Art. 16. - Regulament din 2009 de organizare şi funcţionare a direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti

M.Of. 81

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 11 Februarie 2009
Art. 16
Medicul şef al laboratorului de sănătate publică al direcţiei de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti are următoarele atribuţii:
a)organizează şi coordonează activitatea laboratorului de sănătate publică, inclusiv în cadrul activităţilor de laborator teritoriale;
b)organizează controlul intern şi extern de calitate;
c)se asigură de utilizarea eficientă a bazei materiale şi a resurselor umane în vederea realizării obiectivelor din cadrul programelor de sănătate publică;
d)organizează evidenţele de laborator, permiţând astfel accesul rapid la informaţii de laborator pentru serviciile/birourile de supraveghere şi control al bolilor transmisbile şi de evaluare a factorilor de risc din mediul de viaţă şi de muncă;
e)răspunde de transmiterea operativă a rezultatelor de laborator către directorul executiv adjunct de sănătate publică şi programe, respectiv serviciile/birourile beneficiare;
f)colaborează cu directorul executiv adjunct pentru control în sănătatea publică şi participă alături de acesta la elaborarea planului de acţiuni de inspecţie tematice care implică activităţi de laborator;
g)se asigură de existenţa bazei materiale necesare pentru efectuarea testărilor de laborator prevăzute în cadrul programelor de sănătate publică şi în cadrul activităţilor de control în sănătatea publică;
h)elaborează şi propune directorului executiv bugetul specific necesar desfăşurării activităţii;
i)răspunde de activitatea desfăşurată de personalul de laborator care îşi desfăşoară activitatea în cadrul birourilor, serviciilor sau compartimentelor teritoriale;
j)asigură participarea cu date specifice la elaborarea rapoartelor privind starea de sănătate a comunităţii şi a situaţiei privind necesarul de servicii de sănătate pentru populaţia din teritoriul arondat;
k)coordonează activităţile de specialitate desfăşurate la cererea terţilor;
l)evaluează periodic performanţele profesionale pentru personalul din subordine şi acordă calificativul anual;
m)facilitează formarea şi perfecţionarea profesională a personalului din subordine;
n)îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de conducerea direcţiei.