Capitolul i - Introducere - Regulament din 2010 privind analiza şi soluţionarea plângerilor referitoare la încălcarea prevederilor art. 5, 6 şi 9 din Legea concurenţei nr. 21/1996 şi a prevederilor art. 101 şi 102 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene

M.Of. 687

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 9 Septembrie 2015
CAPITOLUL I:Introducere
1.Prezentul regulament reglementează procedurile privind analiza şi soluţionarea de către Consiliul Concurenţei a plângerilor referitoare la încălcarea prevederilor art. 5, 6 şi 9 din Legea concurenţei nr. 21/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare (denumită în continuare lege) şi a prevederilor art. 101 şi 102 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene (denumit în continuare TFUE).
2.Consiliul Concurenţei doreşte să încurajeze cetăţenii, întreprinderile şi asociaţiile de protecţie a consumatorilor să i se adreseze, ca autoritate publică abilitată, pentru a semnala posibilele încălcări ale regulilor de concurenţă.
La nivelul Consiliului Concurenţei există două modalităţi pentru a realiza acest lucru. Prima modalitate de denunţare a posibilelor încălcări ale regulilor de concurenţă constă în transmiterea unei plângeri. Cea de-a doua modalitate constă în furnizarea unei sesizări privind posibile comportamente anticoncurenţiale, sesizare care nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de prezentul regulament pentru a fi considerată plângere, dar poate constitui punctul de pornire pentru declanşarea din oficiu a unor investigaţii de către Consiliul Concurenţei.
3.Pentru a fi admisibilă, în sensul art. 40 din lege, o plângere trebuie să conţină anumite informaţii specifice. De aceea, trebuie întocmit un formular prin care reclamanţii să fie ajutaţi să prezinte Consiliului Concurenţei faptele pertinente. Prezentarea informaţiilor prevăzute în acest formular constituie o condiţie indispensabilă pentru ca plângerea să fie considerată admisibilă în sensul art. 40 din lege.
4.Persoanele fizice sau juridice care aleg să depună o plângere la Consiliul Concurenţei au posibilitatea de a fi asociate îndeaproape la procedurile iniţiate în vederea soluţionării acesteia. Astfel, reclamanţii au posibilitatea de a-şi exprima punctul de vedere în cazul în care Consiliul Concurenţei consideră că nu există motive suficiente pentru a da curs plângerii. Atunci când Consiliul Concurenţei suspendă sau respinge o plângere, în baza art. 13 din Regulamentul (CE) nr. 1/2003 al Consiliului din 16 decembrie 2002 privind punerea în aplicare a normelor de concurenţă prevăzute la articolele 81 şi 82 din tratat (denumit în continuare Regulamentul nr. 1/2003), deoarece Comisia Europeană sau o altă autoritate de concurenţă a unui stat membru analizează ori a analizat plângerea respectivă, reclamantul este informat cu privire la identitatea autorităţii respective. De asemenea, reclamanţii au dreptul de a fi audiaţi şi dreptul de acces la dosarul Consiliului Concurenţei, potrivit reglementărilor specifice cu privire la acestea.
5.Persoanelor fizice sau juridice care depun o plângere în condiţiile prezentului regulament prin care denunţă o încălcare a art. 5 din lege la care au fost parte li se va acorda un termen rezonabil în care să poată formula o cerere de clemenţă în conformitate cu prevederile Instrucţiunilor privind condiţiile şi criteriile de aplicare a unei politici de clemenţă potrivit prevederilor art. 51 alin. (2) din Legea concurenţei nr. 21/1996, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 300/2009.
6.Pentru asigurarea certitudinii juridice, comunicările de documente prevăzute de prezentul regulament trebuie efectuate în termenele prevăzute.