Art. 28. - Direcţia Buletinul procedurilor de insolvenţă publică Buletinul procedurilor de insolvenţă şi desfăşoară activităţi specifice Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, precum şi alte activităţi conexe, asigură îndrumarea metodologică a oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale şi primirea directă a actelor de procedură pentru persoanele din raza teritorială a municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, precum şi din alte judeţe. Participă la elaborarea specificaţiilor tehnice şi funcţionale pentru achiziţii publice în domeniul de activitate al direcţiei. Direcţia Buletinul procedurilor de insolvenţă funcţionează în următoarea structură: - Regulament din 2007 de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi a oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale
M.Of. 652
Ieşit din vigoare Versiune de la: 25 Septembrie 2007
Art. 28
(1)Direcţia Buletinul procedurilor de insolvenţă publică Buletinul procedurilor de insolvenţă şi desfăşoară activităţi specifice Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, precum şi alte activităţi conexe, asigură îndrumarea metodologică a oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale şi primirea directă a actelor de procedură pentru persoanele din raza teritorială a municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, precum şi din alte judeţe. Participă la elaborarea specificaţiilor tehnice şi funcţionale pentru achiziţii publice în domeniul de activitate al direcţiei. Direcţia Buletinul procedurilor de insolvenţă funcţionează în următoarea structură:
a)Serviciul publicare Buletinul procedurilor de insolvenţă, format din:
* Biroul editare Buletinul procedurilor de insolvenţă;
* Biroul organizare electronică Buletinul procedurilor de insolvenţă;
b)Serviciul asistenţă juridică Buletinul procedurilor de insolvenţă, format din:
* Biroul verificare Buletinul procedurilor de insolvenţă;
* Biroul relaţii interinstituţionale şi control;
c)Serviciul furnizare Buletinul procedurilor de insolvenţă.
(2)Serviciul publicare Buletinul procedurilor de insolvenţă este structurat pe birouri astfel:
a)Biroul editare Buletinul procedurilor de insolvenţă are următoarele atribuţii:
a.1.recepţionează şi confirmă electronic transmiterea actelor de procedură şi a informaţiilor de la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale/instanţe judecătoreşti şi practicieni în insolvenţă, în format electronic şi hârtie;
a.2.înregistrează şi validează actele de procedură ce urmează a fi publicate în Buletin;
a.3.transmite actele de procedură grupate spre verificare la Serviciul asistenţă juridică a Buletinului procedurilor de insolvenţă;
a.4.procesează şi încarcă actele de procedură şi informaţiile în baza de date a Buletinului, verifică informaţiile încărcate, le validează, le salvează şi actualizează baza de date;
a.5.arhivează actele de procedură manual sau prin arhiva electronică, salvează şi actualizează baza de documente;
a.6.monitorizează actele de procedură în vederea stabilirii tirajului şi a periodicităţii, precum şi a numărului de buletine care se publică într-o singură zi;
a.7.pregăteşte formatul Buletinului, pune în pagină actele de procedură, îl tehnoredactează şi realizează verificarea preliminară a acestuia;
a.8.transmite Buletinul spre verificare la Serviciul asistenţă juridică Buletinul procedurilor de insolvenţă;
a.9.salvează şi actualizează baza Buletinului;
a.10. transmite Buletinul la Biroul organizare electronică Buletinul procedurilor de insolvenţă în vederea afişării pe internet;
a.11. transmite Buletinul în vederea tipăririi;
a.12. transmite Buletinul şi actele de procedură în format hârtie, în vederea arhivării de către personalul cu atribuţii de furnizare a Buletinului;
a.13. comunică pe cale electronică la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale dovezile de îndeplinire a procedurii de citare/comunicare/notificare/convocare;
a.14. îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul general, specifice domeniului de activitate.
b)Biroul organizare electronică Buletinul procedurilor de insolvenţă are următoarele atribuţii:
b.1.afişează pe internet Buletinul, prin organizarea şi actualizarea serviciului Buletinul procedurilor de insolvenţă on-line;
b.2.editează şi transmite spre verificare la Serviciul asistenţă juridică Buletinul procedurilor de insolvenţă dovezile de îndeplinire a procedurii de citare/comunicare/notificare/ convocare;
b.3.actualizează dovezile de îndeplinire a procedurii de citare/comunicare/notificare/convocare, actualizează baza de date, validează şi transmite dovezile la Biroul editare Buletinul procedurilor de insolvenţă, pentru comunicare pe cale electronică la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale;
b.4.organizează şi actualizează serviciul de furnizare electronică a informaţiilor cu titlu gratuit;
b.5.urmăreşte transmiterea electronică a Buletinului către beneficiari;
b.6.actualizează site-ul Buletinului;
b.7.identifică structurile şi operaţiunile specifice editării Buletinului;
b.8.asigură întreţinerea şi administrarea bazei de date a Buletinului şi de clienţi, precum şi a arhivei electronice a documentelor;
b.9.efectuează interogări ale bazei de date şi situaţii statistice;
b.10. asigură transmiterea şi recepţia de date de la/către diverse baze de date;
b.11. asigură asistenţă tehnică oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale şi celorlalte compartimente din cadrul direcţiei;
b.12. rezolvă incidentele pe linie informatică apărute în procesul de publicare a Buletinului;
b.13. îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul general, specifice domeniului de activitate.
(3)Serviciul asistenţă juridică a Buletinului procedurilor de insolvenţă desfăşoară activităţi în relaţia cu publicul şi este structurat pe birouri, astfel:
a)Biroul verificare Buletinul procedurilor de insolvenţă are următoarele atribuţii:
a.1.primeşte actele de procedură transmise de instanţele judecătoreşti şi practicienii în insolvenţă direct la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
a.2.verifică şi avizează actele care se publică în Buletin, precum şi îndeplinirea formalităţilor legale;
a.3.transmite spre soluţionare la compartimentul competent actele care conţin erori materiale, precum şi actele care conţin dispoziţii privind înregistrarea de menţiuni în registrul comerţului;
a.4.stabileşte tirajul şi periodicitatea Buletinului;
a.5.verifică şi avizează numerele de Buletin ce urmează a fi publicate, precum şi după publicare, în vederea efectuării rectificărilor necesare;
a.6.verifică şi urmăreşte transmiterea dovezilor de îndeplinire a procedurii de citare, comunicare, convocare, notificare;
a.7.elaborează conţinutul-cadru al actelor care se publică în Buletin şi realizează actualizarea acestora;
a.8.elaborează conţinutul-cadru al Buletinului şi realizează actualizarea acestuia;
a.9.elaborează procedura de comunicare a actelor şi informaţiilor între instanţele judecătoreşti, administratorii şi lichidatorii judiciari şi Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi realizează actualizarea acesteia;
a.10. elaborează norme metodologice şi instrucţiuni de lucru privind Buletinul procedurilor de insolvenţă;
a.11. elaborează norme metodologice şi instrucţiuni de lucru privind procedura de înregistrare în registrul comerţului a menţiunilor dispuse în cadrul procedurii de insolvenţă, pentru care colaborează cu compartimentele implicate;
a.12. elaborează studii şi documentare privind procedura insolvenţei;
a.13. formulează şi comunică opinia Oficiului Naţional al Registrului Comerţului cu privire la modificările actelor normative ce reglementează procedura de insolvenţă ori de câte ori se impune;
a.14. îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul general, specifice domeniului de activitate.
b)Biroul relaţii interinstituţionale şi control are următoarele atribuţii:
b.1.soluţionează erorile materiale existente în cuprinsul actelor care se publică în Buletin;
b.2.transmite actele de procedură primite direct la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, pentru înregistrare menţiuni în registrul comerţului, dacă este cazul, şi urmăreşte efectuarea tuturor menţiunilor în registrul comerţului în baza Legii nr. 85/2006, cu modificările ulterioare, indiferent de modalitatea de comunicare a actelor de procedură;
b.3.colaborează cu instanţele judecătoreşti şi cu practicienii în insolvenţă în vederea publicării Buletinului şi înregistrării în registrul comerţului a menţiunilor dispuse în cadrul procedurii de insolvenţă;
b.4.întocmeşte actele procedurale în cauzele ce au ca obiect procedura de insolvenţă;
b.5.reprezintă Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi, după caz, oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale în faţa instanţelor judecătoreşti, în cauzele privind procedura insolvenţei, precum şi în faţa altor organe jurisdicţionale, pe bază de delegaţie;
b.6.întocmeşte şi transmite delegaţiile de reprezentare în faţa instanţelor judecătoreşti, pentru oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, în cauzele privind procedura insolvenţei;
b.7.soluţionează sesizările şi reclamaţiile cu privire la Buletinul procedurilor de insolvenţă;
b.8.soluţionează sesizările şi reclamaţiile cu privire la înregistrarea în registrul comerţului a menţiunilor dispuse în cadrul procedurii de insolvenţă, pentru care colaborează cu compartimentele implicate;
b.9.redactează şi avizează contractele dintre Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi terţi privind furnizarea şi difuzarea Buletinului şi furnizarea de informaţii din acesta;
b.10. exercită controlul asupra activităţi de publicare a Buletinului şi asigură aplicarea unitară a actelor normative incidente, a normelor metodologice şi a instrucţiunilor de lucru emise;
b.11. exercită controlul asupra activităţii de înregistrare în registrul comerţului a menţiunilor dispuse în cadrul procedurii de insolvenţă şi asigură aplicarea unitară a actelor normative incidente, a normelor metodologice şi a instrucţiunilor de lucru emise, pentru care colaborează cu compartimentele implicate;
b.12. acordă asistenţă de specialitate juridică oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale şi celorlalte compartimente din cadrul direcţiei;
b.13. rezolvă incidentele pe linie juridică apărute în procesul de publicare a Buletinului;
b.14. îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul general, specifice domeniului de activitate.
(4)Serviciul furnizare Buletinul procedurilor de insolvenţă desfăşoară activităţi în relaţia cu publicul şi are următoarele atribuţii:
a)furnizează şi difuzează Buletinul, punctual sau pe bază de abonamente, în format electronic sau format hârtie;
b)asigură cadrul contractual dintre Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi terţi pentru furnizarea şi difuzarea Buletinului, a informaţiilor din acesta şi a copiilor certificate de pe actele publicate în Buletin;
c)urmăreşte realizarea obligaţiilor asumate prin contractele încheiate în vederea furnizării şi difuzării Buletinului şi a informaţiilor din acesta;
d)comunică directorului Buletinului procedurilor de insolvenţă orice nerespectare a contractelor încheiate ca urmare a furnizării şi difuzării Buletinului şi a informaţiilor cuprinse în acesta, precum şi situaţiile de încetare a contractelor în cauză;
e)furnizează şi difuzează informaţii din Buletin, punctual sau pe bază de abonament, în format electronic sau format hârtie;
f)eliberează copii certificate de pe actele de procedură publicate în Buletin;
g)sprijină oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale în activitatea de furnizare şi difuzare a Buletinului, a informaţiilor din acesta şi a copiilor certificate de pe actele publicate în Buletin;
h)arhivează Buletinul, documentele care au fost publicate, precum şi alte documente;
i)îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul general, specifice domeniului de activitate.