Titlul ii - Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de notar public - Regulament din 2006 de organizare şi desfăşurare a examenului de notar public pentru notarii stagiari şi a concursului pentru ocuparea posturilor vacante de notar public

M.Of. 837

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 13 Octombrie 2006
TITLUL II:Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de notar public
CAPITOLUL I:Dispoziţii generale
Art. 20
(1)Prevederile prezentului titlu sunt aplicabile candidaţilor care au exercitat cel puţin 5 ani funcţii de specialitate juridică până la data concursului.
(2)Verificarea cunoştinţelor profesionale se face prin concurs organizat în condiţiile prevăzute de prezentul regulament.
CAPITOLUL II:Procedura de înscriere la concurs
Art. 21
(1)Data concursului de notar public se stabileşte de către preşedintele Uniunii, cu acordul ministrului justiţiei. în vederea înştiinţării candidaţilor, posturile vacante şi data concursului se comunică cu cel puţin 30 de zile înainte de această dată Camerelor Notarilor Publici, care le vor afişa la sediul acestora, la loc vizibil şi accesibil publicului. în acelaşi termen, posturile vacante şi data susţinerii concursului se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, precum şi pe paginile de internet ale Uniunii şi Ministerului Justiţiei.

(2)În vederea înscrierii, cu cel puţin 20 de zile înainte de data concursului, candidatul va depune la sediul Camerei în circumscripţia căreia îşi are domiciliul următoarele acte:
a)cerere-tip de înscriere la concurs, conform anexei nr. 1A;
b)declaraţie pe propria răspundere, în sensul că are numai cetăţenia română şi nu i-a fost restrânsă capacitatea de exerciţiu, în condiţiile legii;
c)copie legalizată de pe diploma de studii;
d)extras de cazier judiciar;
e)certificat medical care să ateste deplina capacitate de muncă, eliberat de o instituţie medicală, desemnată de Biroul executiv al Uniunii;
f)copie de pe contractul de muncă, certificată pentru conformitate la primirea dosarului (pentru avocaţi, adeverinţă eliberată de baroul de avocaţi), sau, după caz, de pe carnetul de muncă ori alte dovezi din care să rezulte că a exercitat timp de 5 ani funcţii de specialitate juridică;
g)recomandare de la ultimul loc de muncă;
h)dovada achitării taxei de înscriere la concurs;
i)declaraţie de luare la cunoştinţă a tematicii şi a bibliografiei, precum şi a prevederilor prezentului regulament;
j)copie de pe buletinul/cartea de identitate.
Art. 22
(1)Dosarele candidaţilor vor fi transmise comisiei pentru verificarea condiţiilor de înscriere la concurs, cu cel puţin 15 zile înainte de data desfăşurării acestuia.
(2)Comisia va verifica dosarele candidaţilor, va hotărî cu majoritate de voturi asupra admisibilităţii înscrierii la concursul de notar public şi va comunica fiecărei Camere, cu cel puţin 10 zile înainte de data concursului, situaţia centralizată a candidaţilor admişi sau respinşi, însoţită de hotărârea de respingere a cererii de înscriere la concurs, motivată pentru fiecare caz în parte. În termen de 24 de ore de la primire, Camerele vor afişa la sediul lor situaţia centralizată a candidaţilor care s-au înscris la concurs, cu indicarea dosarelor admise sau respinse. Candidatului respins, la cerere, i se eliberează o copie certificată a avizului motivat de respingere a cererii de înscriere la concurs.
(3)Împotriva hotărârii comisiei cu privire la respingerea cererii de înscriere la concurs candidatul poate depune contestaţie la Cameră în termen de 48 de ore de la afişare. Contestaţiile vor fi înaintate, în 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor, comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor formulate de candidaţii respinşi.
(4)Comisia pentru soluţionarea contestaţiilor formulate de cei respinşi la înscrierea la concurs se va pronunţa în 48 de ore de la expirarea termenului de înaintare a contestaţiilor, hotărârea acesteia fiind definitivă, comunicându-se de îndată candidatului şi Camerei. După soluţionarea contestaţiilor, comisia prevăzută la art. 7 lit. b) întocmeşte situaţia centralizată a candidaţilor care au primit aviz favorabil de înscriere la concurs.
CAPITOLUL III:Tematica şi notarea lucrărilor. Organizarea şi desfăşurarea concursului. Soluţionarea contestaţiilor. Validarea rezultatelor. Comisii
Art. 23
Prevederile art. 3 şi 7-18 se aplică în mod corespunzător.
Art. 24
(1)În termen de cel mult 10 zile de la soluţionarea contestaţiilor, Consiliul Uniunii va proceda la validarea rezultatelor concursului, pe care le va publica pe pagina de internet a Uniunii şi le va comunica acelor Camere la care s-au depus cererile de înscriere la concurs, în termen de 48 de ore.
(2)În termen de cel mult 10 zile de la comunicarea hotărârii de validare a rezultatelor concursului, Biroul executiv al Uniunii îi va convoca pe candidaţii admişi şi va proceda la repartizarea acestora. Candidaţii îşi exprimă opţiunea pentru locurile vacante existente la nivel naţional, în ordinea mediilor, în scris, în faţa Biroului executiv, completând cererea prevăzută în anexa nr. 12.

(3)La medii egale are prioritate candidatul care a obţinut media cea mai mare la proba practică. Dacă egalitatea se menţine, ordinea de prioritate va fi următoarea:
a)candidatul care are titlul de doctor în drept;
b)candidatul care are activitate mai îndelungată în funcţii de specialitate juridică;
c)candidatul care a obţinut o medie mai mare la examenul de licenţă.
(4)După repartizare, candidatul va depune la Uniune cererea de numire în funcţia de notar public, adresată ministrului justiţiei, prevăzută în anexa nr. 10, cu menţionarea circumscripţiei şi a localităţii unde a fost repartizat.
(5)Procedura de repartizare a candidaţilor se va consemna de către Consiliul Uniunii într-un proces-verbal.
(6)La repartizarea candidaţilor admişi va participa, în calitate de observator, un reprezentant al Ministerului Justiţiei, desemnat de ministrul justiţiei. în termen de 3 zile de la expirarea termenului prevăzut la art. 24 alin. (2), observatorul va întocmi un raport pe care îl va înainta ministrului justiţiei.