Secţiunea 66 - V. Serviciul achiziţii publice, contractare - Regulament din 2015 de organizare şi funcţionare al Spitalului Clinic de Urgenţă ''Bagdasar-Arseni'' Bucureşti

M.Of. 183

În vigoare
Versiune de la: 18 Martie 2015
SECŢIUNEA 66:V. Serviciul achiziţii publice, contractare
Art. 51
Serviciul achiziţii publice, contractare are, în principal, următoarele atribuţii:
1.răspunde de asigurarea transparenţei şi integrităţii procesului de achiziţie publică, a utilizării eficiente a fondurilor publice prin aplicarea procedurilor de atribuire şi garantează tratamentul egal şi nediscriminarea operatorilor economici care participă la licitaţiile derulate de spital;
2.fundamentează şi elaborează planul anual al achiziţiilor publice pe baza necesarelor întocmite de fiecare secţie/birou/compartiment;
3.reactualizează planul anual al achiziţiilor publice ori de câte ori este nevoie;
4.întocmeşte listele de investiţii şi le reactualizează ori de câte ori este necesar;
5.analizează referatele de necesitate şi oportunitate pentru achiziţionarea de produse şi servicii emise de structurile spitalului şi stabileşte procedura de achiziţii;
6.elaborează documentaţia de atribuire;
7.redactează şi transmite anunţurile/invitaţiile de participare în vederea publicării acestora în sistemul electronic de achiziţii publice;
8.Înştiinţează unitatea pentru coordonare şi verificarea achiziţiilor publice sau alte instituţii abilitate pentru urmărirea achiziţiilor publice care au ca surse de finanţare fonduri europene, asupra procedurii care urmează a fi derulată;
9.iniţiază, desfăşoară şi finalizează procedurile de achiziţii publice;
10.elaborează raportul procedurii de atribuire;
11.transmite spre publicare în sistemul electronic de achiziţii publice anunţurile de atribuire aferente fiecărei proceduri desfăşurate şi informează ofertanţii cu privire la rezultatele procedurii de achiziţie;
12.întocmeşte şi păstrează dosarul de achiziţie publică;
13.întocmeşte raportul anual privind contractele atribuite în anul anterior şi le transmite autorităţii naţionale pentru reglementarea şi monitorizarea achiziţiilor publice;
14.întocmeşte situaţia anuală a comenzilor directe către furnizori şi ţine evidenţa bunurilor şi serviciilor achiziţionate prin cumpărare directă;
15.asigură aprovizionarea cu produse şi servicii în cazul aplicării procedurii prin cumpărare directă;
16.elaborează şi supune spre aprobare proceduri de lucru în domeniul specific de activitate;
17.exercită şi alte atribuţii în domeniul său de activitate, dispuse de conducerea spitalului, în cadrul legal, sau care decurg din actele normative în vigoare;
18.centralizează necesarul de produse, bunuri şi servicii la nivelul unităţii, în vederea înaintării către Ministerul Sănătăţii a propunerilor de achiziţie centralizată a acestora conform Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.292/2012 privind aprobarea Normelor metodologice pentru achiziţia publică centralizată, la nivel naţional, de medicamente, materiale sanitare, echipamente medicale, echipamente de protecţie, servicii, combustibili şi lubrifianţi pentru parcul auto;
19.respectă cu stricteţe prevederile legislaţiei în vigoare din domeniul achiziţiilor publice pentru asigurarea cheltuirii eficiente şi oportune a fondurilor publice.