Secţiunea 7 - 7. Petiţii - Regulament din 1994 al Camerei Deputaţilor - REPUBLICARE*)

M.Of. 1181

În vigoare
Versiune de la: 26 Martie 2025
SECŢIUNEA 7:7. Petiţii
Art. 214
(1)Oricine are dreptul de a se adresa cu petiţii Camerei Deputaţilor.
(2)Petiţiile vor fi prezentate în scris şi semnate, precizându-se domiciliul petiţionarului sau al unuia dintre petiţionari.
Art. 215
Petiţiile se înscriu într-un registru, în ordinea primirii, consemnându-se numărul de înregistrare, numele, prenumele, domiciliul petiţionarului şi obiectul cererii. Forma electronică a registrului va fi prezentată pe site-ul Camerei Deputaţilor.
Art. 216
(1)Petiţiile primite şi înregistrate la registratura Camerei Deputaţilor se repartizează spre dezbatere şi soluţionare Comisiei pentru cercetarea abuzurilor, corupţiei şi pentru petiţii şi comisiei permanente competente potrivit obiectului petiţiei.
(2)Oricare membru al Camerei poate lua cunoştinţă de conţinutul unei petiţii, adresându-se în acest sens preşedintelui comisiei sesizate.
Art. 217
(1)Comisia sesizată decide în termen de cel mult 30 de zile dacă va soluţiona petiţia, o va înainta către alt compartiment, o va trimite unei autorităţi sau instituţii publice competente sau o va clasa.
(2)Petiţionarului i se aduce la cunoştinţă soluţia adoptată.
Art. 218
(1)Semestrial, Comisia pentru cercetarea abuzurilor, corupţiei şi pentru petiţii prezintă Biroului permanent şi apoi Camerei Deputaţilor, la începutul fiecărei sesiuni, un raport asupra petiţiilor primite şi asupra modului de soluţionare a acestora.
(2)În raport se vor face menţiuni cu privire la soluţiile date de autorităţile publice la petiţiile care le-au fost trimise spre soluţionare.
(3)Autorităţile şi instituţiile publice care au primit petiţii spre soluţionare sunt obligate să transmită comisiei soluţiile adoptate, în termen de 30 de zile de la primirea petiţiei.