Art. 13. - Regulament din 2009 de organizare şi funcţionare a direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti

M.Of. 81

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 11 Februarie 2009
Art. 13
Directorul executiv adjunct de sănătate publică şi programe al direcţiei de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti are următoarele atribuţii:
a)coordonează şi răspunde de activităţile de supraveghere epidemiologică a bolilor transmisibile şi netransmisibile, evaluarea factorilor de risc din mediul de viaţă şi muncă şi promovarea sănătăţii, desfăşurate la nivel teritorial;
b)organizează, coordonează şi monitorizează activitatea de sănătate publică desfăşurată de furnizorii de servicii medicale, indiferent de forma de organizare;
c)coordonează la nivel teritorial şi răspunde de desfăşurarea activităţilor de prevenire şi limitare a răspândirii bolilor transmisibile în situaţii de risc epidemiologic;
d)coordonează şi controlează modul de constituire, gestionare şi reîntregire a rezervei antiepidemice judeţene;
e)coordonează implementarea la nivel judeţean a activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate publică;
f)organizează activitatea de monitorizare şi evaluare a programelor de sănătate, în conformitate cu actele normative în vigoare privind programele şi subprogramele de sănătate;
g)organizează analiza trimestrială şi anuală a indicatorilor programelor de sănătate de la unităţile sanitare din teritoriul arondat, în conformitate cu actele normative în vigoare privind programele şi subprogramele de sănătate;
h)transmite Ministerului Sănătăţii propuneri privind modul de îmbunătăţire a derulării programelor de sănătate la nivel local;
i)desemnează coordonatorii locali ai programelor de sănătate publică din rândul personalului propriu şi aprobă numirea coordonatorilor locali propuşi de unităţile sanitare din subordine;
j)organizează la nivel local activitatea de management al programului de imunizări;
k)organizează culegerea şi prelucrarea informaţiilor statistice medicale din domeniul său de competenţă, primite de la unităţile sanitare publice sau private, şi răspunde de transmiterea rapoartelor statistice periodice către instituţiile desemnate în acest scop;
l)aprobă, după caz, referatele de evaluare a unităţilor/activităţilor supuse avizării/autorizării sanitare;
m)coordonează activităţile de consultanţă de specialitate la cererea terţilor;
n)participă la elaborarea raportului stării de sănătate a comunităţii şi a raportului stării de sănătate în relaţie cu factorii de risc din mediul de viaţă şi de muncă;
o)participă la îndeplinirea planurilor de acţiune privind implementarea legislaţiei şi de consolidare instituţională în plan judeţean sau local;
p)elaborează şi propune directorului executiv bugetul specific domeniului pe care îl coordonează;
q)evaluează periodic performanţele profesionale pentru personalul din subordine şi acordă calificativul anual;
r)facilitează formarea şi perfecţionarea profesională a personalului din subordine;
s)îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de conducerea direcţiei în domeniul de competenţă.