Secţiunea 2 - Serviciul control - Regulament din 2013 de organizare şi funcţionare a aparatului propriu al Inspectoratului General pentru Imigrări
M.Of. 316
Ieşit din vigoare Versiune de la: 16 Aprilie 2015
SECŢIUNEA 2:Serviciul control
Art. 26
Serviciul control are următoarele atribuţii:
1.a) întocmeşte graficul anual al controalelor de fond şi îl supune aprobării conducerii I.G.I., care după aprobare devine parte integrantă a planului de muncă;
2.b) planifică, organizează şi execută controale de fond şi asigură desfăşurarea controalelor tematice la structurile I.G.I.;
3.c) conduce şi coordonează activitatea colectivelor care execută controalele de fond şi întocmeşte rapoarte cu constatări, concluzii şi propuneri de măsuri, pe care le prezintă spre aprobare conducerii I.G.I.;
4.d) formulează propuneri pentru stabilirea componenţei colectivelor de control şi întocmeşte planuri tematice pentru fiecare acţiune în parte;
5.e) prezintă conducerii I.G.I. rezultatele tuturor controalelor, de fond, tematice, inopinate, iar după aprobare le transmite structurilor controlate pentru remedierea lipsurilor constatate şi punerea în aplicare a măsurilor dispuse;
6.f) urmăreşte modul de executare a măsurilor dispuse în urma controalelor şi prezintă concluziile conducerii I.G.I.;
7.g) verifică, la ordin, petiţiile şi sesizările adresate conducerii I.G.I. referitoare la întregul personal din subordine;
8.h) la solicitarea Corpului de control al ministrului participă la inspecţiile şi controalele organizate la structurile subordonate I.G.I,;
9.i) efectuează cercetarea prealabilă a faptelor care constituie abateri disciplinare săvârşite de personalul din structura I.G.I.;
10.j) propune conducerii I.G.I., pe baza constatărilor făcute în exercitarea activităţilor curente, elaborarea de dispoziţii sau modificarea şi completarea celor existente;
11.k) întocmeşte şi actualizează Registrul de riscuri în conformitate cu standardele de control managerial intern, precum şi Registrul de riscuri anticorupţie şi monitorizează implementarea de către structurile din subordine a sarcinilor cuprinse în acestea;
12.l) întocmeşte şi prezintă periodic ori la ordin rapoarte şi sinteze de evaluare a fenomenelor specifice domeniului de activitate;
13.m) organizează şi execută alte activităţi specifice la ordin sau cu aprobarea conducerii I.G.I.;
14.n) participă la cercetările administrative în vederea stabilirii răspunderii materiale a personalului din subordine pentru prejudicii cauzate I.G.I.;
15.o) desfăşoară activităţi de prevenire, constatare a neregulilor şi stabilire â creanţelor bugetare pentru proiectele finanţate în cadrul schemelor de grant, din Fondul european pentru refugiaţi, Fondul european de returnare şi Fondul european de integrare a resortisanţilor ţărilor terţe din cadrul Programului general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii", denumit în continuare PGSOLID;
16.p) pe baza analizei privind factorii de risc şi vulnerabilităţile la corupţie, anual, elaborează Planul de acţiune privind prevenirea corupţiei interne din cadrul I.G.I. şi urmăreşte îndeplinirea sarcinilor asumate;
17.q) colaborează cu Direcţia Generală Anticorupţie pe linia prevenirii faptelor de corupţie în rândul personalului I.G.I., precum şi cu alte structuri specializate din cadrul M.A.I.;
18.r) elaborează instrumente conceptual-metodologice care să asigure, la nivelul acestora, desfăşurarea activităţilor de implementare a standardelor de control intern/managerial într-un mod unitar şi conformitatea acestora cu dispoziţiile normative incidente;
19.s) monitorizează întregul proces desfăşurat la nivelul aparatului propriu şi a structurilor subordonate pe linia sistemului de control intern/managerial, prin realizarea raportărilor periodice către ordonatorul secundar de credite a modului de implementare a măsurilor stabilite în cadrul sistemului;
20.t) efectuează analize calitative periodice asupra activităţilor astfel desfăşurate, raportate către ordonatorul secundar de credite, în urma cărora să fie identificate măsuri concrete, coerente de remediere şi de corectare a eventualelor neajunsuri care ar putea surveni în procesul de implementare;
21.u) coordonează procesul de autoevaluare a sistemului de control intern/managerial desfăşurat la nivelul unităţilor subordonate şi realizarea raportului anual al ordonatorului secundar de credite asupra sistemului de control intern/managerial;
22.v) îndrumă metodologic reprezentanţii structurilor subordonate ordonatorului secundar de credite;
23.w) prelucrează în cadrul şedinţelor periodice toate documentele/recomandările organizatorice primite din partea ordonatorului principal de credite în domeniul controlului intern/managerial şi transpunerea activităţilor specifice I.G.I. în conţinutul documentelor programatice elaborate şi supuse aprobării conducerii I.G.I.;
24.x) elaborează Programul anual de dezvoltare a sistemului de control intern/managerial la nivelul I.G.I., ca urmare a şedinţei/şedinţelor membrilor structurii cu atribuţii de coordonare, monitorizare şi îndrumare metodologică, în concordanţă cu prevederile Concepţiei/Programului de dezvoltare a sistemului de control intern/managerial elaborat la nivelul M.A.I, precum şi asigurarea îndeplinirii activităţilor programatice proprii elaborate;
25.y) supune aprobării conducerii I.G.I. varianta finală a Programului anual de dezvoltare a sistemului de control intern/managerial elaborat conform recomandărilor primite din partea M.A.I.;
26.z) efectuează analize periodice cu privire la modul de îndeplinire a obiectivelor generale şi specifice prevăzute în conţinutul Programului de control intern/managerial elaborat la nivelul I.G.I. şi identificarea unor metode optime de îndeplinire a acestor obiective, pe criterii de eficienţă şi eficacitate;
27.aa) consemnează în procesele-verbale încheiate rezultatele şi hotărârile adoptate de membrii structurii cu atribuţii de coordonare, monitorizare şi îndrumare metodologică a sistemului de control intern/managerial al I.G.I., ca urmare a întrunirilor de lucru desfăşurate;
28.ab) coordonează, anual, activităţile specifice desfăşurării procesului de autoevaluare a sistemului de control intern/managerial la nivelul I.G.I. şi elaborează, prin intermediul lucrătorului desemnat, situaţia sintetică a rezultatelor autoevaluării, raportul anual al ordonatorului secundar de credite, prin centralizarea informaţiilor din chestionarul de autoevaluare, documente supuse aprobării conducerii I.G.I.;
29.ac) elaborează şi transmite ordonatorului principal de credite, în scopul realizării obiectivelor prevăzute în conţinutul Programului anual de control intern/managerial, rezultatele obţinute ca urmare a activităţilor de evaluare trimestrială/anuală a elementelor de progres înregistrate la nivelul I.G.I., conform solicitărilor primite din partea Corpului de control al M.A.I, prin completarea conţinutului machetei prevăzute la cap. I din anexa nr. 3 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 946/2005 pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial, cuprinzând standardele de control intern/managerial la entităţile publice şi pentru dezvoltarea sistemelor de control intern/managerial, republicat, cu modificările ulterioare, sub semnătura conducerii I.G.I.