Art. 10. - Art. 10: Obligaţiile membrilor filialelor teritoriale - Regulament-Cadru din 2025 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea filialelor teritoriale ale Ordinului Arhitecţilor din România

M.Of. 661

În vigoare
Versiune de la: 15 Iulie 2025
Art. 10: Obligaţiile membrilor filialelor teritoriale
În completarea obligaţiilor prevăzute de lege şi de Regulamentul de organizare şi funcţionare a Ordinului, membrilor filialelor teritoriale le revin şi alte obligaţii ce decurg din această calitate:
a)să participe la programele de formare profesională organizate de Ordin împreună cu filiala sau cu un grup de filiale;
b)să achite regulat şi la termenele stabilite cotizaţia anuală, precum şi taxele stabilite de Conferinţa naţională a Ordinului, Consiliul naţional al Ordinului şi, după caz, de conferinţa teritorială a filialei;
c)să participe la lucrările şi la votul pentru alegerea forurilor de conducere şi a comisiilor alese ale filialei din care fac parte, respectiv ale Ordinului, atunci când au fost desemnaţi prin vot;
d)să nu desfăşoare şi să nu angajeze activităţi politice în cadrul şi pe seama Ordinului, înţelegându-se prin "activităţi politice" purtarea de însemne sau susţinerea unui partid politic la un eveniment sau la lucrările Ordinului sau filialelor, participarea la evenimente ale partidelor politice în calitate de reprezentant al OAR, fără mandatul expres al OAR;
e)să solicite înregistrarea la filială a tuturor proiectelor de arhitectură pentru care au exercitat dreptul de semnătură, a proiectelor aferente documentaţiei tehnice pentru autorizarea executării lucrărilor de construire, documentaţiei tehnice pentru autorizarea lucrărilor de desfiinţare, documentaţiei tehnice pentru autorizarea lucrărilor aferente organizării executării lucrărilor, după caz;
f)să aducă la cunoştinţa filialei orice modificare nouă faţă de datele înregistrate în evidenţele filialei, în termen de cel mult 30 de zile de la apariţia modificării, şi să ofere în acest sens toate datele solicitate de filială;
g)să comunice Ordinului numele prestatorului de servicii de încredere calificat care a eliberat certificatul calificat pentru semnătură electronică şi perioada de valabilitate a acestuia, în termenul şi condiţiile prevăzute de lege;
h)să aducă la cunoştinţa filialei pierderea parafei profesionale şi să solicite obţinerea unei noi parafe;
i)să depună la filială parafa profesională în cazul radierii administrative din Tabloul Naţional al Arhitecţilor sau în cazul suspendării dreptului de semnătură, indiferent de motivele suspendării, respectiv să solicite prestatorului de servicii de încredere calificat să suspende semnătura electronică calificată şi să depună la filială dovada suspendării.