Secţiunea 8 - Atribuţiile Structurii Financiar-contabilitate - Regulament din 2012 de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale Antidrog
M.Of. 146
În vigoare Versiune de la: 30 Iunie 2015
SECŢIUNEA 8:Atribuţiile Structurii Financiar-contabilitate
Art. 21
Structura Financiar-contabilitate are următoarele atribuţii:
a)organizează şi asigură întocmirea planului de venituri şi cheltuieli pentru nevoile Agenţiei;
b)îndrumă şi controlează activitatea administratorilor de credite, pe linia executării bugetului de venituri şi cheltuieli;
c)organizează activitatea financiară în cadrul Agenţiei, în scopul asigurării la timp şi integral a fondurilor necesare realizării planului de aprovizionare tehnico-materială;
d)organizează ţinerea corectă şi la timp a evidenţei financiar-contabile, materiale şi a evidenţei de plan, pe capitole, titluri, articole şi alineate bugetare, conform instrucţiunilor elaborate de Direcţia generală financiară din cadrul ministerului, denumită în continuare DGF,
e)organizează şi conduce evidenţa cantitativ-valorică a bunurilor materiale;
f)execută controlul financiar-preventiv al documentelor care angajează patrimoniul Agenţiei şi întocmeşte cadrul general privind operaţiunile supuse controlului financiar-preventiv propriu;
g)asigură întocmirea, circulaţia şi păstrarea documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate şi, în acest sens, întocmeşte graficul circulaţiei documentelor justificative ale operaţiunilor financiar-contabile din cadrul Agenţiei;
h)întocmeşte necesarul de credite lunar, angajează, lichidează, ordonanţează şi plăteşte cheltuielile în legătură cu personalul;
i)întocmeşte lunar statele de calcul al drepturilor salariate ale personalului Agenţiei;
j)întocmeşte şi depune declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale şi impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate;
k)întocmeşte şi transmite DGF situaţia privind monitorizarea numărului de posturi şi a cheltuielilor de personal, respectiv situaţia privind execuţia cheltuielilor de personal, conform prevederilor legale în vigoare;
l)controlează modul în care se respectă prevederile legale privind angajarea gestionarilor şi constituirea garanţiei materiale;
m)urmăreşte obţinerea titlurilor executorii pentru pagubele cauzate Agenţiei şi recuperarea în termenul stabilit a contravalorii pagubelor;
n)asigură întocmirea la timp a notelor contabile, balanţelor de verificare, situaţiilor informative privind utilizarea creditelor bugetare, situaţiilor financiare trimestriale, precum şi a tuturor lucrărilor în legătură cu activitatea economico-financiară;
o)verifică deconturile privind deplasările în ţară şi în străinătate;
p)realizează lunar punctajul între stocurile scriptice din contabilitate şi evidenţa tehnico-operativă privind bunurile de natura stocurilor;
q)întocmeşte zilnic registrul de casă şi răspunde de efectuarea operaţiunilor cu numerar;
r)depune şi ridică zilnic de la bancă şi trezorerie extrasele de cont, împreună cu documentele anexate care justifică operaţiunile făcute în acestea;
s)primeşte documentele justificative care implică fonduri externe în vederea înregistrării în contabilitate, documente predate de Serviciul relaţii internaţionale şi programe din cadrul ministerului, denumit în continuare SRIP;
t)verifică conţinutul documentelor contabile în ceea ce priveşte numărul şi data documentului, existenţa documentelor justificative, natura operaţiunii, beneficiarul, suma, conturile corespondente;
u)întocmeşte notele contabile pentru fiecare operaţiune patrimonială privind înregistrarea în contabilitate a documentelor şi bunurilor din fonduri externe;
v)efectuează înregistrarea în contabilitate a tuturor notelor contabile trecute pe documentele justificative de angajare, ordonanţare, lichidare şi plată a cheltuielilor bugetare din fonduri externe nerambursabile, atât de cofinanţare, cât şi de finanţare;
w)urmăreşte respectarea termenelor de plată din contracte şi comenzi pe fonduri externe şi alte programe;
x)întocmeşte ordine de plată pentru achiziţii din fonduri externe şi alte programe;
y)înregistrează în fişele sintetice şi analitice intrările şi plăţile efectuate către diverşi furnizori, întocmind balanţele de verificare analitice şi sintetice pentru fiecare program cu finanţare externă;
z)urmăreşte respectarea termenelor de primire a documentelor justificative pentru plăţi din fonduri externe;
a1)aa) verifică sumele din fişa de cont a fiecărui program finanţat din fonduri externe cu extrasul de cont al băncii, în vederea verificării conformităţii înregistrărilor contabile;
b2)bb) salvează datele din sistemul contabil la sfârşitul fiecărei zile de lucru şi asigură un sistem de securitate a operaţiunilor din fonduri externe;
c3)cc) întocmeşte lunar cererea de deschidere de credite, după ce primeşte solicitarea de credite de la SRIP;
d4)dd) întocmeşte necesarul de suplimentare de credite bugetare şi modificări între trimestre a articolelor bugetare, după solicitarea adresată SRIP;
e5)ee) răspunde de arhivarea documentelor financiar-contabile conform nomenclatorului arhivistic;
f6)ff) întocmeşte adeverinţe pentru personalul Agenţiei.