Art. 37. - Norma didactică a personalului didactic din CJRAE/CMBRAE este constituită astfel: - Regulament-Cadru din 2024 de organizare şi funcţionare a centrelor judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi asistenţă educaţională
M.Of. 792 bis
În vigoare Versiune de la: 30 Ianuarie 2025
Art. 37
(1)Norma didactică a personalului didactic din CJRAE/CMBRAE este constituită astfel:
1.1.Norma didactică aferentă postului de profesor-consilier şcolar din compartimentul de servicii educaţionale specializate al CJRAE/CMBRAE cuprinde un număr de 40 de ore/săptămână, repartizate astfel:
a)18 ore de activităţi de suport şi coordonare metodologică a profesorilor-consilieri şcolari din unităţile de învăţământ preuniversitar, de consiliere şcolară, consiliere şi orientare în carieră a beneficiarilor primari ai educaţiei, activităţi de consiliere acordată părinţilor şi consultanţă cadrelor didactice, elaborarea de analize, studii, cercetări, proiecte şi alte lucrări în specialitate, dintre care 10-12 ore de activităţi de consiliere psihopedagogică, desfăşurate individual şi în grup cu preşcolarii/elevii, consiliere şi orientare în carieră, consiliere în vederea orientării şi reorientării şcolare şi profesionale a antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor cu CES, activităţi de consiliere acordată părinţilor/reprezentanţilor legali şi consultanţă cadrelor didactice;
b)22 de ore/săptămână care constau în: activităţi de pregătire metodico-ştiinţifică şi complementară, stabilirea măsurilor şi întocmirea programelor de prevenire şi intervenţie psihoeducaţională, activităţi metodico-ştiinţifice, colaborarea cu comunitatea educaţională/locală, participarea la comisiile metodice şi alte activităţi metodico-ştiinţifice;
1.2.Norma didactică aferentă postului de profesor-psiholog din compartimentul de servicii educaţionale specializate al CJRAE/CMBRAE cuprinde un număr de 40 de ore/săptămână, repartizate astfel:
a)18 ore de activităţi de evaluare şi consiliere psihologică a beneficiarilor primari ai educaţiei, de suport şi coordonare metodologică a profesorilor-consilieri şcolari din unităţile de învăţământ preuniversitar, activităţi de consiliere acordată părinţilor şi consultanţă cadrelor didactice, elaborarea de analize, studii, proiecte şi alte activităţi de specialitate;
b)22 de ore/săptămână care constau în: activităţi de pregătire metodico-ştiinţifică şi complementară, stabilirea măsurilor şi întocmirea programelor de prevenire şi intervenţie psihoeducaţională, activităţi metodico-ştiinţifice, colaborarea cu comunitatea educaţională/locală, participarea la comisiile metodice şi alte activităţi metodico-ştiinţifice;
1.3.Norma didactică aferentă postului de profesor-consilier şcolar din unitatea de învăţământ cu personalitate juridică cuprinde un număr de 40 de ore/săptămână, repartizate astfel:
a)18 ore/săptămână care constau în: activităţi de consiliere psihopedagogică, desfăşurate individual şi în grup cu preşcolarii/elevii, consiliere şi orientare în carieră, consiliere în vederea orientării şi reorientării şcolare şi profesionale a antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor cu CES, activităţi de consiliere acordată părinţilor şi consultanţă cadrelor didactice şi alte activităţi de specialitate, din care 2-4 ore/săptămână de predare în specialitate sau ore în cadrul curriculumului la decizia elevului din oferta şcolii sau în cadrul curricumului la decizia grădiniţei/din ariile curriculare om şi societate, consiliere şi orientare ori în cadrul programului "A doua şansă", în acord cu planul-cadru, conform specializării/specializărilor înscrise pe diploma/diplomele de studii, în concordanţă cu Centralizatorul privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, precum şi probele de concurs, valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar;
b)22 de ore/săptămână care constau în: activităţi de pregătire metodico-ştiinţifică şi complementară, stabilirea măsurilor şi întocmirea programelor de prevenire şi intervenţie psihoeducaţională, colaborarea cu comunitatea educaţională/locală, colaborarea cu asistentul social şi asistentul medical comunitar/mediatorul sanitar în cadrul echipelor comunitare integrate pentru combaterea sărăciei şi excluziunii sociale, participarea la şedinţe şi lectorate cu părinţii, la comisiile metodice şi consiliile profesorale cu tematică specifică şi alte activităţi metodico-ştiinţifice.
1.4.Norma didactică aferentă postului de profesor-logoped din compartimentul de servicii educaţionale specializate al CJRAE/CMBRAE cuprinde un număr de 40 de ore/săptămână, repartizate astfel:
a)18 ore/săptămână care constau în: activităţi de suport şi coordonare metodologică a profesorilor- logopezi, activităţi de evaluare a tulburărilor de limbaj şi de comunicare; corectarea tulburărilor de limbaj şi de comunicare prin programe de intervenţie specifice; activităţi de consiliere acordată părinţilor şi consultanţă cadrelor didactice în problematica specifică; elaborarea de analize, studii, cercetări, proiecte şi alte activităţi de specialitate, din care 10-12 ore de activitate pentru depistarea şi evaluarea tulburărilor de limbaj şi de comunicare; corectarea tulburărilor de limbaj şi de comunicare prin programe de intervenţie specifice; consilierea acordată părinţilor şi consultanţa cadrelor didactice în problematica specifică;
b)22 de ore/săptămână care constau în: activităţi de pregătire metodico-ştiinţifică şi complementară, stabilirea măsurilor şi întocmirea programelor de prevenire şi intervenţie logopedică, colaborarea cu comunitatea educaţională/locală şi alte activităţi metodico-ştiinţifice.
1.5.Norma didactică aferentă postului de profesor-logoped şcolar din unitatea de învăţământ cuprinde un număr de 40 de ore/săptămână, repartizate astfel:
a)18 ore/săptămână care constau în: depistarea şi evaluarea tulburărilor de limbaj şi de comunicare; corectarea tulburărilor de limbaj şi de comunicare prin programe de intervenţie specifice; consilierea acordată părinţilor şi consultanţa cadrelor didactice în problematica specifică şi alte activităţi de specialitate;
b)22 de ore/săptămână care constau în: activităţi de pregătire metodico-ştiinţifică şi complementară, stabilirea măsurilor şi întocmirea programelor de prevenire şi intervenţie logopedică, colaborarea cu comunitatea educaţională/locală şi alte activităţi metodico-ştiinţifice.
1.6.Norma didactică aferentă postului de profesor itinerant şi de sprijin din compartimentul de servicii educaţionale specializate cuprinde un număr de 40 de ore/săptămână, repartizate astfel:
a)18 ore/săptămână care constau în: activităţi de suport şi coordonare metodologică a profesorilor itineranţi şi de sprijin, activitate directă cu antepreşcolarul/preşcolarul/elevul integrat, elaborarea de analize, studii, cercetări, proiecte şi alte activităţi de specialitate, din care 10-12 ore de activitate directă cu antepreşcolarul/preşcolarul/elevul integrat în clasă şi în cadrul camerelor-resursă din unitatea de învăţământ;
b)22 de ore/săptămână care constau în: activităţi de pregătire metodico-ştiinţifică şi complementară, stabilirea măsurilor şi întocmirea planurilor educaţionale personalizate, colaborarea cu comunitatea educaţională/locală şi alte activităţi metodico-ştiinţifice.
1.7.Norma didactică aferentă postului de profesor itinerant şi de sprijin din unitatea de învăţământ cuprinde un număr de 40 de ore/săptămână, repartizate astfel:
a)18 ore/săptămână aferente normei de predare se realizează prin: activitate directă cu antepreşcolarul/preşcolarul/elevul integrat în clasă şi în cadrul camerelor-resursă din unitatea de învăţământ; participare, în timpul orelor de predare-învăţare, la activităţile care se desfăşoară în clasă; participare la activităţile educative şcolare şi extraşcolare din grupă/clasă în calitate de observator, consultant, coparticipant şi alte activităţi de specialitate;
b)22 de ore/săptămână care constau în: activităţi de pregătire metodico-ştiinţifică şi complementară, stabilirea măsurilor şi întocmirea planurilor educaţionale personalizate, activităţi de mentorat, colaborarea cu comunitatea educaţională/locală şi alte activităţi metodico-ştiinţifice.
1.8.Norma didactică aferentă posturilor de profesori din cadrul CEOSP cuprinde un număr de 40 de ore/săptămână, repartizate astfel:
a)18 ore de activităţi care constau în evaluare psihoeducaţională/psihologică a antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor; evaluare psihologică, completare şi eliberare a fişei de evaluare psihologică pentru antepreşcolarii/preşcolarii/elevii care provin din medii dezavantajate; analiză a datelor din evaluarea multidisciplinară şi evaluarea psihoeducaţională, aplicare a criteriilor de orientare şcolară şi profesională în vederea orientării şcolare şi profesionale de către COSP, elaborare a raportului sintetic de evaluare şi alte activităţi de specialitate;
b)22 de ore/săptămână care constau în: activităţi de pregătire metodico-ştiinţifică şi complementară, stabilirea măsurilor şi întocmirea planurilor educaţionale personalizate, colaborarea cu comunitatea educaţională/locală, participarea la comisiile metodice şi alte activităţi metodico-ştiinţifice;
c)activitatea CEOSP se realizează pe tot parcursul anului şcolar, în funcţie de solicitările de evaluare şi orientare şcolară şi profesională.