Art. 36. - În domeniul securităţii muncii: - Regulament din 2011 de organizare şi funcţionare a penitenciarelor-spital

M.Of. 622

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 25 Iunie 2015
Art. 36
Structura securitatea muncii şi protecţia mediului are următoarele atribuţii:
A.În domeniul securităţii muncii:
a)identificarea pericolelor şi evaluarea riscurilor pentru fiecare componentă a sistemului de muncă, respectiv executant, sarcină de muncă, mijloace de muncă/echipamente de muncă şi mediul de muncă, pe locuri de muncă/posturi de lucru;
b)elaborarea şi actualizarea planului de prevenire şi protecţie;
c)elaborarea de instrucţiuni proprii pentru completarea şi/sau aplicarea reglementărilor de securitate şi sănătate în muncă, ţinând seama de particularităţile activităţilor şi ale unităţilor, precum şi ale locurilor de muncă/posturilor de lucru;
d)propunerea atribuţiilor şi răspunderilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă ce revin lucrătorilor, corespunzător funcţiilor exercitate, care se consemnează în fişa postului, cu aprobarea angajatorului;
e)verificarea cunoaşterii şi aplicării de către toţi lucrătorii a măsurilor prevăzute în planul de prevenire şi protecţie, precum şi a atribuţiilor şi responsabilităţilor ce le revin în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, stabilite prin fişa postului;
f)întocmirea unui necesar de documentaţii cu caracter tehnic de informare şi instruire a lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
g)elaborarea tematicii pentru toate fazele de instruire, stabilirea periodicităţii adecvate pentru fiecare loc de muncă, asigurarea informării şi instruirii lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi verificarea cunoaşterii şi aplicării de către lucrători a informaţiilor primite;
h)elaborarea programului de instruire-testare la nivelul unităţii;
i)întocmirea dosarului de autorizare a unităţii, în vederea obţinerii certificatului constatator din punctul de vedere al securităţii şi sănătăţii muncii;
j)stabilirea şi întocmirea evidenţei zonelor cu risc ridicat şi specific prevăzute de lege;
k)stabilirea zonelor care necesită semnalizare de securitate şi sănătate în muncă, stabilirea tipului de semnalizare necesar şi amplasarea conform prevederilor legale privind cerinţele minime pentru semnalizarea de securitate şi/sau sănătate la locul de muncă;
l)întocmirea listelor cu meseriile şi profesiile prevăzute de legislaţia specifică pentru care este necesară autorizarea exercitării, după caz;
m)întocmirea listelor cu posturile de lucru al căror personal necesită examene medicale suplimentare, după caz;
n)întocmirea listei cu posturile de lucru al căror personal, la recomandarea medicului de medicina muncii, necesită testarea aptitudinilor şi/sau control psihologic periodic, după caz;
o)monitorizarea funcţionării sistemelor şi dispozitivelor de protecţie, a aparaturii de măsură şi control, precum şi a instalaţiilor de ventilare sau a instalaţiilor pentru controlul noxelor în mediul de muncă;
p)identificarea echipamentelor individuale de protecţie necesare pentru posturile de lucru din unitate şi întocmirea necesarului de dotare a lucrătorilor cu echipament individual de protecţie, conform prevederilor legale privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea de către lucrători a echipamentelor individuale de protecţie la locul de muncă;
q)evidenţa echipamentelor de muncă şi urmărirea ca verificările periodice şi, dacă este cazul, încercările periodice ale echipamentelor de muncă să fie efectuate de persoane competente, conform prevederilor legale privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea în muncă de către lucrători a echipamentelor de muncă;
r)comunicarea tuturor evenimentelor către Administraţia Naţională a Penitenciarelor, cercetarea, înregistrarea şi evidenţa accidentelor de muncă şi a incidentelor periculoase;
s)întocmirea raportului anual privind activităţile de securitate şi sănătate în muncă din unitate;
t)informarea angajatorului, în scris, asupra deficienţelor constatate în timpul controalelor efectuate la locul de muncă şi propunerea de măsuri de prevenire şi protecţie;
u)urmărirea realizării măsurilor dispuse de către persoanele competente din Administraţia Naţională a Penitenciarelor cu prilejul vizitelor de control în domeniul securităţii muncii;
v)colaborarea cu medicul de medicina muncii în vederea coordonării măsurilor de prevenire şi protecţie;
w)verificarea locurilor de muncă şi propunerea de clauze privind securitatea şi sănătatea în muncă înainte de încheierea contractelor de prestări de servicii cu alţi angajatori, inclusiv cu angajatori străini;
B.În domeniul protecţiei mediului:
a)întocmirea documentelor de organizare a activităţilor de protecţie a mediului pentru unitatea proprie;
b)propunerea spre aprobare conducătorului unităţii a unor măsuri concrete pentru protecţia mediului în zona de responsabilitate;
c)prezentarea conducătorului unităţii a unor informări asupra modului de realizare a activităţilor de protecţie a mediului pentru unitatea proprie;
d)elaborarea raportului anual privind desfăşurarea activităţilor de securitate şi sănătate în muncă şi de protecţie a mediului pentru unitatea proprie şi transmiterea acestuia structurii coordonatoare din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, până la data de 15 ianuarie, pentru activităţile din anul precedent;
e)analizarea şi planificarea resurselor financiare necesare desfăşurării activităţilor de protecţie a mediului pentru unitatea proprie;
f)colaborarea cu agenţiile locale de protecţie a mediului pentru desfăşurarea unor acţiuni comune în domeniu.