Art. 22. - Serviciul logistică are următoarele atribuţii: - Regulament din 2012 de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale Antidrog

M.Of. 146

În vigoare
Versiune de la: 30 Iunie 2015
Art. 22
(1)Serviciul logistică are următoarele atribuţii:
1.pentru segmentul programe şi investiţii publice:
a)gestionează bugetul alocat Agenţiei pentru cheltuieli de capital;
b)fundamentează proiectul de buget pentru cheltuieli de capital, conform prevederilor Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;
c)prioritizează obiectivele şi acţiunile de investiţii în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în vederea repartizării bugetului pe tipuri de cheltuieli;
d)întocmeşte şi actualizează fişele obiectivelor şi acţiunilor de investiţii pe tipuri de cheltuieli şi le înaintează Direcţiei generale logistice din cadrul ministerului, denumită în continuare DGL, în vederea cuprinderii în anexa nr. 3 la Legea bugetului de stat pe anul 2012 nr. 293/2011;
e)[textul din Art. 22, alin. (1), punctul 1., litera E. din capitolul V, sectiunea 9 a fost abrogat la 30-iun-2015 de Art. I, punctul 1. din Ordinul 56/2015]
f)întocmeşte şi actualizează programul multianual de investiţii, care cuprinde cheltuielile de capital finanţate în conformitate cu prevederile Legii nr. 293/2011 pentru anul de plan;
g)elaborează propuneri privind întocmirea listelor obiectivelor şi acţiunilor de investiţii şi dotare pe anul în curs cu finanţare integrală sau parţială de la bugetul de stat şi le transmite DGL, în vederea obţinerii aprobării ordonatorului principal de credite, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
h)propune DGL modificări/redistribuiri de fonduri între obiectivele de investiţii şi acţiunile de dotare cuprinse în programul de investiţii, anexă la bugetul ordonatorului principal de credite pentru titlul XII "Active nefinanciare";
i)monitorizează utilizarea fondurilor alocate obiectivelor de investiţii şi a acţiunilor de dotare la titlul XII "Active nefinanciare";
j)gestionează creditele de angajament alocate prin Legea nr. 293/2011 pentru realizarea obiectivelor şi acţiunilor de investiţii aprobate;
k)verifică şi actualizează valorile obiectivelor de investiţii conform legislaţiei în vigoare;
l)propune şi actualizează programele sectoriale din domeniul de competenţă care cuprind cheltuieli de capital;
m)solicită şi centralizează permanent necesarul de fonduri pentru cofinanţarea programelor sau proiectelor de investiţii cu finanţare externă;
n)elaborează şi actualizează bazele de date referitoare la investiţiile publice;
o)întocmeşte necesarul de bunuri materiale şi servicii ale Agenţiei, pe baza cererilor structurilor beneficiare;
p)[textul din Art. 22, alin. (1), punctul 1., litera P. din capitolul V, sectiunea 9 a fost abrogat la 30-iun-2015 de Art. I, punctul 1. din Ordinul 56/2015]
q)[textul din Art. 22, alin. (1), punctul 1., litera Q. din capitolul V, sectiunea 9 a fost abrogat la 30-iun-2015 de Art. I, punctul 1. din Ordinul 56/2015]
2.pentru segmentul protecţia mediului:
- asigură îndeplinirea atribuţiilor specifice în domeniul protecţiei mediului, conform prevederilor art. 19 din Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 239/2010 privind organizarea, coordonarea şi controlul activităţii de protecţie a mediului în unităţile Ministerului Administraţiei şi Internelor;
3.pentru segmentul administrarea patrimoniului imobiliar:
a)asigură planificarea, contractarea şi recepţionarea lucrărilor de întreţinere, refacere şi investiţii la construcţii;
b)asigură elaborarea documentaţiilor tehnico-economice pentru obiectivele de investiţii şi reabilitări funcţionale;
c)asigură măsurile necesare pentru asigurarea durabilităţii, siguranţei în exploatare, funcţionalităţii şi calităţii construcţiilor;
d)asigură păstrarea şi arhivarea cărţilor tehnice ale clădirilor;
e)asigură măsurile privind rezistenţa şi stabilitatea construcţiilor în timp, obţinerea acordului de intervenţie urgentă şi corectivă asupra construcţiei, precum şi măsurile necesare pentru emiterea avizului tehnic de desfiinţare a construcţiei;
f)asigură măsurile necesare pentru organizarea şi actualizarea evidenţei de cadastru, pregătirea imobilelor pentru iarnă şi inventarierea patrimoniului imobiliar;
g)administrează contractele de prestări de servicii şi pe cele de mentenanţă încheiate pentru funcţionarea corespunzătoare a sistemelor şi instalaţiilor din spaţiile aflate în administrare;
h)asigură integrarea în programele de construire de locuinţe proprietate pentru personalul ministerului;
i)ţine evidenţa privind repartizarea, închirierea şi folosirea locuinţelor de serviciu şi de intervenţie;
j)soluţionează petiţiile prin care se solicită date sau documente referitoare la situaţia juridică sau cadastrală a imobilelor aflate în administrare;
k)desfăşoară activităţi de întocmire a contractelor de închiriere sau de comodat pentru spaţiile necesare structurilor din Bucureşti, precum şi pentru cele din teritoriu;
l)organizează şi desfăşoară activităţi specifice pentru asigurarea gestionării patrimoniului Agenţiei, imobilelor, bunurilor materiale existente la sediul Agenţiei sau la structurile din teritoriu, precum şi a modului de primire, depozitare, păstrare, eliberare, folosire şi exploatare raţională şi legală a acestora;
m)administrează imobilul în care funcţionează Agenţia şi coordonează activităţile specifice la celelalte imobile din ţară;
n)gestionează instalaţiile şi aparatura din dotarea imobilelor Agenţiei, conform normelor de exploatare, şi întocmeşte documentaţiile tehnice pentru executarea lucrărilor de reparaţii curente;
4.pentru segmentul echipare şi hrănire:
- asigură activitatea de echipare şi hrănire a personalului, urmărind respectarea întocmai a normelor specifice, a instrucţiunilor şi dispoziţiilor legale în vigoare.
5.pentru segmentul achiziţii publice:
a)întocmeşte şi actualizează Programul anual de achiziţii publice, în baza necesităţilor şi priorităţilor Aparatului propriu şi a celor transmise de structurile teritoriale ale Agenţiei;
b)răspunde de organizarea, planificarea şi desfăşurarea achiziţiilor publice de bunuri materiale, servicii şi lucrări necesare structurilor Agenţiei, prevăzute în Programul anual de achiziţii publice;
c)elaborează documentaţia de atribuire/documentaţia de concurs, cu sprijinul structurilor Agenţiei;
d)îndeplineşte obligaţiile legale referitoare la publicitate şi corespondenţa aferentă organizării procedurilor de achiziţie;
e)elaborează notele de estimare a valorii contractului şi stabilire a procedurii de atribuire, notele justificative de alegere a procedurii de atribuire, altele decât licitaţia deschisă sau restrânsă, notele justificative privind criteriile minime de calificare şi notele privind alegerea criteriului de atribuire «oferta cea mai avantajoasă tehnico-economică», împreună cu compartimentele de specialitate care au solicitat achiziţia în cauză şi care au participat la întocmirea caietului de sarcini;
f)întocmeşte contractele de furnizare pentru bunurile, serviciile şi lucrările adjudecate;
g)transmite cererea de reînnoire a înregistrării în Sistemul electronic al achiziţiilor publice, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.660/2006 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică prin mijloace electronice din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare;
h)monitorizează execuţia Programului anual al achiziţiilor publice;
i)constituie şi păstrează dosarele achiziţiilor publice.

(2)Serviciul logistică îndeplineşte şi următoarele atribuţii:
a)desfăşoară activităţi de întocmire a documentaţiei şi pune în aplicare hotărârile comisiilor de inventariere privind scoaterile din funcţiune, disponibilizările, valorificările, declasările şi casările bunurilor materiale, conform legislaţiei în vigoare;
b)întocmeşte documentele de planificare de angajare de plăţi şi ordonanţare conform graficelor de realizare şi livrare a bunurilor materiale angajate cu furnizorii şi a prestaţiilor de servicii angajate cu prestatorii, în colaborare cu contabilul-şef;
c)desfăşoară activităţi specifice în cadrul comisiilor de cercetare administrativă privind răspunderea materială pentru pagubele produse în cadrul unităţii;
d)asigură baza materială necesară pentru buna organizare a unor activităţi ale Agenţiei (convocări, bilanţuri profesionale, consfătuiri cu caracter naţional şi internaţional, conferinţe de presă, simpozioane etc.) desfăşurate la sediul central;
e)desfăşoară activităţi specifice şi răspunde de modul de desfăşurare a acţiunilor pe linia prevenirii şi stingerii incendiilor, precum şi pe linia sănătăţii şi securităţii în muncă;
f)participă cu celelalte structuri la stabilirea modului de utilizare a resurselor financiare alocate prin buget, în scopul fundamentării propunerilor de actualizare sau rectificare a bugetului, pe baza necesarului de achiziţionat/executat, a preţurilor estimative şi a documentaţiei aprobate;
g)administrează creditele bugetare, pe capitole şi alineate specifice domeniului logistic.