Secţiunea 5 - Evaluarea personalului din aparatul propriu al Consiliului - Regulament din 2018 de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii
M.Of. 1044
Ieşit din vigoare Versiune de la: 27 Decembrie 2022
SECŢIUNEA 5:Evaluarea personalului din aparatul propriu al Consiliului
Art. 129
(1)Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de competenţă profesională şi de performanţă, personalul din aparatul propriu al Consiliului este supus, periodic, unei evaluări privind eficienţa, calitatea activităţii şi integritatea, obligaţia de formare profesională continuă şi absolvirea unor cursuri de specializare. În cazul personalului numit în funcţii de conducere, evaluarea se face şi asupra modului de îndeplinire a atribuţiilor manageriale.
(2)Evaluarea personalului contractual se face în conformitate cu prevederile Regulamentului privind procedura de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale personalului contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Şcolii Naţionale de Grefieri, aprobat prin decizie a preşedintelui Consiliului Superior al Magistraturii.
Art. 130
Indicatorii de evaluare, stabiliţi pe baza criteriilor menţionate la art. 129, pentru fiecare categorie de personal, se aprobă de Consiliu.
Art. 131
(1)Evaluarea personalului de specialitate juridică din cadrul aparatului propriu al Consiliului se face în condiţiile Legii nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale regulamentului privind evaluarea activităţii profesionale a acestei categorii de personal.
(2)Evaluarea funcţionarilor publici se face anual, potrivit dispoziţiilor legale privind aceste categorii de personal.
Art. 132
(1)Evaluarea funcţionarilor publici care ocupă funcţii de execuţie, precum şi a personalului auxiliar detaşat se face de şeful ierarhic şi se contrasemnează de şeful evaluatorului.
(2)Evaluarea directorilor, precum şi a şefilor de servicii şi de birouri independente, cu excepţia celor subordonaţi direct preşedintelui sau Plenului, se face de secretarul general.
(3)Evaluarea şefilor de servicii şi de birouri independente, subordonaţi direct preşedintelui sau Plenului, se face de către preşedinte.
(4)Evaluarea celuilalt personal cu funcţii de conducere se face de către şeful ierarhic superior şi se contrasemnează de secretarul general.
(5)Prin raportul de evaluare a activităţii profesionale se poate acorda unul dintre calificativele: "foarte bine", "bine", "satisfăcător" sau "nesatisfăcător".
(6)Dacă în perioada pentru care se face evaluarea personalul din cadrul aparatului a fost sancţionat disciplinar prin hotărâre irevocabilă, se acordă calificativul imediat inferior celui care rezultă din evaluare.
(7)Personalul de execuţie nemulţumit de calificativul acordat poate face contestaţie la secretarul general, iar personalul de conducere, la Plen, în termen de 30 de zile de la data comunicării. Contestaţia se soluţionează în termen de 60 de zile de la înregistrare.
(8)Calificativul acordat de secretarul general sau de Plen este definitiv.
Art. 133
Funcţionarii publici şi personalul contractual care în urma evaluării primesc calificativul "nesatisfăcător" sunt eliberaţi din funcţie pentru incapacitate profesională.