Regulament din 2005 de organizare a concursului sau examenului pentru numirea în funcţii de conducere a judecătorilor şi procurorilor
M.Of. 775
Ieşit din vigoare Versiune de la: 23 Ianuarie 2006
Regulament din 2005 de organizare a concursului sau examenului pentru numirea în funcţii de conducere a judecătorilor şi procurorilor
Dată act: 10-aug-2005
Emitent: Consiliul Superior al Magistraturii
CAPITOLUL I:Dispoziţii generale
Art. 1
Numirea judecătorilor şi procurorilor în funcţii de conducere la curţile de apel, tribunale, tribunale specializate şi judecătorii, precum şi la parchetele de pe lângă acestea se face în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale prezentului regulament.
Art. 2
(1)Evidenţa posturilor vacante de conducere de la instanţele judecătoreşti este publică şi disponibilă permanent pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Ministerului Justiţiei, precum şi prin afişare la sediile instanţelor judecătoreşti.
(2)Evidenţa posturilor vacante de conducere de la parchete este publică şi disponibilă permanent pe paginile de Internet ale Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Ministerului Justiţiei, precum şi prin afişare la sediile parchetelor.
(3)Posturile de conducere prevăzute la alin. (1) şi (2), care urmează a se vacanta, se publică cu 90 de zile înainte de data expirării mandatelor. în celelalte situaţii publicarea posturilor vacante se face în termen de 3 zile de la data vacantării.
Art. 3
(1)Numirea în funcţiile de preşedinte şi vicepreşedinte la curţile de apel, tribunale, tribunale specializate şi judecătorii se face numai prin concurs sau examen organizat, ori de câte ori este necesar, de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul Naţional al Magistraturii.
(2)Numirea în funcţiile de procuror general al parchetului de pe lângă curtea de apel, prim-procuror al parchetului de pe lângă tribunal, prim-procuror al parchetului de pe lângă tribunalul pentru minori şi familie sau prim-procuror al parchetului de pe lângă judecătorie, precum şi de adjuncţi ai acestora se face numai prin concurs sau examen organizat, ori de câte ori este necesar, de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul Naţional al Magistraturii.
Art. 31
Data, locul, tematica şi bibliografia concursului sau examenului se aprobă de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, şi se afişează pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii, Ministerului Justiţiei şi la sediile instanţelor judecătoreşti, cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfăşurării acestuia.Art. 4
Concursul sau examenul constă în susţinerea următoarelor probe:
a)testare psihologică, evaluarea capacităţii candidatului de a lua decizii şi de a-şi asuma răspunderea, precum şi verificarea rezistenţei la stres;
b)prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei pentru care candidează;
c)testare scrisă privind managementul, comunicarea şi resursele umane.
Concursul sau examenul constă în susţinerea următoarelor probe:
a)testare psihologică, evaluarea capacităţii candidatului de a lua decizii şi de a-şi asuma răspunderea, precum şi verificarea rezistenţei la stres;
b)prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei pentru care candidează;
c)testare scrisă privind managementul, comunicarea şi resursele umane.CAPITOLUL II:Condiţii pentru înscrierea la concurs sau examen
Art. 5
(1)Pot participa la concursul sau examenul prevăzut la art. 3 alin. (1) judecătorii care au obţinut calificativul "foarte bine" la ultima evaluare, nu au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 3 ani şi îndeplinesc condiţiile de vechime prevăzute de lege.
(2)Nu pot fi numiţi în funcţii de conducere judecătorii care au făcut parte din serviciile de informaţii înainte de anul 1990 sau au colaborat cu acestea ori judecătorii care au un interes personal ce influenţează sau ar putea
influenţa îndeplinirea cu obiectivitate şi imparţialitate a atribuţiilor prevăzute de lege.
(3)Judecătorii care participă la concurs sau examen pentru o funcţie de conducere sunt obligaţi să dea o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu au făcut parte din serviciile de informaţii înainte de anul 1990 şi nici nu au colaborat cu acestea, precum şi o declaraţie de interese care se actualizează anual sau în termen de 15 zile de la apariţia unei schimbări sau de la data la care judecătorul a luat cunoştinţă despre aceasta.
(4)Pentru numirea în funcţiile de conducere este necesară îndeplinirea condiţiei prevăzute la art. 48 alin. (12) din Legea nr. 303/2004, cu modificărille şi completările ulterioare.
(5)În cazul în care judecătorul atacă în instanţă, în condiţiile legii, comunicarea Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii, procedura de numire în funcţia de conducere se suspendă până la soluţionarea irevocabilă a cauzei. Pe această perioadă funcţia de conducere va fi ocupată prin delegare.
Art. 6
(1)Pot participa la concursul sau examenul prevăzut la art. 3 alin. (2) procurorii care au obţinut calificativul "foarte bine" la ultima evaluare, nu au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 3 ani şi îndeplinesc condiţiile de vechime prevăzute de lege.
(2)Dispoziţiile art. 5 alin. (2) -(5) se aplică în mod corespunzător.
Art. 7
(1)Judecătorii şi procurorii îşi depun candidaturile însoţite de declaraţiile prevăzute la art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004, republicată, şi documentele considerate relevante, în termen de 20 de zile de la publicarea datei concursului sau examenului, la Institutul Naţional al Magistraturii.
(2)Proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere se depune la Consiliul Superior al Magistraturii, cu cel puţin 7 zile înainte de data desfăşurării concursului sau examenului.
(1)Judecătorii şi procurorii îşi depun candidaturile însoţite de declaraţiile prevăzute la art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004, republicată, şi documentele considerate relevante, în termen de 20 de zile de la publicarea datei concursului sau examenului, la Institutul Naţional al Magistraturii.
(2)Proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere se depune la Consiliul Superior al Magistraturii, cu cel puţin 7 zile înainte de data desfăşurării concursului sau examenului.CAPITOLUL III:Organizarea şi desfăşurarea concursului sau examenului pentru numirea judecătorilor în funcţii de conducere
Art. 8
(2)Comisia de examinare este numită de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, şi este formată din 2 judecători de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, 2 judecători de la curţile de apel şi 3 specialişti în management şi organizare instituţională. La constituirea comisiilor vor fi avuţi în vedere, în principal, judecătorii care au urmat cursuri de management. În comisia de examinare vor fi desemnaţi şi membri supleanţi, pentru fiecare membru al comisiei.
(1)Comisia de organizare a concursului sau examenului se numeşte de Consiliul Superior al Magistraturii şi este formată din personal de specialitate juridică din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii.
(2)Comisia de examinare este numită de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, şi este formată din 2 judecători de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, 2 judecători de la curţile de apel şi 3 specialişti în management şi organizare instituţională. La constituirea comisiilor vor fi avuţi în vedere, în principal, judecătorii care au urmat cursuri de management. În comisia de examinare vor fi desemnaţi şi membri supleanţi, pentru fiecare membru al comisiei.(3)Comisia de examinare este prezidată de un judecător ales de membrii acesteia.
(4)Din comisia de examinare nu pot face parte membrii Consiliului Superior al Magistraturii şi persoanele din conducerea Institutului Naţional al Magistraturii.
Art. 9
(2)Cu 10 zile înainte de data desfăşurării concursului sau examenului, pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile instanţelor judecătoreşti se vor afişa listele cu candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs sau examen.
(3)Candidaţii respinşi în urma verificării pot formula contestaţii, în termen de 24 de ore de la afişarea listelor, la Consiliul Superior al Magistraturii. Contestaţiile vor fi soluţionate de Secţia pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii, în termen de 3 zile. Hotărârea Secţiei pentru judecători se comunică în cadrul aceluiaşi termen.
(4)Hotărârea Secţiei pentru judecători poate fi atacată la Plen în termen de 48 de ore de la comunicare. Plenul se pronunţă prin hotărâre în termen de 3 zile de la primirea contestaţiei. Hotărârea Plenului se comunică contestatarului în acelaşi termen.
(5)După pronunţarea hotărârii Plenului, se întocmeşte lista finală a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sau examen, care se afişează în locurile prevăzute la alin. (2).
(1)Comisia de organizare verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege pentru înscrierea la concurs sau examen.
(2)Cu 10 zile înainte de data desfăşurării concursului sau examenului, pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile instanţelor judecătoreşti se vor afişa listele cu candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs sau examen.
(3)Candidaţii respinşi în urma verificării pot formula contestaţii, în termen de 24 de ore de la afişarea listelor, la Consiliul Superior al Magistraturii. Contestaţiile vor fi soluţionate de Secţia pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii, în termen de 3 zile. Hotărârea Secţiei pentru judecători se comunică în cadrul aceluiaşi termen.
(4)Hotărârea Secţiei pentru judecători poate fi atacată la Plen în termen de 48 de ore de la comunicare. Plenul se pronunţă prin hotărâre în termen de 3 zile de la primirea contestaţiei. Hotărârea Plenului se comunică contestatarului în acelaşi termen.
(5)După pronunţarea hotărârii Plenului, se întocmeşte lista finală a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sau examen, care se afişează în locurile prevăzute la alin. (2).Art. 10
[textul din Art. 10 din capitolul III a fost abrogat la 23-ian-2006 de Art. 1, punctul 7. din Hotarirea 607/2005]
Art. 11
(2)Rezultatele testării psihologice, ale evaluării capacităţii candidaţilor de a lua decizii şi de a-şi asuma răspunderea, precum şi verificarea rezistenţei la stres se vor afişa pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi vor fi comunicate candidaţilor respinşi, prin preşedinţii instanţelor în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea. Candidaţii respinşi pot formula contestaţii, în termen de 24 de ore de la comunicarea rezultatelor. Contestaţiile se soluţionează de comisia de examinare, cu concursul specialiştilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.
(3)Rezultatele contestaţiilor sunt definitive.
(1)Testarea psihologică, evaluarea capacităţii candidatului de a lua decizii şi de a-şi asuma răspunderea şi verificarea rezistenţei la stres se realizează pe baza unor teste specifice, propuse de specialişti ai Consiliului Superior al Magistraturii şi însuşite de comisia de examinare.
(2)Rezultatele testării psihologice, ale evaluării capacităţii candidaţilor de a lua decizii şi de a-şi asuma răspunderea, precum şi verificarea rezistenţei la stres se vor afişa pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi vor fi comunicate candidaţilor respinşi, prin preşedinţii instanţelor în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea. Candidaţii respinşi pot formula contestaţii, în termen de 24 de ore de la comunicarea rezultatelor. Contestaţiile se soluţionează de comisia de examinare, cu concursul specialiştilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.
(3)Rezultatele contestaţiilor sunt definitive.(4)Rezultatele testării prevăzute la alin. (1) sunt eliminatorii.
Art. 12
(1)Candidaţii declaraţi admişi la testarea prevăzută la art. 11 susţin oral în faţa comisiei de examinare proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere. Nota finală la susţinerea proiectului reprezintă media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
(2)Rezultatele susţinerii proiectului se afişează pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile instanţelor în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea candidaţii, după susţinerea probei de către toţi candidaţii.
(3)Rezultatele susţinerii proiectului sunt definitive şi nu pot fi contestate.
(1)Candidaţii declaraţi admişi la testarea prevăzută la art. 11 susţin oral în faţa comisiei de examinare proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere. Nota finală la susţinerea proiectului reprezintă media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
(2)Rezultatele susţinerii proiectului se afişează pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile instanţelor în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea candidaţii, după susţinerea probei de către toţi candidaţii.
(3)Rezultatele susţinerii proiectului sunt definitive şi nu pot fi contestate.Art. 13
Testarea scrisă constă în verificarea cunoştinţelor privind managementul, comunicarea şi resursele umane.
Art. 14
(1)Cu o zi înainte de testarea scrisă, comisia de examinare va stabili un set de 3 variante de subiecte.
(2)Subiectele vor fi puse în plicuri separate, sigilate, care vor fi desfăcute în ziua concursului sau examenului, după intrarea în sală a candidaţilor, în prezenţa acestora.
(3)Subiectele pentru lucrările scrise se stabilesc prin tragere la sorţi, se multiplică şi se predau delegaţilor din sălile de concurs sau examen, desemnaţi de comisia de organizare.
(4)Responsabilul de sală comunică subiectele, ora când începe şi ora când se încheie proba.
(5)Pe toată durata desfăşurării testării scrise, în sălile de concurs sau examen au acces numai membrii comisiei de examinare şi delegaţii care supraveghează desfăşurarea concursului sau examenului.
Art. 15
(1)Timpul destinat pentru elaborarea lucrărilor scrise se stabileşte de către comisia de examinare şi nu poate depăşi 3 ore. La expirarea timpului stabilit pentru testarea scrisă candidatul predă lucrarea, sub semnătură, iar delegatul care a supravegheat desfăşurarea concursului sau examenului menţionează în borderou numărul de pagini al lucrării respective şi aplică ştampila Consiliului Superior al Magistraturii.
(2)Pentru fiecare sală de concurs sau examen se întocmesc un borderou separat şi un proces-verbal tipizat.
(3)Delegatul care a supravegheat desfăşurarea concursului sau examenului predă lucrările comisiei de organizare, care le numerotează şi le înscrie în borderouI centralizator.
(4)Pe toată durata desfăşurării testării scrise este interzisă părăsirea sălii de concurs sau examen de către candidaţi. Părăsirea temporară a sălii de concurs sau examen se face numai în cazuri excepţionale, cu însoţitor.
(5)Frauda dovedită atrage eliminarea din concurs sau examen. în acest caz responsabilul de sală consemnează în procesul-verbal faptele şi măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu menţiunea "fraudă". Procesul-verbal se comunică preşedintelui comisiei de examinare şi candidatului respectiv.
Art. 16
(5)Rezultatul testării scrise se afişează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile instanţelor judecătoreşti în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea candidaţii, precum şi pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
(1)Corectarea lucrărilor se face conform baremului stabilit de comisia de examinare, barem care se afişează la sfârşitul testării scrise.
(2)Fiecare lucrare va fi corectată de 3 membri ai comisiei de examinare, dintre care 2 judecători şi un specialist în management şi organizare instituţională. Lucrarea scrisă se notează cu note de la 1 la 10 de către fiecare dintre cei 3 membri ai comisiei care corectează lucrarea.
(3)Nota lucrării scrise reprezintă media aritmetică a notelor acordate de către fiecare dintre cei 3 membri ai comisiei de examinare.
(4)Pe timpul corectării, colţul lucrării nu se desigilează. Notele acordate se înscriu în borderou sub semnătura celor care le-au acordat şi apoi pe lucrare, de către preşedintele comisiei de examinare, după care se introduc în baza de date a comisiei de examinare. După efectuarea acestor operaţiuni se desface colţul sigilat al lucrării şi se corelează numărul lucrării cu numele candidatului.
(5)Rezultatul testării scrise se afişează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile instanţelor judecătoreşti în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea candidaţii, precum şi pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.Art. 17
(1)Candidatul nemulţumit de nota obţinută la lucrarea scrisă poate formula contestaţie în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii. Contestaţiile se depun la Consiliul Superior al Magistraturii, care le va înainta Institutului Naţional al Magistraturii.
(3)În vederea recorectării, lucrările scrise se vor resigila, fiind înscrise într-un borderou separat. Dacă în urma recorectării se înregistrează diferenţe de notare mai mari de un punct, se va proceda la recorectarea lucrării de către toţi membrii comisiei de examinare, nota finală reprezentând media notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
(4)Rezultatele în urma contestaţiilor se afişează la sediul Institutului Naţional al Magistraturii, al Consiliului Superior al Magistraturii şi la sediile instanţelor judecătoreşti în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea candidaţii, precum şi pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
(1)Candidatul nemulţumit de nota obţinută la lucrarea scrisă poate formula contestaţie în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii. Contestaţiile se depun la Consiliul Superior al Magistraturii, care le va înainta Institutului Naţional al Magistraturii.(2)Lucrările scrise se recorectează de către ceilalţi 4 membri ai comisiei de examinare.
(3)În vederea recorectării, lucrările scrise se vor resigila, fiind înscrise într-un borderou separat. Dacă în urma recorectării se înregistrează diferenţe de notare mai mari de un punct, se va proceda la recorectarea lucrării de către toţi membrii comisiei de examinare, nota finală reprezentând media notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
(4)Rezultatele în urma contestaţiilor se afişează la sediul Institutului Naţional al Magistraturii, al Consiliului Superior al Magistraturii şi la sediile instanţelor judecătoreşti în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea candidaţii, precum şi pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.Art. 18
(2)Pe baza notei finale se întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor, care se afişează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile instanţelor judecătoreşti, precum şi pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Ministerului Justiţiei.
(1)Nota finală a concursului sau examenului reprezintă media aritmetică dintre nota de la proiect şi nota de la proba scrisă.
(2)Pe baza notei finale se întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor, care se afişează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile instanţelor judecătoreşti, precum şi pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Ministerului Justiţiei.(3)Funcţia de conducere vacantă va fi ocupată de candidatul care a obţinut cea mai mare notă finală.
(4)În caz de medii egale, departajarea candidaţilor se face în funcţie de nota obţinută la testarea scrisă, iar dacă şi acestea sunt egale, va fi avută în vedere vechimea cea mai mare în funcţia de judecător sau procuror.
(5)Pentru a ocupa funcţia pentru care candidează, judecătorul trebuie să obţină cel puţin media 7 (şapte), iar notele, atât la proiect, cât şi la testarea scrisă, să fie cel puţin 5 (cinci).
Art. 19
(2)Consiliul Superior al Magistraturii poate invalida, în tot sau în parte, concursul sau examenul, în cazurile în care constată că nu au fost respectate condiţiile prevăzute de lege ori de regulament cu privire la organizarea concursului sau examenului ori că există dovada săvârşirii unei fraude.
Consiliul Superior al Magistraturii validează rezultatul concursului sau examenului pentru numirea în funcţii de conducere a judecătorilor.
(2)Consiliul Superior al Magistraturii poate invalida, în tot sau în parte, concursul sau examenul, în cazurile în care constată că nu au fost respectate condiţiile prevăzute de lege ori de regulament cu privire la organizarea concursului sau examenului ori că există dovada săvârşirii unei fraude.CAPITOLUL IV:Organizarea şi desfăşurarea concursului sau examenului pentru numirea în funcţiile de conducere a procurorilor
Art. 20
(2)Comisia de examinare este numită de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, şi este formată din 2 procurori de la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, 2 procurori de la parchetele de pe lângă curţile de apel şi 3 specialişti în management şi organizare instituţională. La constituirea comisiilor vor fi avuţi în vedere, în principal, procurorii care au urmat cursuri de management. În comisia de examinare vor fi desemnaţi şi membrii supleanţi, pentru fiecare membru al comisiei.
(1)Comisia de organizare a concursului sau examenului se numeşte de Consiliul Superior al Magistraturii şi este formată din personal de specialitate juridică din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii.
(2)Comisia de examinare este numită de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, şi este formată din 2 procurori de la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, 2 procurori de la parchetele de pe lângă curţile de apel şi 3 specialişti în management şi organizare instituţională. La constituirea comisiilor vor fi avuţi în vedere, în principal, procurorii care au urmat cursuri de management. În comisia de examinare vor fi desemnaţi şi membrii supleanţi, pentru fiecare membru al comisiei.(3)Comisia de examinare este prezidată de un procuror ales de membrii acesteia.
(4)Din comisia de examinare nu pot face parte membrii Consiliului Superior al Magistraturii şi persoanele din conducerea Institutului Naţional al Magistraturii.
Art. 21
(2)Cu 10 zile înainte de data desfăşurării concursului sau examenului, pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii, Ministerului Justiţiei şi la sediile parchetelor se vor afişa listele cu candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs sau examen.
(3)Candidaţii respinşi în urma verificării pot formula contestaţii, în termen de 24 de ore de la afişarea listelor, la Consiliul Superior al Magistraturii. Contestaţiile vor fi soluţionate de Secţia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, în termen de 3 zile. Hotărârea Secţiei pentru procurori se comunică în cadrul aceluiaşi termen.
(4)Hotărârea Secţiei pentru procurori poate fi atacată la Plen în termen de 48 de ore de la comunicare. Plenul se pronunţă prin hotărâre în termen de 3 zile de la primirea contestaţiei. Hotărârea Plenului se comunică contestatarului în acelaşi termen.
(5)După pronunţarea hotărârii Plenului, se întocmeşte lista finală a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sau examen, care se afişează în locurile prevăzute la alin. (2).
(1)Comisia de organizare verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege pentru înscrierea la concurs sau examen.
(2)Cu 10 zile înainte de data desfăşurării concursului sau examenului, pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii, Ministerului Justiţiei şi la sediile parchetelor se vor afişa listele cu candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs sau examen.
(3)Candidaţii respinşi în urma verificării pot formula contestaţii, în termen de 24 de ore de la afişarea listelor, la Consiliul Superior al Magistraturii. Contestaţiile vor fi soluţionate de Secţia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, în termen de 3 zile. Hotărârea Secţiei pentru procurori se comunică în cadrul aceluiaşi termen.
(4)Hotărârea Secţiei pentru procurori poate fi atacată la Plen în termen de 48 de ore de la comunicare. Plenul se pronunţă prin hotărâre în termen de 3 zile de la primirea contestaţiei. Hotărârea Plenului se comunică contestatarului în acelaşi termen.
(5)După pronunţarea hotărârii Plenului, se întocmeşte lista finală a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sau examen, care se afişează în locurile prevăzute la alin. (2).Art. 22
[textul din Art. 22 din capitolul IV a fost abrogat la 23-ian-2006 de Art. 1, punctul 18. din Hotarirea 607/2005]
Art. 23
(2)Rezultatele testării psihologice, ale evaluării capacităţii candidaţilor de a lua decizii şi de a-şi asuma răspunderea, precum şi verificarea rezistenţei la stres se vor afişa pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi vor fi comunicate candidaţilor respinşi, prin conducătorii parchetelor în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea. Candidaţii respinşi pot formula contestaţii în termen de 24 de ore de la comunicarea rezultatelor. Contestaţiile se soluţionează de comisia de examinare, cu concursul specialiştilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.
(3)Rezultatele contestaţiilor sunt definitive.
(1)Testarea psihologică, evaluarea capacităţii candidatului de a lua decizii şi de a-şi asuma răspunderea şi verificarea rezistenţei la stres se realizează pe baza unor teste specifice, propuse de specialişti ai Institutului Naţional al Magistraturii şi însuşite de comisia de examinare.
(2)Rezultatele testării psihologice, ale evaluării capacităţii candidaţilor de a lua decizii şi de a-şi asuma răspunderea, precum şi verificarea rezistenţei la stres se vor afişa pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi vor fi comunicate candidaţilor respinşi, prin conducătorii parchetelor în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea. Candidaţii respinşi pot formula contestaţii în termen de 24 de ore de la comunicarea rezultatelor. Contestaţiile se soluţionează de comisia de examinare, cu concursul specialiştilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.
(3)Rezultatele contestaţiilor sunt definitive.(4)Rezultatele testării prevăzute la alin. (1) sunt eliminatorii.
Art. 24
(1)Candidaţii declaraţi admişi la testarea prevăzută la art. 23 susţin oral în faţa comisiei de examinare proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere. Nota finală la susţinerea proiectului reprezintă media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
(2)Rezultatele susţinerii proiectului se afişează pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile parchetelor în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea candidaţii, după susţinerea probei de către toţi candidaţii.
(3)Rezultatele susţinerii proiectului sunt definitive şi nu pot fi contestate.
(1)Candidaţii declaraţi admişi la testarea prevăzută la art. 23 susţin oral în faţa comisiei de examinare proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere. Nota finală la susţinerea proiectului reprezintă media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
(2)Rezultatele susţinerii proiectului se afişează pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile parchetelor în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea candidaţii, după susţinerea probei de către toţi candidaţii.
(3)Rezultatele susţinerii proiectului sunt definitive şi nu pot fi contestate.Art. 25
Testarea scrisă constă în verificarea cunoştinţelor privind managementul, comunicarea şi resursele umane.
Art. 26
(1)Cu o zi înainte de testarea scrisă, comisia de examinare va stabili un set de 3 variante de subiecte.
(2)Subiectele vor fi puse în plicuri separate, sigilate, care vor fi desfăcute în ziua concursului sau examenului, după intrarea în sală a candidaţilor, în prezenţa acestora.
(3)Subiectele pentru lucrările scrise se stabilesc prin tragere la sorţi, se multiplică şi se predau delegaţilor din sălile de concurs sau examen, desemnaţi de comisia de organizare.
(4)Responsabilul de sală comunică subiectele, ora când începe şi ora când se încheie proba.
(5)Pe toată durata desfăşurării testării scrise, în sălile de concurs sau examen au acces numai membrii comisiei de examinare şi delegaţii care supraveghează desfăşurarea concursului sau examenului.
Art. 27
(1)Timpul destinat pentru elaborarea lucrărilor scrise se stabileşte de către comisia de examinare şi nu poate depăşi 3 ore. La expirarea timpului stabilit pentru testarea scrisă, candidatul predă lucrarea, sub semnătură, iar delegatul care a supravegheat desfăşurarea concursului sau examenului menţionează în borderou numărul de pagini al lucrării respective şi aplică ştampila Consiliului Superior al Magistraturii.
(2)Pentru fiecare sală de concurs sau examen se întocmesc un borderou separat şi un proces-verbal tipizat.
(3)Delegatul care a supravegheat desfăşurarea concursului sau examenului predă lucrările comisiei de organizare, care le numerotează şi le înscrie în borderoul centralizator.
(4)Pe toată durata desfăşurării testării scrise este interzisă părăsirea sălii de concurs sau examen de către candidaţi. Părăsirea temporară a sălii de concurs sau examen se face numai în cazuri excepţionale, cu însoţitor.
(5)Frauda dovedită atrage eliminarea din concurs sau examen. în acest caz responsabilul de sală consemnează în procesul-verbal faptele şi măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu menţiunea "fraudă". Procesul-verbal se comunică preşedintelui comisiei de examinare şi candidatului respectiv.
Art. 28
(5)Rezultatul testării scrise se afişează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile parchetelor în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea candidaţii, precum şi pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
(1)Corectarea lucrărilor se face conform baremului stabilit de comisia de examinare, barem care se afişează la sfârşitul testării scrise.
(2)Fiecare lucrare va fi corectată de 3 membri ai comisiei de examinare, dintre care 2 procurori şi un specialist în management şi organizare instituţională. Lucrarea scrisă se notează cu note de la 1 la 10 de către fiecare dintre cei 3 membri ai comisiei care corectează lucrarea.
(3)Nota lucrării scrise reprezintă media aritmetică a notelor acordate de către fiecare dintre cei 3 membri ai comisiei de examinare.
(4)Pe timpul corectării, colţul lucrării nu se desigilează. Notele acordate se înscriu în borderou sub semnătura celor care le-au acordat şi apoi pe lucrare, de către preşedintele comisiei de examinare, după care se introduc în baza de date a comisiei de examinare. După efectuarea acestor operaţiuni se desface colţul sigilat al lucrării şi se corelează numărul lucrării cu numele candidatului.
(5)Rezultatul testării scrise se afişează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile parchetelor în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea candidaţii, precum şi pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.Art. 29
(1)Candidatul nemulţumit de nota obţinută la lucrarea scrisă poate formula contestaţie în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii. Contestaţiile se depun la Consiliul Superior al Magistraturii, care le va înainta Institutului Naţional al Magistraturii.
(3)În vederea recorectării, lucrările scrise se vor resigila, fiind înscrise într-un borderou separat. Dacă în urma recorectării se înregistrează diferenţe de notare mai mari de un punct, se va proceda la recorectarea lucrării de către toţi membrii comisiei de examinare, nota finală reprezentând media notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
(4)Rezultatele în urma contestaţiilor se afişează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile parchetelor în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea candidaţii, precum şi pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
(1)Candidatul nemulţumit de nota obţinută la lucrarea scrisă poate formula contestaţie în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii. Contestaţiile se depun la Consiliul Superior al Magistraturii, care le va înainta Institutului Naţional al Magistraturii.(2)Lucrările scrise se recorectează de către ceilalţi 4 membri ai comisiei de examinare.
(3)În vederea recorectării, lucrările scrise se vor resigila, fiind înscrise într-un borderou separat. Dacă în urma recorectării se înregistrează diferenţe de notare mai mari de un punct, se va proceda la recorectarea lucrării de către toţi membrii comisiei de examinare, nota finală reprezentând media notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
(4)Rezultatele în urma contestaţiilor se afişează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile parchetelor în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea candidaţii, precum şi pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.Art. 30
(2)Pe baza notei finale se întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor, care se afişează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile parchetelor, precum şi pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Ministerului Justiţiei.
(1)Nota finală a concursului sau examenului reprezintă media aritmetică dintre nota de la proiect şi nota de la proba scrisă.
(2)Pe baza notei finale se întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor, care se afişează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile parchetelor, precum şi pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Ministerului Justiţiei.(3)Funcţia de conducere vacantă va fi ocupată de candidatul care a obţinut cea mai mare notă finală.
(4)În caz de medii egale, departajarea candidaţilor se face în funcţie de nota obţinută la testarea scrisă, iar dacă şi acestea sunt egale, va fi avută în vedere vechimea cea mai mare în funcţia de judecător sau procuror.
(5)Pentru a ocupa funcţia pentru care candidează, procurorul trebuie să obţină cel puţin media 7 (şapte), iar notele, atât la proiect, cât şi la lucrarea scrisă, să fie cel puţin 5 (cinci).
Art. 31
(2)Dispoziţiile art. 19 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.
Consiliul Superior al Magistraturii validează rezultatul concursului sau examenului pentru numirea în funcţii de conducere a procurorilor.
(2)Dispoziţiile art. 19 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.CAPITOLUL V:Dispoziţii finale
Art. 32
Numirea judecătorilor şi procurorilor care au obţinut rezultatul cel mai bun la concurs sau, după caz, au fost declaraţi admişi la examen în funcţiile pentru care au candidat se face pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea reînvestirii, o singură dată, în condiţiile prevăzute de lege şi de prezentul regulament.
Art. 33
Dispoziţiile prezentului regulament se aplică în mod corespunzător în cazul organizării concursului sau examenului pentru numirea în funcţii de conducere a judecătorilor militari şi procurorilor militari.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 775 din data de 25 august 2005
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (5)
Modificat de numărul de obiecte din listă: (2)
- Hotararea 607/2005 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare a concursului sau examenului pentru numirea în funcţii de conducere a judecătorilor şi procurorilor
- Hotararea 283/2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare a concursului sau examenului pentru numirea în funcţii de conducere a judecătorilor şi procurorilor