Capitolul ii - Modul de eliberare a brevetului de pompier specialist - Regulament din 2007 de acordare a brevetului de pompier specialist personalului serviciilor de urgenţă profesioniste căruia i-au încetat raporturile de serviciu
M.Of. 167
În vigoare Versiune de la: 9 Aprilie 2007
CAPITOLUL II:Modul de eliberare a brevetului de pompier specialist
Art. 3
(1)Solicitantul depune la Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă - Direcţia management resurse umane un dosar cuprinzând următoarele documente:
a)cerere scrisă adresată inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul regulament, în care se specifică pentru ce drept (drepturi) se solicită eliberarea brevetului de pompier specialist;
b)memoriu de activitate, avizat de către comandantul unităţii unde şi-a desfăşurat activitatea.
(2)Dosarul întocmit conform alin. (1) se examinează şi se înregistrează de către secretarul comisiei de evaluare, comunicându-i-se solicitantului, în termen de 5 zile, eventualele neconformităţi.
Art. 4
Comisia de evaluare prevăzută la art. 2 se nominalizează anual, prin ordin de zi al inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, şi are următoarea componenţă:
a)preşedinte: şeful Direcţiei pompieri;
b)membri:
- şeful Serviciului securitate la incendiu, avizare şi autorizare din cadrul Direcţiei pompieri;
- şeful Serviciului prevenirea incendiilor din cadrul Direcţiei pompieri;
- şeful Serviciului strategii şi tactici specifice din cadrul Centrului Operaţional Naţional;
c)secretar: şeful Serviciului gestiune personal sau un ofiţer din cadrul Direcţiei management resurse umane.
Art. 5
Comisia de evaluare se întruneşte în şedinţă, trimestrial, la o dată stabilită de către preşedintele acesteia, la propunerea secretarului, care se comunică în scris solicitanţilor, cu cel puţin 15 zile înainte.
Art. 6
Tematica şi bibliografia pentru susţinerea interviului se elaborează anual, de către secretarul comisiei, cu consultarea compartimentelor de specialitate din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, pe categorii de personal şi drepturi conferite, se aprobă de către preşedintele comisiei şi se transmit inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene/al municipiului Bucureşti, unităţilor şi instituţiilor subordonate Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, pentru a fi consultate de către persoanele interesate.
Art. 7
Comisia de evaluare elaborează ghiduri de interviu, distinct pentru fiecare drept conferit, în care membrii comisiei notează întrebările adresate solicitantului.
Art. 8
(1)Rezultatul interviului se consemnează într-un tabel, conform modelului prezentat în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul regulament, ce stă la baza eliberării brevetului de pompier specialist.
(2)Hotărârea comisiei constă în admiterea sau respingerea motivată a cererii de eliberare a brevetului de pompier specialist, consemnată în procesul-verbal de şedinţă.
(3)Decizia de admitere sau respingere a cererii de eliberare a brevetului de pompier specialist se ia cu majoritate de voturi, fiecare membru al comisiei înscriind în tabel calificativul acordat ("Admis" sau "Respins") şi drepturile conferite celor admişi.
Art. 9
Pentru soluţionarea contestaţiilor se nominalizează anual o comisie de soluţionare a contestaţiilor, prin ordin de zi al inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, care are următoarea componenţă:
a)preşedinte: adjunctul inspectorului general;
b)membri:
- şeful Serviciului control;
- şeful Serviciului juridic şi contencios;
- şeful Serviciului informare publică, statistică şi analiză riscuri;
c)secretar: şeful Serviciului gestiune personal sau un ofiţer din cadrul Direcţiei management resurse umane.
Art. 10
(1)În cazul respingerii motivate a cererii de acordare a brevetului de pompier specialist, în urma interviului de evaluare, solicitantul se poate adresa comisiei de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 3 zile lucrătoare de la data susţinerii interviului.
(2)Soluţionarea contestaţiei de către membrii comisiei se consemnează într-o notă-raport care, împreună cu ghidul de interviu şi tabelul cu rezultatul evaluării, se prezintă preşedintelui comisiei de soluţionare a contestaţiilor, a cărui hotărâre se comunică solicitantului în termen de 15 zile de la data depunerii contestaţiei.
Art. 11
Solicitanţii respinşi la interviu se pot adresa inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă cu o nouă cerere scrisă, dar nu mai devreme de un an de la data comunicării soluţionării contestaţiei.
Art. 12
(1)Brevetul de pompier specialist se eliberează prin Direcţia management resurse umane din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă.
(2)Evidenţa brevetelor eliberate se ţine într-un registru special, întocmit de către secretarul comisiei de evaluare.
(3)Modelul brevetului de pompier specialist este prezentat în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul regulament.