Art. 81. - În cazul suspendării, îndată după emiterea şi comunicarea ordinului de suspendare din funcţie, Colegiul director el Camerei dispune constituirea unei comisii care are următoarele atribuţii: - Regulament din 2013 de aplicare a Legii notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995

M.Of. 479

În vigoare
Versiune de la: 25 Noiembrie 2020
Art. 81
(1)În cazul suspendării, îndată după emiterea şi comunicarea ordinului de suspendare din funcţie, Colegiul director el Camerei dispune constituirea unei comisii care are următoarele atribuţii:
a)de a închide registrele notariale ale notarului public suspendat. În cazul în care suspendarea se dispune pe o perioadă mai mare de 6 luni, iar biroul notarial nu asigură permanenţa serviciului de arhivă sau la cererea notarului public, Colegiul director al Camerei ridică, pe cheltuiala notarului public, registrele şi arhiva;
b)de a ridica sigiliile, timbrul sec şi dispozitivul digital de semnătură electronică;
c)de a pune în vedere, în scris, notarului public suspendat ca, pe perioada suspendării, să nu utilizeze actele, datele şi informaţiile cu caracter personal ale clienţilor, deţinute pe suport hârtie sau pe suport electronic de stocare a datelor;
d)de a dispune dezafectarea firmei biroului notarial, în cazul în care se ridică arhiva şi registrele;
e)de a aduce la cunoştinţa publicului, prin afişare, în cazul birourilor notariate individuale, faptul că activitatea biroului este suspendată, durata suspendării şi locul de unde se pot obţine informaţii.
(2)Dispoziţiile alin. (1) se aplică în mod corespunzător şi cu privire la sediul secundar al notarului public suspendat.
(3)În îndeplinirea atribuţiilor care îi revin, comisia este sprijinită de personalul Camerei.
(4)Colegiul director al Camerei informează despre suspendarea din funcţie a notarului public ANCPI, CNARNN, Autoritatea de Supraveghere a AEGRM, Casa de Asigurări a Notarilor Publici şi furnizorul de semnătură electronică.
(5)Despre suspendarea din funcţie se face menţiune în RNENP şi se procedează la retragerea licenţei de funcţionare a biroului în care nu mai funcţionează un notar public.
(6)După încetarea suspendării şi reluarea activităţii, notarul public va solicita Colegiului director al Camerei predarea sigiliilor, a timbrului sec şi a dispozitivului digital de semnătură electronică. Acestea vor fi restituite de îndată.