Art. 3. - Art. 3: Completarea formularului de plângere - Regulament din 2010 privind analiza şi soluţionarea plângerilor referitoare la încălcarea prevederilor art. 5, 6 şi 9 din Legea concurenţei nr. 21/1996 şi a prevederilor art. 101 şi 102 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene

M.Of. 687

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 9 Septembrie 2015
Art. 3: Completarea formularului de plângere
(1)Plângerile depuse de către persoanele fizice sau juridice trebuie să conţină toate informaţiile minime solicitate prin formularul de plângere prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament. Persoanele fizice şi juridice trebuie să furnizeze şi copii ale documentelor relevante pentru a susţine plângerea depusă, documente care le sunt în mod rezonabil disponibile, şi, în măsura posibilului, să indice Consiliului Concurenţei de unde pot fi obţinute alte informaţii şi documente relevante în cauză, care nu le sunt disponibile reclamanţilor.

(2)Plângerea se transmite la Consiliul Concurenţei în 3 exemplare, dintre care unul va fi, în măsura posibilului, în format electronic. În situaţia în care plângerea sau documentele care o însoţesc conţin secrete de afaceri ori alte informaţii confidenţiale, reclamantul va face o solicitare motivată pentru asigurarea confidenţialităţii acestora şi va transmite, de asemenea, o versiune neconfidenţială a plângerii, precum şi a fiecărui document care o însoţeşte.
(3)În cazul în care Consiliul Concurenţei constată că informaţiile, inclusiv documentele conţinute în formularul de plângere, sunt incomplete, va informa de îndată, în scris, reclamantul despre acest fapt şi va fixa un termen în cadrul căruia să completeze plângerea.
(4)Consiliul Concurenţei poate acorda o derogare, în sensul ca reclamantul să furnizeze doar o anumită parte a informaţiilor şi/sau a documentelor prevăzute în formularul de plângere, atunci când consideră că acestea nu sunt necesare pentru examinarea cazului. Consiliul Concurenţei are în vedere că această posibilitate este menită, în special, să faciliteze întocmirea plângerilor de către asociaţiile de consumatori, atunci când acestea nu au acces la informaţii specifice provenind din sfera operatorilor economici împotriva cărora se plâng, informaţii altfel necesare pentru întocmirea unei plângeri conform prevederilor formularului de plângere.
(5)După primirea tuturor informaţiilor şi documentelor prevăzute în formularul de plângere, Consiliul Concurenţei va informa în scris reclamantul cu privire la data la care plângerea este considerată completă. De la această dată începe să curgă termenul prevăzut la art. 40 alin. (2) din lege.
(6)Dacă reclamantul nu furnizează informaţiile şi documentele solicitate pentru a completa integral formularul de plângere şi nu obţine o derogare de la această obligaţie, Consiliul Concurenţei va înştiinţa, în scris, reclamantul asupra faptului că solicitarea depusă nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de prezentul regulament pentru a fi calificată ca o plângere, iar informaţiile furnizate vor fi considerate de Consiliul Concurenţei ca o informare generală, ce poate fi utilă la declanşarea unor investigaţii din oficiu.