Art. 15. - Regulament din 2009 de organizare şi funcţionare a direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti
M.Of. 81
Ieşit din vigoare Versiune de la: 11 Februarie 2009
Art. 15
Directorul executiv adjunct pentru control în sănătatea publică al direcţiei de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti are următoarele atribuţii:
a)organizează şi implementează activitatea de control în sănătatea publică la nivel judeţean şi în municipiul Bucureşti;
b)propune directorului executiv lista persoanelor care urmează a fi împuternicite pentru desfăşurarea activităţii de control în sănătatea publică, în vederea aprobării de către Ministerul Sănătăţii;
c)colaborează cu directorii executivi adjuncţi la întocmirea planului tematic anual al activităţii de control în sănătatea publică la nivel judeţean şi în municipiul Bucureşti;
d)elaborează şi propune directorului executiv bugetul specific activităţii de control în sănătatea publică;
e)stabileşte şi aplică măsurile necesare pentru îmbunătăţirea activităţii de control în sănătatea publică la nivel judeţean;
f)constată şi sancţionează contravenţiile la normele igienico-sanitare, la normele de prevenire şi combatere a bolilor transmisibile şi profesionale, la nivel judeţean;
g)organizează şi conduce la nivel judeţean acţiuni de control în sănătatea publică şi în situaţii de calamităţi naturale, evenimente deosebite, epidemii;
h)evaluează periodic performanţele profesionale pentru personalul din subordine şi acordă calificativul anual;
i)facilitează formarea şi perfecţionarea profesională a inspectorilor la nivel judeţean;
j)aprobă măsurile propuse de inspectorii sanitari din subordine şi emite documentele de autoritate sanitară: decizii de interzicere a activităţii, respectiv decizii de suspendare a activităţii, informarea altor instituţii publice abilitate;
k)notifică institutele de sănătate publică şi Ministerul Sănătăţii asupra constatării neconformităţilor cu legislaţia în vigoare pentru produsele avizate/notificate de către aceste instituţii, în vederea luării măsurilor legale în vigoare;
l)participă în echipele de control iniţiate de către Ministerul Sănătăţii şi de către alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale;
m)participă la elaborarea raportului stării de sănătate a comunităţii;
n)informează opinia publică cu privire la rezultatele activităţilor de control în sănătatea publică prin procedura stabilită de directorul executiv;
o)participă la elaborarea planului de acţiune în caz de dezastre/calamităţi.