Capitolul iii - Procedura de solicitare a unui atestat - Regulament din 2016 pentru atestarea operatorilor economici care proiectează, execută şi verifică instalaţii electrice
M.Of. 730
Ieşit din vigoare Versiune de la: 9 Ianuarie 2019
CAPITOLUL III:Procedura de solicitare a unui atestat
Art. 11
(1)Pentru obţinerea unui atestat, solicitantul, prin reprezentantul său legal, înregistrează la ANRE o cerere de atestare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 7, în original. În termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, ANRE confirmă solicitantului înregistrarea acesteia, comunicându-i totodată informaţii privind procedura de soluţionare a cererii sale.
(2)Cererea de atestare este însoţită de documente justificative, în funcţie de tipul de atestat solicitat, redactate sau traduse în limba română în formă necertificată, conform prevederilor prezentului regulament.
(3)Nu poate solicita emiterea unui atestat operatorul economic aflat în procedură de faliment.
Art. 12
(3)În situaţia în care se constată că în termen de 10 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii prevăzute la art. 11 alin. (1) suma aferentă tarifului de emitere a atestatului nu a fost integral şi efectiv virată în contul de destinaţie, solicitarea se clasează de drept, solicitantul fiind notificat cu privire la acest lucru şi cu privire la posibilitatea de a i se restitui documentele anexate cererii sale. Prevederile referitoare la clasare se aplică şi în cazul solicitării de emitere a deciziei de confirmare.
(1)Solicitantul de atestat are obligaţia de a achita un tarif de emitere a atestatului, pentru fiecare tip de atestat solicitat.
(2)Tariful de emitere a atestatului se achită integral, înainte sau odată cu înregistrarea cererii prevăzute la art. 11 alin. (1).
(3)În situaţia în care se constată că în termen de 10 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii prevăzute la art. 11 alin. (1) suma aferentă tarifului de emitere a atestatului nu a fost integral şi efectiv virată în contul de destinaţie, solicitarea se clasează de drept, solicitantul fiind notificat cu privire la acest lucru şi cu privire la posibilitatea de a i se restitui documentele anexate cererii sale. Prevederile referitoare la clasare se aplică şi în cazul solicitării de emitere a deciziei de confirmare.Art. 13
(1)Operatorul economic care preia activitatea ce face obiectul unui atestat, ca urmare a reorganizării prin fuziune, divizare, transfer de activităţi etc. a operatorului economic titular al respectivului atestat, în cazul în care doreşte continuarea activităţilor supuse atestării, este obligat să solicite acordarea unui nou atestat pe numele său în termen de maximum 30 de zile de la data la care transferul devine efectiv sau, după caz, de la data înmatriculării în registrul comerţului a noului operator economic înfiinţat.
(2)La cererea de acordare a noului atestat solicitantul va anexa documente justificative din care să reiasă reorganizarea titularului de atestat, respectiv înfiinţarea noului operator economic, şi documentaţia prevăzută de regulament pentru obţinerea respectivului tip de atestat.
(3)Operatorul economic care preia activitatea ce face obiectul unui atestat valabil poate presta acea activitate până la obţinerea unui atestat pe numele său, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data la care transferul devine efectiv sau, după caz, de la data înmatriculării în registrul comerţului a noului operator economic înfiinţat, cu respectarea condiţiilor de valabilitate asociate tipului respectiv de atestat.
Art. 14
(1)Documentele justificative anexate cererii de emitere a unui atestat sunt:
c)Fişa cu privire la personalul operatorului economic - structura cu personalul angajat/contractat, alocat activităţilor supuse atestării, existent la momentul solicitării atestării, întocmită conform anexei nr. 9; structura de personal trebuie să cuprindă cel puţin un angajat având calitatea de electrician autorizat, având minimum gradul şi tipul de autorizare aferent atestatului solicitat conform corespondenţei indicate în anexa nr 5; fişa va fi însoţită de un extras din Registrul electronic de evidenţă al salariaţilor (care se completează la nivelul operatorului economic şi se transmite la inspectoratul teritorial de muncă potrivit normelor în vigoare), datat şi semnat de reprezentantul legal al solicitantului de atestat, din care să rezulte calitatea de angajaţi a persoanelor din structura de personal sau, după caz, de copia certificată pentru conformitate a contractelor de prestări servicii încheiate cu acestea;
a)certificat constatator eliberat de oficiul registrului comerţului sau extras obţinut în urma interogării bazei de date a registrului comerţului, în copie, care să reflecte situaţia actualizată a solicitantului la data cererii de atestare, cu privire la starea sa, datele de identificare şi căile de comunicare ale acestuia şi din care să rezulte că solicitantul are înregistrat ca obiect de activitate principal sau secundar activităţi de tipul celor supuse atestării; în cazul persoanelor fizice, documente care dovedesc că solicitantul îndeplineşte condiţiile stabilite de lege privind organizarea şi desfăşurarea unor activităţi economice de către persoanele fizice, fiind înregistrat în România ca persoană fizică autorizată, întreprindere individuală sau întreprindere familială;
b)lista dotărilor tehnico-materiale pe care solicitantul le deţine în proprietate sau în folosinţă, întocmită conform modelului din anexa nr. 8; dotările cuprinse în listă trebuie să le includă cel puţin pe cele prevăzute în anexa nr. 4, corespunzătoare tipului de atestat solicitat;
c)Fişa cu privire la personalul operatorului economic - structura cu personalul angajat/contractat, alocat activităţilor supuse atestării, existent la momentul solicitării atestării, întocmită conform anexei nr. 9; structura de personal trebuie să cuprindă cel puţin un angajat având calitatea de electrician autorizat, având minimum gradul şi tipul de autorizare aferent atestatului solicitat conform corespondenţei indicate în anexa nr 5; fişa va fi însoţită de un extras din Registrul electronic de evidenţă al salariaţilor (care se completează la nivelul operatorului economic şi se transmite la inspectoratul teritorial de muncă potrivit normelor în vigoare), datat şi semnat de reprezentantul legal al solicitantului de atestat, din care să rezulte calitatea de angajaţi a persoanelor din structura de personal sau, după caz, de copia certificată pentru conformitate a contractelor de prestări servicii încheiate cu acestea;d)declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal, întocmită conform modelului din anexa nr. 2, prin care acesta angajează răspunderea operatorului economic cu privire la menţinerea dotării tehnico-materiale minime la nivelul prevăzut în anexa nr. 4 şi asigurării structurii minime de personal calificat şi autorizat prevăzute în anexa nr. 5 la momentul încheierii de contracte pentru desfăşurarea unei/unor activităţi permise conform tipului de atestat deţinut şi pe toată durata desfăşurării efective a acestor activităţi, precum şi cu privire la respectarea obligaţiilor rezultate din calitatea de titular de atestat;
e)[textul din Art. 14, alin. (1), litera E. din capitolul III a fost abrogat la 09-ian-2019 de Art. I, punctul 7. din Ordinul 212/2018]
f)dovada achitării obligaţiei financiare stabilite conform art. 12.
(2)Indiferent de tipurile de atestate solicitate, documentele prevăzute la alin. (1) se transmit într-un singur exemplar, pe suport hârtie, redactate sau traduse în limba română în formă necertificată, semnate de reprezentantul legal al solicitantului pe fiecare pagină.
(3)Documentele prevăzute la alin. (1) se pot transmite în format electronic, certificate cu semnătură electronică ce aparţine solicitantului, prin intermediul unui portal ce va fi pus la dispoziţie de ANRE în acest scop.