Secţiunea 4 - Atribuţiile Structurii de Relaţii publice - Regulament din 2012 de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale Antidrog
M.Of. 146
În vigoare Versiune de la: 30 Iunie 2015
SECŢIUNEA 4:Atribuţiile Structurii de Relaţii publice
Art. 17
Structura de Relaţii publice are următoarele atribuţii:
a)gestionează imaginea publică a Agenţiei şi asigură relaţionarea acesteia cu societatea civilă, comunităţile locale, cetăţenii şi structurile statului de drept;
b)elaborează şi implementează documentele programatice de comunicare ale Agenţiei;
c)asigură implementarea strategiei multianuale de comunicare a ministerului, în domeniul de activitate;
d)asigură politica de transparenţă la nivelul Agenţiei;
e)asigură stabilirea şi permanentizarea unor relaţii amiabile, bazate pe principiile echidistanţei şi transparenţei, cu reprezentanţii mass-media;
f)monitorizează modul de prezentare a activităţii Agenţiei de către presa scrisă şi audio-vizuală şi prezintă conducerii modalităţi de reacţie la materialele apărute în presă despre Agenţie;
g)elaborează şi difuzează comunicate sau alte materiale de presă privind activitatea Agenţiei opiniei publice şi, implicit, mass-mediei;
h)pune la dispoziţia mijloacelor de informare în masă, a diferitelor instituţii, organizaţii sau cetăţenilor, în mod oportun şi complet, informaţiile de interes public, cu respectarea cadrului legal;
i)sprijină jurnaliştii în documentare cu materiale destinate publicităţii, pe probleme specifice;
j)asigură participarea jurnaliştilor la activităţile cu impact mediatic organizate la nivelul Agenţiei;
k)organizează conferinţele de presă ale Agenţiei;
l)oferă sprijin de specialitate reprezentanţilor Agenţiei cu ocazia acordării unor interviuri sau declaraţii de presă;
m)gestionează solicitările formulate în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
n)organizează/participă la desfăşurarea unor seminare şi simpozioane cu conţinut specific, pe teme de interes din sfera de activitate;
o)iniţiază şi întreţine relaţii de colaborare şi schimb de experienţă cu structuri similare din ţară şi din străinătate;
p)asigură acreditarea jurnaliştilor pe lângă Agenţie;
q)elaborează şi actualizează materialele pentru pagina de internet a Agenţiei şi formulează propuneri de îmbunătăţire a acesteia;
r)propune, organizează şi coordonează evenimente/acţiuni de relaţii publice în scopul promovării activităţii Agenţiei;
s)gestionează situaţiile de criză mediatică;
t)asigură desfăşurarea activităţii de comunicare internă la nivelul Agenţiei.