Secţiunea ii - Organizarea concursului - Regulament din 2004 privind concursul de admitere si examenul de absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii

M.Of. 879

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 15 Iulie 2005
SECŢIUNEA II:Organizarea concursului
Art. 4
(1)Concursul de admitere se organizează anual, la data şi locul stabilite de Institutul Naţional al Magistraturii, cu aprobarea Consiliului Superior al Magistraturii.
(2)Consiliul Superior al Magistraturii stabileşte în fiecare an numărul de cursanţi, în funcţie de posturile de judecători şi procurori vacante, precum şi de cele care vor fi înfiinţate.
(3)Tematica, data, locul, modul de desfăşurare a concursului de admitere şi numărul de locuri scoase la concurs se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii şi pe cea a Institutului Naţional al Magistraturii, cu cel puţin 90 de zile înainte de data stabilită pentru concurs, şi se aduc la cunoştinţă publică printr-un comunicat de presă.
(4)Cererile de înscriere tipizate se elaborează de Consiliul Superior al Magistraturii şi se înaintează tribunalelor şi parchetelor de pe lângă acestea o dată cu tematica concursului.
(5)La înscriere candidaţii primesc cererea tipizată, un exemplar al prezentului regulament, precum şi tematica stabilită pentru concurs.
(6)Cererile pentru înscrierea la concurs se depun, cu cel puţin 60 de zile înainte de data acestuia, la tribunalele şi parchetele de pe lângă acestea în ale căror circumscripţii domiciliază candidaţii.
(7)La cererea de înscriere se anexează următoarele acte:
a)certificat de naştere, în copie;
b)actul de identitate, în copie;
c)diploma de licenţă sau adeverinţa provizorie, în copie;
d)chitanţa de plată a taxei de înscriere;
e)certificatul de cazier judiciar.
(8)Cuantumul taxei de înscriere la concurs se stabileşte prin hotărâre a Consiliului Superior al Magistraturii. Taxa se plăteşte la casieria tribunalului sau parchetului la care se face înscrierea. Pentru încasarea taxei se va utiliza chitanţier separat de cel folosit pentru activitatea curentă. Chitanţele se întocmesc în trei exemplare, dintre care originalul şi al doilea exemplar se vor înmâna candidatului. Sumele astfel obţinute se vor vira la Consiliul Superior al Magistraturii prin ordin de plată.
(9)Preşedinţii tribunalelor şi prim-procurorii parchetelor de pe lângă acestea vor transmite dosarele candidaţilor, cu cel puţin 30 de zile înainte de data concursului, la Consiliul Superior al Magistraturii.
Art. 5
(1)Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii numeşte, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, comisia de admitere, comisiile de elaborare a subiectelor şi comisia de soluţionare a contestaţiilor.

(2)Comisia de admitere organizează şi supraveghează desfăşurarea concursului şi corectează lucrările.
(3)Verificarea dosarelor candidaţilor şi îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 13 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 se realizează de comisia de admitere.
(4)Candidaţii respinşi în urma verificării pot formula contestaţii în termen de 5 zile de la afişare.
(5)Contestaţiile vor fi soluţionate prin hotărâre de comisia de admitere.