Capitolul iv - Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile comisiilor constituite pentru examenul sau concursul de notar stagiar - Regulament din 2013 privind procedura de organizare şi desfăşurare a examenului sau concursului pentru dobândirea calităţii de notar stagiar
M.Of. 506
În vigoare Versiune de la: 12 August 2014
CAPITOLUL IV:Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile comisiilor constituite pentru examenul sau concursul de notar stagiar
Art. 8
d)comisia de soluţionare a contestaţiilor împotriva notării lucrărilor, care va fi formată dintr-un cadru didactic universitar în specialitatea drept civil, care poate avea şi calitatea de notar public, de la una din facultăţile de drept acreditate din ţară şi 4 notari publici desemnaţi de Colegiul director al Camerei, din care unul este preşedintele comisiei, alţii decât cei nominalizaţi în celelalte comisii.
Comisia de soluţionare a contestaţiilor are atribuţiile prevăzute la art. 17 şi 22.
Preşedintele comisiei de soluţionare a contestaţiilor nu participă la notarea lucrărilor şi are ca atribuţii supravegherea desfăşurării activităţii comisiei, întocmind listele şi centralizatoarele prevăzute de prezentul regulament.
În scopul organizării şi desfăşurării examenului sau concursului pentru dobândirea calităţii de notar stagiar, Colegiul director al Camerei, prin decizie, aprobă constituirea următoarelor comisii:
a)comisia pentru soluţionarea contestaţiilor formulate de cei respinşi la înscrierea la examen sau concurs, care va fi formată din 3 notari publici, alţii decât membrii Colegiului director al Camerei. Comisia va examina contestaţiile formulate de către candidaţii ale căror cereri au fost respinse de către Colegiul director al Camerei. În îndeplinirea atribuţiilor, comisia adoptă hotărâri, cu majoritate de voturi. Hotărârea comisiei este definitivă şi irevocabilă şi se comunică candidaţilor prin afişare la sediul Camerei şi pe pagina de internet a acesteia;
b)comisia pentru organizarea şi supravegherea desfăşurării examenului sau concursului, care va fi formată din 3-7 notari publici, în funcţie de numărul candidaţilor. Comisia va avea următoarele atribuţii:
1.afişează la locul unde se susţine examenul sau concursul şi pe pagina de internet a Camerei listele cu repartizarea pe săli a candidaţilor, cu cel puţin o zi înaintea începerii fiecărei probe a examenului sau concursului;
2.cu 24 de ore înaintea începerii probei scrise pregăteşte seturile de hârtie care vor fi distribuite candidaţilor şi consemnează într-un proces-verbal numărul acestora. La sfârşitul probei scrise consemnează în procesul-verbal prevăzut la pct. 6 numărul seturilor de hârtie rămase neutilizate, pe care se înscrie menţiunea "neutilizat", şi procedează la distrugerea acestora;
3.verifică identitatea candidaţilor la intrarea acestora în sălile de examen sau concurs pe baza actelor de identitate prezentate de către aceştia şi completează tabelul prevăzut în anexa nr. 3;
4.distribuie, în cazul probei scrise, seturile de hârtie pentru examen sau concurs, iar în cazul probei orale, la cerere, colile de hârtie şi pixurile necesare sistematizării răspunsului;
5.sigilează, în cazul probei scrise, colţurile lucrărilor, cuprinzând datele de identificare ale candidaţilor, prin semnarea de către un membru al comisiei şi aplicarea ştampilei Camerei;
6.completează procesul-verbal cu data, ora începerii şi ora încheierii examenului sau concursului;
7.după înmânarea testelor grilă tuturor candidaţilor, anunţă acestora momentul începerii celor 3 ore de examen sau concurs;
8.cu 30, respectiv 15 minute, în cazul probei scrise, înainte de expirarea timpului de examen sau concurs, anunţă candidaţilor timpul efectiv rămas prin înscrierea acestuia pe tablă sau alt suport care permite vizualizarea de către toţi candidaţii;
9.supraveghează candidaţii în timpul examenului sau concursului şi asigură respectarea tuturor condiţiilor de organizare şi desfăşurare a examenului sau concursului, stabilite prin lege şi prezentul regulament;
10.comunică candidaţilor, în cazul probei scrise, împreună cu seturile de hârtie pentru examen sau concurs instrucţiunile de completare a grilelor prevăzute în anexa nr. 15;
11.asigură introducerea în sală a candidaţilor cu cel puţin 15 minute înainte de începerea probei;
12.sprijină comisia de examinare în procedurile de extragere a subiectelor, prevăzute de prezentul regulament;
13.afişează la finalul probei scrise baremul de notare, atât la sala de examen şi sediul Camerei, cât şi pe pagina de internet a acesteia;
14.primeşte de la candidat lucrările la proba scrisă pe bază de borderou ce va fi semnat de către candidat;
c)comisia de examinare, constituită în vederea elaborării subiectelor şi notării lucrărilor, va fi formată dintr-un cadru didactic universitar în specialitatea drept civil, care poate avea şi calitatea de notar public, de la una din facultăţile de drept acreditate din ţară şi 4 notari publici desemnaţi de Colegiul director al Camerei, din care unul este preşedintele comisiei.
În funcţie de numărul candidaţilor înscrişi ]a examen sau concurs Colegiul director poate suplimenta numărul comisiilor de examinare cu respectarea componenţei sus-menţionate, cu excepţia preşedintelui. În acest caz preşedintele desemnat iniţial va coordona toate comisiile de examinare astfel constituite.
Preşedintele comisiei/comisiilor de examinare este desemnat de Colegiul director al Camerei şi este şi preşedintele examenului sau concursului. Acesta nu participă la notarea lucrărilor şi are ca atribuţii supravegherea organizării şi desfăşurării activităţii tuturor comisiilor prevăzute de prezentul regulament, cu excepţia celor date în sarcina preşedintelui comisiei prevăzute la lit. d), convocarea la termenele prevăzute de prezentul regulament a comisiilor menţionate la lit. a)-c) şi întocmirea listelor şi centralizatoarelor prevăzute de prezentul regulament.
Atribuţiile comisiei/comisiilor de examinare sunt cele prevăzute la art. 10-20;
d)comisia de soluţionare a contestaţiilor împotriva notării lucrărilor, care va fi formată dintr-un cadru didactic universitar în specialitatea drept civil, care poate avea şi calitatea de notar public, de la una din facultăţile de drept acreditate din ţară şi 4 notari publici desemnaţi de Colegiul director al Camerei, din care unul este preşedintele comisiei, alţii decât cei nominalizaţi în celelalte comisii.
Comisia de soluţionare a contestaţiilor are atribuţiile prevăzute la art. 17 şi 22.
Preşedintele comisiei de soluţionare a contestaţiilor nu participă la notarea lucrărilor şi are ca atribuţii supravegherea desfăşurării activităţii comisiei, întocmind listele şi centralizatoarele prevăzute de prezentul regulament.Art. 9
(1)Componenţa comisiilor prevăzute în prezentul regulament se stabileşte prin decizie a Colegiului director al Camerei dintre notarii publici cu experienţă şi probitate profesională şi membrii corpului didactic din învăţământul superior de specialitate acreditat, cu excepţia situaţiei în care se invalidează examenul sau concursul şi se dispune repetarea acestuia, caz în care componenţa comisiei de supraveghere, comisiei de examinare şi comisiei de soluţionare a contestaţiilor împotriva notării lucrărilor se stabileşte de către Consiliul Uniunii cu respectarea dispoziţiilor prezentului regulament.
(2)În vederea constituirii comisiei de examinare şi de contestaţii, Colegiul director al Camerei va desemna notari publici cu cel puţin 5 ani vechime în profesie care au autoritatea şi experienţa necesară. Notarii publici membrii ai Comisiilor pot fi din Camera care organizează concursul sau din alte Camere.
(3)Un notar public nu poate face parte din mai multe comisii ale aceluiaşi examen sau concurs.
(4)Din comisii nu vor putea face parte membrii Colegiului director al Camerei, membrii Consiliului Uniunii, cu excepţia situaţiei în care se invalidează concursul sau examenul, notarii publici sau cadrele didactice care se află în relaţii de rudenie (până la gradul III inclusiv) cu candidaţii, precum şi notarii publici care au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 3 ani.
(5)În cazul invalidării concursului sau examenului, comisiile prevăzute la art. 8 lit. b), c) şi d) vor fi numite de către Consiliul Uniunii cu respectarea criteriilor din prezentul regulament. În aceste comisii nu vor putea fi desemnaţi ca membrii cei care au făcut parte din comisiile concursului sau examenului invalidat. Preşedinţii celor două comisii vor fi numiţi dintre membrii Consiliului Uniunii, alţii decât reprezentanţii Camerei organizatoare în Consiliul Uniunii, iar notarii publici pot fi din Camera organizatoare sau din alte Camere.
(6)Comisiile prevăzute la art. 8 vor avea în componenţă şi câte 3 membri supleanţi, care vor avea atribuţiile membrilor comisiilor din care fac parte. Aceştia vor fi convocaţi de către preşedintele examenului sau concursului ori preşedintele comisiei de contestaţii, dacă unul dintre membrii titulari ai comisiilor se află în imposibilitate de a se prezenta.