Art. 27. - Art. 27: REGULA 27 - Nave care nu sunt stapane pe manevra si nave care au capacitatea de manevra redusa - Regulament din 1972 INTERNATIONAL pentru prevenirea abordajelor pe mare

B.Of. 170

În vigoare
Versiune de la: 1 Ianuarie 2016
Art. 27: REGULA 27 - Nave care nu sunt stapane pe manevra si nave care au capacitatea de manevra redusa
a)O nava care nu este stapana pe manevra trebuie sa poarte:
i.in locul cel mai vizibil doua lumini rosii suprapuse, vizibile pe intreg orizontul;
ii.in locul cel mai vizibil, doua bule sau semne asemanatoare suprapuse;
iii.cand se deplaseaza prin apa, in afara de liminile prescrise in prezentul paragraf, luminile din borduri si o lumina de pupa.
b)O nava cu capacitatea de manevra redusa, alta decat o nava care face operatiuni de degajare a minelor, trebuie sa poarte:
i.in locul cel mai vizibil, trei lumini, suprapuse, vizibile pe intreg orizontul, lumina de sus si lumina de jos fiind rosii, iar lumina din mijloc alba;
ii.in locul cel mai vizibil, trei semne suprapuse, semnele superior si inferior fiind cate o bula, iar cel din mijloc fiind un bicon;
iii.cand nava se deplaseaza prin apa, in afara de luminile prescrise la alin. i., o lumină sau lumini de catarg, luminile din borduri si lumina de pupa;
iv.cand nava este la ancora, in afara de luninile sau semnele prescrise la alin. i. si ii., luminile sau semnele prescrise de Art. 30.

O navă cu propulsie mecanică angajată într-o operaţiune de remorcare care face imposibilă o abatere a ei din drum, în afară de luminile prescrise la regula 24 a), trebuie să poarte luminile sau semnele prescrise la paragrafele b) i) şi ii) din această regulă.

d)O nava in curs de a draga sau de a efectua lucrarile sub apa si avand capacitate de manevra redusa, trebuie sa poarte luminile si semnele prescrise la paragrafele b) i), ii) şi iii) din prezenta Art. si, atunci cand exista un obstacol, trebuie sa poarte in plus:
i.doua lumini rosii vizibile pe intreg orizontul sau doua bule pe aceeasi verticala pentru a indica partea in care se afla obstacolul;
ii.doua lumini verzi vizibile pe intreg orizontul sau doua biconuri suprapuse, pentru a arata bordul prin care poate trece o alta nava;
iii.atunci când este la ancoră, luminile sau semnele prevăzute în acest paragraf în locul luminilor sau semnelor prevăzute la regula 30.

e)O navă care ia parte la lucrări cu scafandri şi care nu poate din cauza dimensiunilor sale să poarte semnele prescrise la paragraful d) din această regulă trebuie să poarte următoarele:
i.trei lumini vizibile pe întreg orizontul, pe aceeaşi verticală, în locul cel mai vizibil. Cea mai de sus şi cea mai de jos din aceste lumini vor fi roşii, iar cea din mijloc, albă;
ii.o reproducere rigidă de cel puţin 1 metru înălţime a pavilionului «A» din Codul internaţional de semnale. Trebuie luate măsuri pentru ca această reproducere să fie vizibilă pe întreg orizontul.

f)O navă care efectuează operaţiuni de degajare a minelor trebuie să poarte trei lumini verzi vizibile pe întreg orizontul sau trei bule, în afară de luminile prevăzute în regula 23 pentru navele cu propulsie mecanică ori de luminile sau indicatoarele prevăzute în regula 30 pentru o navă la ancoră, după caz. Nava trebuie să arboreze una dintre aceste lumini sau indicatoare la mărul arborelui din prova sau aproape de măr şi una dintre astfel de lumini sau indicatoare la fiecare capăt al vergii mari. Aceste lumini sau indicatoare arată că este periculos pentru o altă navă să se apropie la mai puţin de 1.000 metri de nava care efectuează degajare de mine.

g)Navele cu o lungime mai mică de 12 metri, cu excepţia celor care iau parte la lucrări cu scafandri, nu trebuie să poarte luminile prevăzute de prezenta regulă.
h)Semnalele prescrise de prezenta Art. nu sunt semnale de nave in pericol si care cer ajutor. Semnalele acestei ultime categorii fac obiectul anexei IV a prezentului regulament.