Art. 10. - Atribuţiile Comisiei sunt următoarele: - Regulament din 2014 de organizare şi funcţionare a Centrului Naţional de Administrare a Registrelor Naţionale Notariale CNARNN-INFONOT

M.Of. 215

În vigoare
Versiune de la: 26 Martie 2014
Art. 10
(1)Atribuţiile Comisiei sunt următoarele:
a)asigură conducerea permanentă a CNARNN-INFONOT;
b)controlează şi supraveghează activitatea directorului general al CNARNN-INFONOT şi dispune luarea măsurilor ce se impun;
c)aprobă, în limita sumei de 500.000 lei, achiziţionarea de echipamente, bunuri şi servicii necesare desfăşurării activităţii;
d)elaborează organigrama şi statul de funcţii ale CNARNN - INFONOT, pe care le supune aprobării Biroului executiv;
e)avizează proiectul anul al bugetului de venituri şi cheltuieli, ce va fi supus aprobării Biroului executiv;
f)stabileşte strategia de funcţionare a CNARNN-INFONOT, pe care o supune aprobării Biroului executiv;
g)aprobă regulamentele interne de organizare şi funcţionare ale CNARNN-INFONOT;
h)aprobă propunerile directorului general privind angajarea, promovarea, sancţionarea sau desfacerea contractului de muncă a personalului angajat;
i)dispune directorului general angajarea, promovarea, sancţionarea sau desfacerea contractului de muncă a personalului angajat;
j)propune Biroului executiv tarifele pentru înscrierile şi verificările în registre, scutirile şi reducerile de tarif, precum şi tarifele pentru alte servicii prestate de către CNARNN- INFONOT;
k)stabileşte, în limitele aprobate prin statul de funcţii, politica salarială a CNARNN-INFONOT;
l)aprobă, la propunerea directorului general, numirea directorilor adjuncţi şi salariul lunar al acestora;
m)aprobă fişa postului directorului general şi a directorilor adjuncţi;
n)participă la activităţile de evaluare a personalului angajat al CNARNN-INFONOT;
o)aprobă contractul colectiv de muncă al personalului angajat al CNARNN-INFONOT;
p)monitorizează activitatea registrelor naţionale notariale şi dispune luarea măsurilor necesare;
q)asigură implementarea aplicaţiei informatice de accesare în timp real a registrelor şi urmăreşte modul de funcţionare a acesteia;
r)asigură pregătirea notarilor publici pentru utilizarea registrelor;
s)asigură pregătirea personalului CNARNN-INFONOT pentru utilizarea registrelor;
ş)dispune înscrierea, rectificarea sau radierea datelor înscrise în registre;
t)elaborează, în vederea aprobării de către Biroul executiv, proiectul de norme metodologice privind procedurile de lucru cu registrele naţionale notariale;
ţ)emite puncte de vedere obligatorii în aplicarea normelor metodologice privind procedurile de lucru cu registrele naţionale notariale;
u)propune Biroului executiv îmbunătăţirea cadrului normativ specific activităţilor de funcţionare a registrelor;
v)îndeplineşte orice alte atribuţii date în competenţă de către Biroul executiv sau prin acte normative interne.
(2)În îndeplinirea atribuţiilor sale, Comisia adoptă cu majoritate de voturi hotărâri sau emite adrese cuprinzând puncte de vedere ori măsuri necesare îndeplinirii obiectivelor CNARNN-INFONOT, acte care se semnează de către preşedintele Comisiei sau de un alt membru desemnat de către acesta. În caz de egalitate de voturi, votul preşedintelui Comisiei este determinant.
(3)Hotărârile adoptate de către Comisie sunt obligatorii, se înregistrează în Registrul de evidenţă a hotărârilor, directorul general al CNARNN-INFONOT urmărind şi, după caz, asigurând ducerea acestora la îndeplinire.
(4)Nerespectarea de către directorul general, directorii adjuncţi şi celelalte persoane angajate ale CNARNN - INFONOT atât a dispoziţiilor prezentului regulament, cât şi a hotărârilor adoptate de către Comisie atrage răspunderea disciplinară, patrimonială, contravenţională sau penală, după caz, a persoanelor vinovate, conform actelor normative în vigoare.