Art. 42. - Serviciul admisie are următoarele atribuţii: - Regulament din 2013 de organizare şi funcţionare a aparatului propriu al Inspectoratului General pentru Imigrări

M.Of. 316

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 16 Aprilie 2015
Art. 42
(1)Serviciul admisie are următoarele atribuţii:
a)face propuneri pentru emiterea avizului, potrivit legii, la cererile de viză şi cererile de eliberare a permisului de mic trafic transmise de misiunile diplomatice, oficiile consulare şi C.N.V.;
b)coordonează şi controlează activitatea desfăşurată de structurile teritoriale privind soluţionarea invitaţiilor depuse în scopul acordării vizelor de scurtă şedere şi a cererilor de reîntregire a familiei;
c)coordonează şi controlează activitatea desfăşurată de structurile teritoriale privind anularea/revocarea vizelor de intrare în România şi a permisului de mic trafic de frontieră şi întreprinde activităţi specifice conform procedurii, la solicitarea structurilor teritoriale sau a altor instituţii;
d)cooperează, pe linia de competenţă, cu structuri ale M.A.I. şi cu alte instituţii ale statului care au atribuţii în domeniul imigraţiei, în scopul stabilirii condiţiilor de acordare a vizelor.
(2)Pe linia admisiei cu viză de scurtă şedere şi permisul de mic trafic, Serviciul admisie are următoarele atribuţii:
a)face propuneri pentru emiterea avizului, potrivit legii, la cererile de viză de scurtă şedere depuse de străini la misiunile diplomatice şi oficiile consulare din străinătate şi transmise de M.A.E.-C.N.V.;
b)face propuneri pentru emiterea avizului, potrivit legii, la cererile de eliberare a permisului de mic trafic transmise de misiunile diplomatice şi oficiile consulare din ţările terţe vecine cu care România a încheiat acorduri care reglementează regimul specific micului trafic de frontieră;
c)face propuneri de aprobare a invitaţiilor adresate de către misiunile diplomatice şi oficiile consulare acreditate în România prin care acestea invită cetăţeni din state terţe, posesori de paşapoarte simple;
d)notifică misiunile diplomatice şi oficiile consulare acreditate în România cu privire la refuzul aprobării invitaţiilor depuse pentru străinii care nu îndeplinesc condiţiile legale de intrare în ţară;
e)în scopul stabilirii condiţiilor de acordare a vizei de scurtă şedere şi permisului de mic trafic efectuează verificări în evidenţele I.G.I. şi ale altor instituţii conform protocoalelor încheiate în acest sens;
f)face propuneri, în condiţiile legii, de anulare/revocare a vizelor de intrare în ţară;
g)face propuneri, în condiţiile legii, de anulare/revocare a permiselor de mic trafic de frontieră;
h)verifică îndeplinirea de către străini a condiţiilor speciale de acordare a vizei de scurtă şedere, conform scopului declarat, şi poate solicita, în acest scop, date suplimentare invitatorului fie direct, fie prin intermediul structurilor teritoriale ale I.G.I.;
i)efectuează operaţiuni de implementare, actualizare, modificare şi ştergere a datelor cu privire la cererile de viză de scurtă şedere şi cererile de eliberare a permiselor de mic trafic şi la deciziile luate în legătură cu acestea;
j)coordonează şi controlează activitatea desfăşurată de structurile teritoriale privind modul de avizare a invitaţiilor depuse în scopul acordării vizelor de scurtă şedere pentru străinii proveniţi din state terţe;
k)verifică, periodic, dacă străinii proveniţi din state terţe, intraţi în România cu viză de scurtă şedere, au părăsit teritoriul ţârii în termenul de valabilitate a vizelor şi propune măsuri împotriva celor care nu au respectat prevederile legale;
l)participă, potrivit competenţelor, la efectuarea controalelor de fond, sprijin şi îndrumare la structurile teritoriale, se informează asupra situaţiei operative existente pe raza de competenţă şi întocmeşte raportul cu concluzii şi măsuri.
(3)Pe linia admisiei cu viză de lungă şedere, Serviciul admisie are următoarele atribuţii:
a)face propuneri pentru emiterea avizului, potrivit legii, la cererile de viză de lungă şedere formulate în scopul desfăşurării de activităţi economice, profesionale, comerciale, reîntregirea familiei, studii, de cercetare ştiinţifică, umanitare, religioase şi pentru alte scopuri, depuse de străini la misiunile diplomatice ale României în străinătate şi transmise de MAE.-C.N.V.;
b)în scopul stabilirii condiţiilor de acordare a vizei de lungă şedere, efectuează verificări în evidenţele I.G.I. şi ale altor instituţii conform protocoalelor încheiate în acest sens;
c)verifică îndeplinirea de către străini a condiţiilor speciale de acordare a vizei de lungă şedere, conform scopului declarat, şi poate solicita, în acest scop, date suplimentare invitatorului fie direct, fie prin intermediul structurilor teritoriale ale I.G.I.;
d)coordonează şi controlează activitatea desfăşurată de structurile teritoriale privind modul de soluţionare a cererilor de reîntregire a familiei;
e)ţine şi actualizează, periodic, evidenţa străinilor cărora li s-au eliberat avize pentru a desfăşura activităţi comerciale, activităţi de cercetare ştiinţifică, activităţi umanitar-religioase şi studii pe teritoriul României;
f)verifică, ori de câte ori este necesar, dacă străinii proveniţi din state terţe, intraţi în România cu viză de lungă şedere, au respectat scopul vizei şi durata şederii şi propune măsuri împotriva celor care nu au respectat prevederile legale;
g)face, în condiţiile legii, propuneri de anulare/revocare a vizelor de intrare în ţară;
h)efectuează operaţiuni de implementare, actualizare, modificare şi ştergere a datelor cu privire la cererile de viză de lungă şedere şi la deciziile luate în legătură cu acestea;
i)participă, potrivit competenţelor, la efectuarea controalelor de fond, sprijin şi îndrumare la structurile teritoriale, se informează asupra situaţiei operative existente pe raza de competenţă şi întocmeşte raportul cu concluzii şi măsuri;
j)asigură implementarea unitară a prevederilor legale, la nivel teritorial, prin stabilirea de practici şi proceduri specifice activităţii.