Capitolul v - Comisia de atestare - Regulament din 2016 pentru atestarea operatorilor economici care proiectează, execută şi verifică instalaţii electrice

M.Of. 730

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 9 Ianuarie 2019
CAPITOLUL V:Comisia de atestare
Art. 19
(1)Comisia de atestare este numită prin decizie a preşedintelui ANRE şi este formată din 5 (cinci) membri, dintre care unul este preşedinte, unul este vicepreşedinte şi trei sunt membri cu drept de vot, dintre care unul are şi rol de secretar al comisiei.
(2)Comisia de atestare îşi desfăşoară activitatea în baza prezentului regulament şi a unei proceduri interne aprobate de ANRE, şedinţele fiind conduse de preşedintele comisiei şi, în lipsa acestuia, de vicepreşedinte.
(3)Comisia de atestare are următoarele competenţe:
a)analizează raportul cu privire la soluţionarea cererii de atestare/confirmare şi hotărăşte solicitarea de informaţii/ clarificări suplimentare, atestarea/confirmarea, refuzul atestării sau refuzul confirmării dreptului de a presta servicii transfrontaliere în România de către operatorii economici prevăzuţi la art. 4 alin. (1);

b)analizează raportul şi hotărăşte cu privire la modificarea, vizarea, suspendarea sau retragerea atestatului.
(4)Şedinţele Comisiei de atestare se programează şi se desfăşoară cel puţin o dată într-o lună calendaristică, data şedinţei şi ordinea de zi propusă afişându-se pe pagina de internet a ANRE.

(5)Hotărârile Comisiei de atestare se iau cu majoritate simplă a voturilor, în baza rapoartelor întocmite, şi sunt consemnate într-un proces-verbal întocmit în cadrul şedinţei.
(6)În baza procesului-verbal prevăzut la alin. (5) ANRE:
a)emite decizia de acordare/refuz de acordare a atestatului/confirmării, de modificare, de suspendare sau de retragere a atestatului/confirmării şi, după caz, atestatul acordat;

b)vizează un atestat existent.
(7)Şedinţele Comisiei de atestare se desfăşoară în prezenţa a cel puţin 3 membri.
(8)În cazul în care votul este paritar, votul preşedintelui/vicepreşedintelui care conduce şedinţa este decisiv.
Art. 20
(1)Hotărârea cu privire la acordarea, refuzul acordării sau vizarea unui atestat se ia cu considerarea următoarelor criterii:
a)completitudinea şi veridicitatea documentaţiei anexate cererii de atestare transmise de solicitant, prin raportare la prevederile prezentului regulament;
b)existenţa unui cadru tehnico-organizatoric minimal, la momentul acordării atestatului, rezultat din documentele transmise de solicitant, care să permită titularului de atestat realizarea de demersuri în vederea încheierii de contracte de lucrări potrivit competenţelor tipului de atestat deţinut;
c)[textul din Art. 20, alin. (1), litera C. din capitolul V a fost abrogat la 09-ian-2019 de Art. I, punctul 15. din Ordinul 212/2018]
d)angajamentul solicitantului, la momentul acordării/vizării atestatului, în raport cu obligaţiile titularului de atestat prevăzute la art. 31 lit. a)-c);

e)[textul din Art. 20, alin. (1), litera E. din capitolul V a fost abrogat la 09-ian-2019 de Art. I, punctul 15. din Ordinul 212/2018]
f)în cazul vizării unui atestat, existenţa unui cadru tehnico-organizatoric adecvat, rezultat din documentele transmise de solicitant, în raport cu obligaţiile titularului de atestat prevăzute la art. 31 lit. b) şi c).
(2)ANRE poate refuza acordarea unui nou tip de atestat dacă gradul de satisfacţie anual al beneficiarilor se situează, în ultimii 2 ani consecutivi de valabilitate a unui alt atestat deţinut de acelaşi titular, sub valorile de referinţă stabilite de ANRE în anexa nr. 11.
Art. 21
(1)Decizia privind refuzul de a atesta un operator economic poate fi contestată la ANRE în termen de 15 zile de la data comunicării deciziei.
(2)Contestaţia se analizează şi se soluţionează în cadrul următoarei şedinţe a Comisiei de atestare de la data primirii contestaţiei, fiind consemnată în procesul-verbal al şedinţei comisiei.
(3)Răspunsul la contestaţie se comunică solicitantului, în termen de 5 zile de la data şedinţei Comisiei de atestare.