Secţiunea 69 - VIII. Compartimentul securitatea muncii, PSI, protecţie civilă şi situaţii de urgenţă - Regulament din 2015 de organizare şi funcţionare al Spitalului Clinic de Urgenţă ''Bagdasar-Arseni'' Bucureşti

M.Of. 183

În vigoare
Versiune de la: 18 Martie 2015
SECŢIUNEA 69:VIII. Compartimentul securitatea muncii, PSI, protecţie civilă şi situaţii de urgenţă
Art. 54
Compartimentul securitatea muncii, PSI, protecţie civilă şi situaţii de urgenţă are, în principal, următoarele atribuţii:
1.asigură evaluarea riscurilor de accidentare şi îmbolnăvire profesională la locurile de muncă, precum şi reevaluarea riscurilor ori de câte ori sunt modificate condiţiile de muncă şi propune măsurile de prevenire corespunzătoare, ce vor alcătui programul anual de protecţie a muncii;
2.asigură auditarea securităţii şi sănătăţii în muncă la nivelul unităţii ori de câte ori sunt modificate condiţiile de muncă şi stabileşte nivelul de securitate; auditarea presupune analiza activităţii şi stabilirea gradului de conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare;
3.controlează pe baza programului de activitate toate locurile de muncă, în scopul prevenirii accidentelor de muncă;
4.verifică periodic sau ori de câte ori este nevoie dacă noxele se încadrează în limitele de nocivitate admise pentru mediul de muncă, pe baza măsurătorilor efectuate de către organismele abilitate sau laboratoare, şi propune măsuri tehnice şi organizatorice de reducere a acestora;
5.asigură instruirea şi informarea personalului în probleme de sănătate şi securitate în muncă şi PSI;
6.propune măsuri pentru formarea personalului cu responsabilităţi în domeniul protecţiei muncii;
7.organizează instructajul de protecţia muncii;
8.elaborează lista privind dotarea personalului cu echipamente individuale de protecţie şi de lucru;
9.participă la cercetarea accidentelor de muncă şi ţine evidenţa acestora;
10.colaborează cu cabinetul de medicina muncii pentru cunoaşterea la zi a situaţiei îmbolnăvirilor profesionale, efectuarea de controale la locurile de muncă;
11.efectuează instructajul de protecţia muncii pentru personalul nou-angajat în unitate, înaintea încheierii contractului individual de muncă;
12.elaborează instrucţiuni specifice fiecărui loc de muncă, împreună cu responsabilii secţiilor;
13.coordonează împreună cu responsabilul PSI de sector activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor şi instruieşte angajaţii cum să acţioneze în caz de incendiu şi de evacuare a personalului şi a bunurilor materiale;
14.răspunde de încărcarea şi verificarea la scadenţă a stingătoarelor;
15.verifică starea de întreţinere, dotarea şi starea de exploatare a hidranţilor;
16.participă la întocmirea Planului de intervenţie în caz de calamităţi naturale, inundaţii, catastrofe;
17.asigură evaluarea riscurilor de accidentare şi îmbolnăvire profesională la locurile de muncă, precum şi reevaluarea riscurilor ori de câte ori sunt modificate condiţiile de muncă şi propune măsurile de prevenire corespunzătoare, ce vor alcătui programul anual de protecţie a muncii.