Art. 32. - Serviciul resurse umane şi asistenţă psihologică are următoarele atribuţii: - Regulament din 2013 de organizare şi funcţionare a aparatului propriu al Inspectoratului General pentru Imigrări
M.Of. 316
Ieşit din vigoare Versiune de la: 16 Aprilie 2015
Art. 32
(9)Pe linia planificării structurale şi managementului organizatoric, Serviciul resurse umane şi asistenţă psihologică are următoarele atribuţii:
a)elaborează analiza prospectivă şi de perspectivă cu privire la necesarul de efective al I.G.I., prezintă propuneri de constituire, reorganizare sau optimizare a structurilor organizatorice ale unităţilor;
b)elaborează proiectul statului de organizare al aparatului propriu al I.G.I.;
c)întocmeşte statele de organizare ale structurilor subordonate aparatului propriu al I.G.I., potrivit organigramelor aprobate şi posturilor repartizate prin ordin al ministrului;
d)elaborează documentele necesare punerii în aplicare a dispoziţiilor conducerii I.G.I. cu privire la realizarea de modificări organizatorice din competenţă;
e)elaborează situaţii statistice cu privire la posturile prevăzute în statele de organizare, pe structuri, tipuri şi categorii de funcţii, domenii de activitate etc.;
f)elaborează proiectul Regulamentului de organizare şi funcţionare al aparatului propriu al I.G.I.;
g)verifică modul de elaborare a regulamentelor de organizare şi funcţionare a structurilor din subordinea I.G.I.
(1)Serviciul resurse umane şi asistenţă psihologică are următoarele atribuţii:
h)în scopul organizării şi desfăşurării activităţilor de interes general pentru întreg personalul, redactează dispoziţia zilnică pe unitate în conformitate cu reglementările legale în vigoare.
a)coordonează şi asigură implementarea strategiei şi politicilor de personal ale M.A.I. privind recrutarea, selecţia, încadrarea, formarea profesională iniţială şi continuă, evaluarea, promovarea în carieră, motivarea, recompensarea, reconversia profesională a personalului, evidenţa şi prelucrarea automată a datelor referitoare la acesta, precum şi securitatea şi sănătatea în muncă;
b)execută activităţi de verificare a sesizărilor şi reclamaţiilor privind conduita la locul de muncă şi în societate a personalului structurilor centrale şi teritoriale ale I.G.I., împreună cu Serviciul control, prezentând rapoarte de constatare şi propuneri de măsuri conducerii instituţiei;
c)analizează şi prezintă rapoarte cu privire la conduita personalului, precum şi referitoare la situaţia stării şi practicii disciplinare în rândul personalului din sistemul I.G.I.;
d)urmăreşte şi prezintă periodic, spre analiză, realizarea dinamicii de personal în sistemul I.G.I., compoziţia socială, calitatea şi nivelul pregătirii personalului şi prognozează pierderile, estimând necesarul de resurse umane;
e)asigură respectarea legalităţii cu privire la stabilirea drepturilor de personal respectiv, gradaţii, sporuri, indemnizaţii de conducere, alte drepturi de personal;
f)întocmeşte situaţia cu privire la Semnul onorific în Serviciul Patriei, precum şi încadrarea personalului în condiţii de muncă;
g)elaborează proiectele dispoziţiilor de personal şi alte documente cu caracter intern pe linie de resurse umane.
h)în scopul organizării şi desfăşurării activităţilor de interes general pentru întreg personalul, redactează dispoziţia zilnică pe unitate în conformitate cu reglementările legale în vigoare.(2)Pe linie de gestiune resurse umane, Serviciul resurse umane şi asistenţă psihologică are următoarele atribuţii:
a)asigură, potrivit reglementărilor în vigoare, încadrarea statelor de organizare ale I.G.I. şi ale subunităţilor sale teritoriale cu personalul necesar, corespunzător atribuţiilor ce le revin şi cerinţelor postului, actualizează aceste state, potrivit modificărilor produse, în sistem informatizat şi manual;
b)ţine evidenţa manuală şi în sistem informatizat a personalului din structura I.G.I. şi structurilor sale teritoriale, conform metodologiei stabilite, operează în documentele de evidenţă schimbările survenite în situaţia acestuia şi le comunică Direcţiei generale management resurse umane din M.A.I.;
c)actualizează în evidenţa manuală şi în sistem informatizat toate modificările survenite în statutul social şi profesional al personalului din structura I.G.I. şi structurilor sale teritoriale;
d)întocmeşte, ţine evidenţa, gestionează şi manipulează dosarele de personal, fişele de evidenţă şi documentele de legitimare pentru personalul activ şi în rezervă din sistemul I.G.I. şi efectuează menţiuni în Registrul general de evidenţă a salariaţilor şi personalului contractual;
e)întocmeşte şi trimite organelor competente documentaţia necesară în vederea acordării pensiei de serviciu, de invaliditate şi de urmaş;
f)întocmeşte situaţii periodice privind personalul împotriva căruia s-a dispus începerea urmăririi penale;
g)eliberează, la cererea persoanelor şi a instituţiilor, adeverinţe şi alte documente prin care se atestă anumite situaţii ce rezultă din evidenţele pe care le deţine;
h)primeşte şi păstrează declaraţiile de avere şi de interese, contractele de sănătate pentru personalul I.G.I.;
i)ţine evidenţa lucrărilor specifice activităţii de personal;
j)urmăreşte însuşirea noilor tehnici de analiză şi programare, de exploatare eficientă a echipamentelor din dotare şi a pachetelor de programe; implementează mediile de programare ce vizează aplicaţiile utilizate în cadrul sistemului informatic şi informaţional pe linie de resurse umane şi în special de evidenţă de personal; asigură informatizarea în domeniul selecţiei candidaţilor pentru instituţiile de învăţământ ale M.A.I.;
k)asigură evidenţa şi gestionarea documentelor de legitimare a personalului şi urmăreşte modul de folosire şi de păstrare în condiţii corespunzătoare a acestora;
l)verifică şi coordonează modul de întocmire a situaţiilor statistice privind compoziţia şi dinamica personalului, a stării şi practicii disciplinare.
(3)Pe linia recrutării, selecţionării, încadrării şi promovării personalului, Serviciul resurse umane şi asistenţă psihologică are următoarele atribuţii:
a)execută măsuri specifice de verificare şi cunoaştere a întregului personal al I.G.I., desfăşurând permanent activităţi de control, sprijin şi îndrumare în domeniul resurselor umane;
b)întocmeşte şi prezintă spre aprobare lucrările privind propunerile de încadrare, de mutare şi numire în alte funcţii, de transfer, de delegare, de detaşare, de trecere a agenţilor de poliţie în categoria ofiţerilor, de evaluare a performanţelor profesionale individuale şi aplicarea criteriilor de stabilire a salariului de bază, precum şi de încetare a raporturilor de muncă;
c)organizează şi desfăşoară activitatea de recrutare a candidaţilor pentru concursul de admitere în instituţiile de învăţământ ale M.A.I.;
d)organizează şi desfăşoară concursuri în vederea evaluării aptitudinilor şi cunoştinţelor necesare încadrării şi promovării în posturi de conducere, asigură activitatea de definitivare în funcţie a acestora;
e)întocmeşte şi înaintează propuneri, la termenele stabilite, cu privire la poliţiştii care îndeplinesc condiţiile pentru înaintarea în gradul profesional următor, la expirarea stagiului minim şi înaintea expirării stagiului minim;
f)asigură, potrivit reglementărilor în vigoare, acordarea concediilor de odihnă, a concediilor de studii şi învoirilor plătite, a concediilor fără plată, biletelor de odihnă, tratament şi recuperare.
(4)Pe linia proiectării şi actualizării standardelor ocupaţionale, Serviciul resurse umane şi asistenţă psihologică are următoarele atribuţii:
a)desfăşoară activităţi specifice în vederea elaborării standardelor ocupaţionale, în baza planurilor anuale şi de perspectivă pentru personalul I.G.I.;
b)identifică competenţele şi elaborează conţinutul competenţelor generale şi specifice în vederea elaborării calificărilor;
c)întocmeşte descrierea ocupaţiilor, funcţiilor şi meseriilor din cadrul I.G.I.;
d)elaborează informări şi statistici în domeniu şi le transmite, în vederea valorificării, instituţiilor competente.
(5)Pe linia asigurării psihologice, Serviciul resurse umane şi asistenţă psihologică desfăşoară următoarele activităţi:
v)îndrumă, coordonează şi controlează activitatea de specialitate desfăşurată de psihologii din structurile teritoriale ale I.G.I.
a)desfăşoară activităţi de asistenţă psihologică profilactică menită să asigure individului capacitatea de a face faţă mediului biopsihosocial, prin identificarea timpurie a eventualelor vulnerabilităţi psihice şi dezvoltarea mecanismelor de adaptare;
b)desfăşoară activităţi de asistenţă psihologică primară prin care se identifică eventualele probleme de natură psihologică, se evaluează, se ierarhizează şi se concep programe de intervenţie psihologică în scopul autocunoaşterii, optimizării şi dezvoltării personale, al prevenţiei şi/sau remisiunii problemelor;
c)susţine interviuri, prelucrează şi interpretează datele obţinute în urma examinărilor psihologice şi le aduce la cunoştinţa persoanelor evaluate;
d)desfăşoară activităţi de pregătire profesională continuă prin informare de specialitate;
e)întocmeşte şi primeşte numai lucrările repartizate şi le rezolvă în termenele stabilite de şeful de serviciu sau înlocuitorul acestuia;
f)elaborează şi transmite angajaţilor I.G.I. lucrări în vederea recunoaşterii şi semnalării simptomatologiei specifice diverselor tulburări de natură psihică;
g)elaborează şi transmite angajaţilor I.G.I. lucrări în vederea dezvoltării personale a acestora şi a îmbunătăţirii activităţilor profesionale;
h)eliberează pentru personalul I.G.I. adeverinţe privind rezultatul examinării psihologice, conform avizelor psihologice transmise de Centrul de Psihosociologie al M.A.I.;
i)întocmeşte raportul de activitate privind asistenţa psihologică la nivelul I.G.I. şi îl transmite la Centrul de Psihosociologie al M.A.I.;
j)participă, în calitate de membru, în comisia constituită în vederea realizării analizării posturilor, întocmirii sau reactualizării fişelor posturilor;
k)organizează şi susţine activităţi de pregătire psihologică a personalului (traininguri, seminare);
l)participă la activitatea de analiză a accidentelor de muncă/evenimentelor deosebite de muncă;
m)acordă sprijin de specialitate personalului care participă la activitatea de evaluare a subordonaţilor cu privire la cunoaşterea calităţilor personale şi conduitei individuale a acestora, precum şi a factorilor psihosociali care au influenţat semnificativ performanţa individuală;
n)realizează activităţi de diagnoză organizaţională privind cunoaşterea opiniilor, atitudinilor, comportamentelor, sentimentelor, valorilor personalului I.G.I. referitoare la activitatea profesională;
o)participă la activităţi de cercetare ştiinţifică în domeniul activităţii de psihologie, cum ar fi: simpozioane, colocvii, cursuri de perfecţionare, sesiuni ştiinţifice, schimburi de experienţă în ţară sau în străinătate;
p)realizează evaluarea psihologică a personalului I.G.L;
q)efectuează activităţi de cunoaştere şi activare a grupurilor la nivelul I.G.I.;
r)participă la întocmirea unor rapoarte, informări, situaţii statistice, lucrări din domeniul său de activitate individual/colectiv;
s)participă la activităţi de pregătire profesională, de specialitate, fizică şi în domeniul limbilor străine;
t)cooperează cu ofiţerii psihologi din alte compartimente/structuri în scopul optimizării activităţii de psihologie sau al elaborării unor lucrări de specialitate;
u)stabileşte/menţine contactul cu celelalte instituţii de profil din ţară şi din străinătate.
v)îndrumă, coordonează şi controlează activitatea de specialitate desfăşurată de psihologii din structurile teritoriale ale I.G.I.(6)Pe linia formării iniţiale şi continue, Serviciul resurse umane şi asistenţă psihologică are următoarele atribuţii:
a)întreprinde măsuri în scopul identificării şi pregătirii din timp a personalului necesar ocupării posturilor de conducere, asigurând perfecţionarea activităţii acestuia, prin convocări şi alte forme de pregătire;
b)organizează şi coordonează activitatea de evaluare anuală a personalului I.G.I. prin elaborarea documentelor necesare, instruirea personalului care participă la activitatea de evaluare a personalului, comunicarea criteriilor de performanţă, difuzarea imprimatelor tipizate etc., analizează modul de desfăşurare a acesteia şi raportează Direcţiei generale management resurse umane din M.A.I. rezultatele evaluării activităţii profesionale, pregătirii şi conduitei profesionale a personalului;
c)organizează cursuri de capacitate pentru poliţiştii a căror înaintare în gradul profesional următor este condiţionată de absolvirea acestor cursuri;
d)organizează cursuri de carieră pentru personalul cu atribuţii în specializările coordonate de I.G.I. conform competenţelor;
e)realizează diagnoza sistemului propriu de formare profesională a personalului şi propune măsuri de adaptare şi optimizare a acestuia în funcţie de nevoile reale ale muncii şi de mutaţiile intervenite în situaţia operativă;
f)asigură pregătirea continuă a personalului prin programe de pregătire desfăşurate în cadrul instituţiilor de formare profesională specializate şi coordonează activitatea de completare a studiilor;
g)participă la controalele de fond planificate;
h)organizează şi desfăşoară activităţi de îndrumare, sprijin şi control în structurile I.G.I. pe baza planului de activitate al serviciului şi face propuneri pentru creşterea eficienţei activităţilor de formare profesională continuă a personalului;
i)organizează şi coordonează activitatea de tutelă profesională în vederea sprijinirii integrării socioprofesionale a poliţiştilor, funcţionarilor publici şi personalului contractual, precum şi pentru integrarea în activitatea practică a elevilor şi studenţilor în unităţile M.A.I.; asigură activitatea de definitivare în profesie/funcţie â poliţiştilor şi funcţionarilor publici;
j)elaborează sinteze, lecţii şi alte materiale documentare necesare procesului de formare profesională a personalului din I.G.I. şi structurilor sale teritoriale;
k)asigură utilizarea, dezvoltarea şi modernizarea bazei didactico-materiale necesare în procesul de formare profesională a personalului din sistemul I.G.I.; efectuează studii de diagnoză şi prognoză în domeniul conceptualizării, reproiectării şi îmbunătăţirii performanţelor în activitate; întocmeşte note de fundamentare şi face propuneri de modificare a cadrului legislativ ce reglementează activitatea de resurse umane din cadrul I.G.I.;
l)coordonează şi participă la activitatea de distribuire a materialelor de formare profesională (pe suport hârtie sau în format electronic);
m)coordonează şi participă la activitatea de elaborare a sintezelor, lecţiilor şi altor materiale documentare în materie de azil şi migraţie necesare procesului de perfecţionare a pregătirii personalului din I.G.I. şi structurile sale teritoriale;
n)coordonează şi participă la activitatea de instruire a trainerilor din cadrul I.G.I.;
o)întocmeşte anual necesarul de materiale didactice, tehnică de calcul, birotică şi consumabile necesare în procesul de pregătire a personalului;
p)ţine în permanenţă legătura cu trainerii în scopul identificării şi soluţionării problemelor apărute în procesul de formare profesională a personalului;
q)acordă consultanţă şi orientare în vederea accesării de către personalul instituţiei a surselor de informare profesională;
r)acordă consultanţă trainerilor asupra aspectelor din sfera pedagogică (în realizarea materialelor, a programelor didactice, precum şi în utilizarea metodelor adecvate);
s)coordonează şi participă la elaborarea de manuale de pregătire în domeniul azilului şi migraţiei pentru personalul nou-încadrat, precum şi a celui care îşi schimbă profilul de activitate;
ş)asigură aplicarea reglementărilor legale în vigoare cu privire la activitatea de formare profesională şi reconversia profesională a personalului;
t)avizează rapoartele de concedii de studii, învoiri plătite, conform actelor normative aflate în vigoare;
ţ)participă la selecţionarea personalului care doreşte să îşi completeze studiile şi ţine evidenţa acestora;
u)organizează şi participă, în calitate de secretar al comisiei de examinare, la cursurile de grad/capacitate şi asigură prezenţa candidaţilor la locurile, termenele şi condiţiile dispuse;
v)ţine evidenţa materialelor de învăţământ, respectiv a lecţiilor, publicaţiilor, metodologiilor, regulamentelor, instrucţiunilor, manualelor şi asigură distribuirea acestora în vederea consultării lor de către personalul I.G.I.
(7)Pe linia securităţii şi sănătăţii în muncă, Serviciul resurse umane şi asistenţă psihologică are următoarele atribuţii:
a)identifică pericole şi evaluează riscurile pentru fiecare componentă a sistemului de muncă, respectiv executant, sarcină de muncă, mijloace de muncă/echipamente de muncă şi mediul de muncă pe locuri de muncă/posturi de lucru;
b)elaborează şi actualizează planul de prevenire şi protecţie, precum şi instrucţiuni proprii pentru completarea şi/sau aplicarea reglementărilor de securitate şi sănătate în muncă, ţinând seama de particularităţile activităţilor şi ale unităţii, precum şi ale locurilor de muncă/posturilor de lucru;
c)formulează propuneri de atribuţii şi limite de răspundere în domeniul securităţii şi sănătăţii pentru personalul I.G.I.;
d)verifică cunoaşterea şi aplicarea de către tot personalul a măsurilor prevăzute în planul de prevenire şi protecţie, precum şi a atribuţiilor şi responsabilităţilor ce le revin în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, stabilite prin fişa postului;
e)întocmeşte necesarul de documentaţii cu caracter tehnic de informare şi instruire a personalului în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
f)elaborează tematica pentru toate fazele de instruire, stabilirea periodicităţii adecvate pentru fiecare loc de muncă, asigurarea informării şi instruirii personalului în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi verificarea cunoaşterii şi aplicării de către personalul unităţii a informaţiilor primite;
g)elaborează programul de instruire-testare la nivelul I.G.I.;
h)asigură întocmirea planului de acţiune în caz de pericol grav şi iminent, conform prevederilor art. 101-107 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, şi se asigură ca tot personalul să fie instruit pentru aplicarea lui;
i)ţine evidenţa zonelor cu risc ridicat şi specific prevăzute la art. 101-107 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările şi completările ulterioare, stabilirea tipului de semnalizare necesar şi amplasarea conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 971/2006 privind cerinţele minime pentru semnalizarea de securitate şi/sau de sănătate la locul de muncă;
j)ţine evidenţa meseriilor şi a profesiilor prevăzute de legislaţia specifică, pentru care este necesară autorizarea exercitării lor;
k)ţine evidenţa posturilor de lucru care necesită examene medicale suplimentare şi a celor care, la recomandarea medicului de medicina muncii sau de unitate, necesită testarea aptitudinilor şi/sau control psihologic periodic;
l)monitorizează funcţionarea sistemelor şi dispozitivelor de protecţie, a aparaturii de măsură şi control, precum şi a instalaţiilor de ventilare sau a altor instalaţii pentru controlul noxelor în mediul de muncă;
m)verifică starea de funcţionare a sistemelor de alarmare, avertizare, semnalizare de urgenţă, precum şi a sistemelor de siguranţă;
n)informează conducerea direcţiei, în scris, asupra deficienţelor constatate în timpul controalelor efectuate la locul de muncă şi propune măsuri de prevenire şi protecţie;
o)ia măsuri pentru asigurarea de materiale necesare informării şi instruirii lucrătorilor, cum ar fi afişe, pliante, filme şi diafilme cu privire la securitatea şi sănătatea în muncă;
p)ţine evidenţa buletinelor de determinare a radiaţiilor electromagnetice care depăşesc valorile de declanşare a acţiunilor prevăzute în Tabelul nr. 2 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1.136/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate referitoare la expunerea lucrătorilor la riscuri generate de câmpuri electromagnetice şi întocmeşte prin lucrătorul desemnat documentaţia necesară acordării sporului pentru condiţii grele de muncă, conform reglementărilor interne;
q)efectuează identificarea echipamentelor individuale de protecţie necesare pentru posturile de lucru din unitate şi întocmirea necesarului de dotare a lucrătorilor cu echipament individual de protecţie;
r)participă la cercetarea evenimentelor şi întocmirea evidenţelor evenimentelor, conform competenţelor;
s)elaborează rapoarte privind accidentele de muncă suferite de lucrătorii din unitate, în conformitate cu prevederile legislaţiei aplicabile;
t)urmăreşte realizarea măsurilor dispuse de către inspectorii de muncă cu prilejul vizitelor de control şi al cercetării evenimentelor;
u)colaborează cu lucrătorii şi/sau reprezentanţii lucrătorilor, cu medicul de medicina muncii/de unitate, în vederea coordonării măsurilor de prevenire şi protecţie, precum şi cu lucrătorii desemnaţi/serviciile interne/serviciile externe ai/ale altor angajatori, în situaţia în care mai mulţi angajatori îşi desfăşoară activitatea în acelaşi loc de muncă;
v)urmăreşte actualizarea planului de avertizare, a planului de protecţie şi prevenire şi a planului de evacuare;
w)propune sancţiuni şi stimulente pentru personal, pe criteriul îndeplinirii atribuţiilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
x)propune clauze privind securitatea şi sănătatea în muncă la încheierea contractelor de prestări de servicii cu alţi angajatori, inclusiv la cele încheiate cu angajatori străini;
y)întocmeşte necesarul de mijloace materiale pentru desfăşurarea acestor activităţi;
z)elaborează şi înaintează către structurile coordonatoare raportul scris privind activitatea de prevenire şi protecţie desfăşurată în unitatea proprie, precum şi stadiul îndeplinirii măsurilor din planul de prevenire şi protecţie.
(8)Pe linie de inspecţie a muncii, Serviciul resurse umane şi asistenţă psihologică are următoarele atribuţii:
a)în domeniul raporturilor de muncă/serviciu:
(i)efectuează controale pe linia raporturilor de muncă/serviciu în structurile subordonate I.G.I.;
(ii)răspunde la reclamaţii şi sesizări, soluţionează petiţii;
(iii)îndeplineşte orice atribuţii, stabilite conform legii;
b)în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:
(i)efectuează controale pe linia securităţii şi sănătăţii în muncă în structurile subordonate I.G.I.;
(ii)răspunde la reclamaţiile şi sesizările primite;
(iii)acordă asistenţă tehnică structurilor subordonate I.G.I. la elaborarea programelor de prevenire a riscurilor profesionale şi controlează realizarea acestora;
(iv)efectuează sau solicită măsurători şi determinări, examinează probe de produse şi de materiale în structurile subordonate I.G.I. şi în afara acestora pentru clarificarea unor evenimente sau situaţii de pericol;
(v)dispune sistarea activităţii sau scoaterea din funcţiune a echipamentelor tehnice, în cazul în care constată o stare de pericol iminent de accidentare sau de îmbolnăvire profesională, şi sesizează, după caz, organele de urmărire penală;
(vi)acordă structurilor subordonate I.G.I. autorizaţia de funcţionare din punctul de vedere al securităţii în muncă, în conformitate cu dispoziţiile Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
(vii)retrage autorizaţia prevăzută la pct. (vi) în cazul în care constată că prin modificarea condiţiilor care au stat la baza emiterii autorizaţiei nu se respectă prevederile legislaţiei în vigoare;
(viii)comunică, cercetează evenimentele, avizează cercetarea şi stabileşte sau confirmă caracterul accidentelor, potrivit competenţelor;
(ix)coordonează activitatea de instruire şi informare a personalului din structurile subordonate I.G.I., în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
(x)coordonează activităţile de prevenire a riscurilor profesionale şi protecţie a lucrătorilor la locul de muncă din structurile subordonate I.G.I.;
(xi)organizează şi efectuează convocări cu personalul de specialitate din structurile subordonate I.G.I., în vederea asigurării aplicării unitare a prevederilor legislaţiei în vigoare;
(xii)furnizează informaţii structurilor subordonate I.G.I. cu privire la cele mai eficiente mijloace de respectare a legislaţiei în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
(xiii)controlează respectarea îndeplinirii cerinţelor legale în structurile subordonate I.G.I. referitoare la sănătatea în muncă şi la înlăturarea riscurilor de îmbolnăviri profesionale;
(xiv)avizează, pentru structurile subordonate I.G.I., buletinele de măsurători, de analiză şi de determinare prin expertizare emise de instituţiile abilitate prin lege;
(xv)îndeplineşte orice atribuţii stabilite conform legii.
(9)Pe linia planificării structurale şi managementului organizatoric, Serviciul resurse umane şi asistenţă psihologică are următoarele atribuţii:
a)elaborează analiza prospectivă şi de perspectivă cu privire la necesarul de efective al I.G.I., prezintă propuneri de constituire, reorganizare sau optimizare a structurilor organizatorice ale unităţilor;
b)elaborează proiectul statului de organizare al aparatului propriu al I.G.I.;
c)întocmeşte statele de organizare ale structurilor subordonate aparatului propriu al I.G.I., potrivit organigramelor aprobate şi posturilor repartizate prin ordin al ministrului;
d)elaborează documentele necesare punerii în aplicare a dispoziţiilor conducerii I.G.I. cu privire la realizarea de modificări organizatorice din competenţă;
e)elaborează situaţii statistice cu privire la posturile prevăzute în statele de organizare, pe structuri, tipuri şi categorii de funcţii, domenii de activitate etc.;
f)elaborează proiectul Regulamentului de organizare şi funcţionare al aparatului propriu al I.G.I.;
g)verifică modul de elaborare a regulamentelor de organizare şi funcţionare a structurilor din subordinea I.G.I.