Art. 186. - Camera Deputaţilor transmite Guvernului, la iniţiativa Comisiei pentru afaceri europene, următoarele documente: - Regulament din 1994 al Camerei Deputaţilor - REPUBLICARE*)
M.Of. 1181
În vigoare Versiune de la: 26 Martie 2025
Art. 186
(1)Camera Deputaţilor transmite Guvernului, la iniţiativa Comisiei pentru afaceri europene, următoarele documente:
a)lista cu documente prioritare selectate din Programul de lucru anual al Comisiei Europene;
b)notificări în legătură cu declanşarea examinării parlamentare, conform procedurii din prezenta secţiune;
c)notificări în legătură cu redeschiderea examinării parlamentare;
d)hotărâri ale Camerei Deputaţilor privind avize motivate sau opinii;
e)hotărâri ale Parlamentului asupra prevederilor din hotărâri ale celor două Camere având conţinut divergent;
f)documente în legătură cu asigurarea îndeplinirii de către Guvern a obligaţiilor sale faţă de Parlament;
g)documente privind acţiunea în anulare, formulată în faţa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene pentru încălcarea principiului subsidiarităţii;
h)alte informaţii sau documente privind poziţii adoptate de Camera Deputaţilor faţă de acţiuni ale Uniunii Europene sau solicitate de către Guvern, în aplicarea Legii nr. 373/2013.
(2)Camera Deputaţilor primeşte de la Guvern, din oficiu, sau la cererea iniţiată de către Comisia pentru afaceri europene, conform Legii nr. 373/2013, următoarele documente:
a)fişe explicative sau fişe explicative extinse pentru fiecare proiect de act legislativ al Uniunii Europene şi informări generale pentru fiecare proiect de act fără caracter legislativ al Uniunii Europene, pentru care s-a declanşat procedura de examinare parlamentară conform procedurii din prezenta secţiune;
b)proiectele de acte legislative şi proiectele de acte fără caracter legislativ ale Uniunii Europene, precum şi documentele însoţitoare ale acestora care nu au fost deja transmise de către Comisia Europeană;
c)motivări ale susţinerii de către Guvern a altei poziţii decât cea exprimată în hotărârea Camerei Deputaţilor;
d)documente în legătură cu asigurarea îndeplinirii de către Guvern a obligaţiilor sale faţă de Parlament;
e)propuneri de mandat pe care delegaţia României intenţionează să le prezinte în cadrul Consiliului European, precum şi informări privind rezultatele participării la Consiliul European;
f)rapoarte periodice cu privire la rezultatele participării României la procesul decizional de la nivelul Consiliului Uniunii Europene;
g)rapoarte semestriale privind îndeplinirea obligaţiilor de transpunere a dreptului Uniunii Europene în legislaţia internă;
h)informări privind modificările semnificative ale mandatelor generale sau ale mandatelor pentru proiectele de acte legislative care au făcut obiectul examinării parlamentare;
i)documente privind persoanele nominalizate sau numite de către Guvern pentru funcţiile din cadrul instituţiilor Uniunii Europene;
j)documente privind rezerva de examinare parlamentară;
k)alte informaţii sau documente solicitate de către Camera Deputaţilor, în aplicarea Legii nr. 373/2013.
(3)Comisiilor permanente sesizate li se distribuie fişele explicative, informările generale şi toate celelalte documente destinate examinării propunerilor Uniunii Europene, transmise de Guvern, alte instituţii publice sau organizaţii ale societăţii civile.
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »