Art. 6. - Art. 6: Atribuţiile filialelor teritoriale ale Ordinului - Regulament-Cadru din 2025 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea filialelor teritoriale ale Ordinului Arhitecţilor din România
M.Of. 661
În vigoare Versiune de la: 15 Iulie 2025
Art. 6: Atribuţiile filialelor teritoriale ale Ordinului
(1)Filialele teritoriale ale Ordinului au următoarele atribuţii:
a)protejează şi promovează calitatea produsului de arhitectură şi urbanism la nivel local;
b)urmăresc exercitarea competentă şi calificată a profesiei de arhitect de către membrii lor, în respectul legii şi al Codului deontologic al profesiei de arhitect;
c)reprezintă interesele membrilor lor în faţa autorităţilor administraţiei publice locale şi a celorlalte autorităţi organizate la nivel local;
d)asigură membrilor lor îndrumare şi, după caz, consultanţă de specialitate privind exercitarea profesiei;
e)constituie, organizează şi gestionează baza de date, evidenţele generale privind membrii, registrul stagiarilor, registrul sancţiunilor disciplinare aplicate propriilor membri, precum şi tabloul teritorial al arhitecţilor membri;
f)asigură ducerea la îndeplinire a hotărârilor Conferinţei naţionale, ale Consiliului naţional şi ale Colegiului director ale Ordinului, a deciziilor şi circularelor emise de preşedintele Ordinului, precum şi a tuturor actelor administrative emise de forurile de conducere ale filialei;
g)asigură, împreună cu Ordinul, formarea profesională continuă a membrilor, conform Programului naţional de pregătire profesională continuă, aprobat de Consiliul naţional al Ordinului;
h)organizează activităţi şi manifestări profesionale şi culturale, precum şi alte activităţi iniţiate de membri.
(2)Filialele exercită şi alte atribuţii stabilite de conferinţele teritoriale, în condiţiile Legii şi ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ordinului.