Secţiunea 5 - Biroul informare şi relaţii publice - Regulament din 2013 de organizare şi funcţionare a aparatului propriu al Inspectoratului General pentru Imigrări
M.Of. 316
Ieşit din vigoare Versiune de la: 16 Aprilie 2015
SECŢIUNEA 5:Biroul informare şi relaţii publice
Art. 29
Biroul informare şi relaţii publice are următoarele atribuţii:
a)gestionează corect şi coerent imaginea publică a I.G.I. şi asigură relaţionarea acestuia cu societatea civilă, colaborează cu structuri de informare şi relaţii publice din cadrul celorlalte instituţii ale statului;
b)asigură politica de transparenţă la nivelul I.G.I.;
c)sprijină conducerea I.G.I. în exercitarea funcţiilor de comunicare internă specifice actului de conducere;
d)organizează/participă la desfăşurarea conferinţelor de presă ale conducerii I.G.I.;
e)îndrumă şi sprijină activitatea purtătorului de cuvânt din I.G.I./persoanelor desemnate să îndeplinească atribuţii pe linie de informare şi relaţii publice de la nivel teritorial;
f)prezintă conducerii I.G.I. puncte de vedere în domeniul de specialitate, viabile pentru soluţionarea unor probleme ce ar putea afecta imaginea inspectoratului;
g)documentează ieşirile publice ale conducerii I.G.I.;
h)asigură participarea reprezentanţilor mijloacelor de informare în masă la activităţile cu impact mediatic organizate la nivelul I.G.I.;
i)gestionează situaţiile de criză mediatică şi propune măsuri pentru îmbunătăţirea imaginii I.G.I.;
j)asigură notificarea operativă a conducerii I.G.I., cu privire la informaţiile apărute în mijloacele de informare în masă, cu impact la nivelul societăţii civile şi care conţin referiri cu privire la activitatea inspectoratului;
k)întocmeşte proiecte de reacţie şi propune puncte de vedere ale I.G.I. pe teme apărute în mass-media sau care suscită interesul mass-mediei;
l)întocmeşte sinteza presei şi o prezintă conducerii I.G.I.;
m)realizează, la cerere sau din oficiu, evaluări cantitative şi calitative punctuale, atât ale campaniilor de informare şi relaţii publice, cât şi ale unor activităţi desfăşurate de I.G.I., reflectate în mijloacele de informare în masă;
n)asigură convocările de instruire a personalului cu atribuţii de informare şi relaţii publice/a purtătorilor de cuvânt din structurile I.G.I., participă la convocările factorilor de conducere de la nivel teritorial în vederea creşterii gradului de conştientizare a nevoii de transparenţă instituţională şi promovarea rezultatelor înregistrate în activitatea operativă;
o)participă la activităţile de sprijin, îndrumare şi control pe probleme de informare şi relaţii publice, la structurile I.G.I.;
p)iniţiază sau participă la campanii de presă al căror scop este îmbunătăţirea imaginii I.G.I.;
q)acreditează jurnalişti, întocmeşte şi actualizează baze de date privind ziariştii acreditaţi la nivelul I.G.I.;
r)sprijină documentarea jurnaliştilor care doresc să realizeze materiale jurnalistice privind activitatea I.G.I.;
s)participă, după caz, la emisiuni radio-tv, acordă interviuri pentru presa scrisă şi/sau on-line;
t)elaborează, postează pe site-ul I.G.I. şi transmite jurnaliştilor acreditaţi comunicate şi buletine informative;
u)documentează, întocmeşte şi transmite, în termenul legal, răspunsurile la solicitările formulate în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
v)propune şi/sau organizează activităţi menite a dezvolta cultura organizaţională şi creşterea sentimentului de apartenenţă la instituţie;
w)susţine activitatea de comunicare internă la nivelul aparatului propriu al I.G.I.