Art. 48. - Regulament din 2015 de organizare şi funcţionare al Spitalului Clinic de Urgenţă ''Bagdasar-Arseni'' Bucureşti
M.Of. 183
În vigoare Versiune de la: 18 Martie 2015
Art. 48
Serviciul financiar-contabilitate are, în principal, următoarele atribuţii:
1.organizează contabilitatea conform prevederilor legale şi asigură efectuarea corectă şi la timp a înregistrărilor;
2.organizează analiza periodică a utilizării bunurilor materiale;
3.întocmeşte la timp şi în conformitate cu dispoziţiile legale dările de seamă contabile;
4.exercită controlul financiar preventiv în conformitate cu dispoziţiile legale;
5.participă la organizarea sistemului informaţional al unităţii, urmărind folosirea cât mai eficientă a datelor contabilităţii;
6.organizează evidenţa tehnico-operativă şi gestionară;
7.organizează inventarierea patrimoniului;
8.Întocmeşte proiectele privind bugetul de venituri şi cheltuieli;
9.efectuează corect şi în conformitate cu dispoziţiile legale operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar;
10.verifică, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli aprobate, încadrarea comenzilor şi contractelor emise;
11.participă la luarea măsurilor necesare pentru asigurarea integrităţii patrimoniului şi pentru recuperarea pagubelor produse;
12.efectuează, conform legii, constituirea garanţiilor şi reţinerea ratelor privind angajarea gestionarilor;
13.asigură şi organizează modul de păstrare, manipulare şi folosire a formularelor cu regim special;
14.exercită controlul operativ curent, în conformitate cu dispoziţiile în vigoare;
15.organizează acţiuni de perfecţionare a pregătirii profesionale pentru personalul propriu;
16.întocmeşte studii privind îmbunătăţirea activităţii din unitate şi propune măsuri corespunzătoare;
17.întocmeşte studii privind diverşi indicatori de management: zi de spitalizare, pat, pat efectiv ocupat, bolnav etc., comparativ pe secţiile din unitate, analizarea cauzelor care determină diferenţe şi propunerea eliminării celor subiective;
18.respectă prevederile legale în vigoare cu privire la păstrarea confidenţialităţii datelor, informaţiilor şi documentelor referitoare la activitatea spitalului;
19.întocmeşte activitatea de încasare a veniturilor bugetare şi de efectuare a plăţilor cheltuielilor aprobate prin buget;
20.efectuează corect execuţia bugetară, parcurgând următoarele etape: angajare, lichidare, ordonanţare, plată.