Partea 1 - Prescurtări şi definirea unor termeni utilizaţi - Reglementari din 2005 privind omologarea individuală, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere - RNTR 7
M.Of. 1160
Ieşit din vigoareABS | - Sistem de prevenire a blocării roţilor la frânare |
Ansamblu de vehicule | - ansamblu format dintr-un autovehicul tractor şi unul sau două vehicule tractate |
Autotren rutier | - ansamblu format dintr-un autovehicul tractor şi o remorcă |
Autovehicul | - vehicul care se deplasează prin propulsie proprie, cu excepţia celui care circulă pe şine |
Autovehicul articulat | - ansamblu format dintr-un autotractor şi o semiremorcă |
CE | - Comunitatea Europeană |
CEE | - Comunitatea Economică Europeană |
CIV | - carte de identitate a vehiculului |
Condiţii constructive | - cerinţe privind fabricaţia vehiculelor, care se verifică la omologare |
Directivă de bază (specifică) | - directivă care se referă la omologarea unui vehicul, a unui sistem al acestuia (de exemplu sistemul de frânare), a unei componente (de exemplu farul) sau a unei entităţi tehnice (de exemplu bara antiîmpănare) care poate fi omologată separat de vehicul. |
Directivă-cadru | - directivă care se referă la omologarea de tip a întregului vehicul |
Elemente de identificare | - informaţii cu privire la identitatea unui vehicul care se regăsesc pe acesta (număr de identificare, serie de motor, plăcuţă constructor, etichete etc.). |
ELR | - ciclu de încercare privind emisiile poluante ale unui mac constând dintr-o secvenţă de încărcări dinamice la regimuri (turaţii) stabilizate ale motorului şi care este precizat prin directiva 88/77/CEE modificată de directiva 1999/96/CE |
ESC | - ciclu de încercare privind emisiile poluante ale unui mac constând din 13 puncte de regim stabilizat al motorului şi care. este precizat prin directiva 88/77/CEE modificată de directiva 1999/96/CE |
ETC | - ciclu tranzitoriu de încercare precizat prin directiva 88/77/CEE modificată de directiva 1999/96/CE |
FIVA | - Federaţia Internaţională a Vehiculelor Istorice |
Formular-tip | - imprimat care se completează în vederea întocmirii unui document de omologare sau înmatriculare. |
GNC | - gaz natural comprimat |
GPL | - gaz petrolier lichefiat |
Identificarea vehiculului | - procedura prin care RAR verifică dacă numărul de identificare al unui vehicul este original şi/sau nu a fost supus unor modificări neautorizate. |
Încărcătură indivizibilă | - încărcătură care, în vederea transportării cu mijloace rutiere, nu poate să fie divizată în două sau mai multe părţi decât cu cheltuieli exagerate şi care nu se justifică ori cu riscuri de deteriorare şi care nu poate, din motive privind masa şi dimensiunile sale, să fie transportată de către un autovehicul, o remorcă, un autotren rutier sau un autovehicul articulat care corespund cerinţelor prezentelor reglementări |
mac | - motor cu aprindere prin comprimare |
mas | - motor cu aprindere prin scânteie (comandată) |
Masa maximă tehnic admisibilă (Masa totală maximă autorizată) | - masa maximă a unui vehicul, în funcţie de construcţia şi performanţele sale, care este declarată de constructorul acestuia şi menţionată în documentele de omologare |
Masa maximă tehnic admisibilă a ansamblului | - masa maximă a ansamblului care cuprinde autovehiculul şi remorca/remorcile sale şi care este declarată de către constructor. În cazul unui ansamblu care include o semiremorcă sau o remorcă cu axă centrală, se utilizează masa maximă tehnic admisibilă pe axele remorcii şi nu masa maximă tehnic admisibilă a semiremorcii/remorcii cu axă centrală |
Masa maximă tehnic admisibilă pe axă/grup de axe (Masa maximă autorizată pe axă/grup de axe) | - masa corespunzătoare sarcinii verticale statice maxim admisibilă transmisă solului de axa/grupul de axe respectiv în funcţie de construcţia vehiculului şi a axei/grupului de axe şi care este declarată de constructor şi menţionată în documentele de omologare |
Masa maximă tehnic admisibilă pe punctul de cuplare al autovehiculului | - masa corespunzătoare sarcinii verticale statice maxim admisibilă pe punctul de cuplare în funcţie de construcţia autovehiculului şi/sau a dispozitivului de cuplare şi care este declarată de constructorul autovehiculului şi menţionată în documentele de omologare. Prin definiţie, această masă nu include masa dispozitivului de cuplare al autovehiculului |
Masa maximă tehnic admisibilă pe punctul de cuplare al unei semiremorci sau remorci cu axă centrală | - masa corespunzătoare sarcinii statice verticale maxime transferate de remorcă pe dispozitivul de cuplare al autovehiculului, declarată de constructorul remorcii cu axă centrală sau al semiremorcii şi menţionată în documentele de omologare |
Masa proprie a vehiculului (masa vehiculului gata de drum) | - masa vehiculului carosat, gata de drum şi, în cazul unui autovehicul tractor (cu excepţia celor din categoria M1) cu dispozitivul de remorcare dacă el este montat de constructor, sau masa şasiului ori a şasiului cu cabină, fără caroserie şi/sau dispozitivul de remorcare, dacă fabricantul nu montează caroseria şi/sau dispozitivul de remorcare (include masa corespunzătoare lichidelor, sculelor, roţii de rezervă dacă este cazul, conducătorului şi, pentru autobuze şi autocare a însoţitorului, dacă în vehicul este prevăzut un scaun pentru acesta). Masa conducătorului şi, dacă este cazul, a însoţitorului, este considerată a fi 75 kg. Rezervorul de carburant este considerat a fi umplut la 90% din capacitate, iar celelalte sisteme care conţin lichide (cu excepţia celor pentru ape uzate) sunt considerate a fi umplute la 100% din capacitatea declarată de către constructor. În cazul autovehiculelor cu 2 sau 3 roţi masa proprie nu include masa conducătorului (75 kg) |
Masa remorcabilă | - masa corespunzătoare sarcinii verticale statice totale transmise la sol de axa sau grupul de axe a/ale vehiculului remorcat/vehiculelor remorcate |
Număr de omologare (număr de registru) | - cod alcătuit dintr-o succesiune de 15 caractere (cifre şi litere), acordat de către RAR unui anumit vehicul, pe baza caracteristicilor constructive şi de performanţă ale acestuia |
Numărul de identificare a unui vehicul (VIN) | - combinaţie structurală de caractere atribuite unui vehicul de către constructorul său sau de către o autoritate competentă, în vederea identificării respectivului vehicul (SR ISO 3779:1996); |
OBD | - sistem de diagnosticare privind emisiile poluante cu care este echipat un autovehicul (dispozitiv de control al emisiilor poluante capabil de a detecta cauza probabilă a unei defecţiuni prin intermediul unor coduri de eroare stocate în memoria calculatorului autovehiculului) |
OBM | - sistem de măsurare privind emisiile poluante cu care este echipat un autovehicul |
Omologare individuală | - procedura prin care RAR certifică faptul că un vehicul, evaluat individual, îndeplineşte cerinţele prevăzute în prezentele reglementări |
Plăcuţă constructor | - element din tablă sau material plastic fixat pe caroseria vehiculului şi inscripţionat de către constructor cu următoarele caracteristici ale respectivului vehicul, după caz: nume constructor, nr. omologare CE, nr. identificare vehicul, masa maximă tehnic admisibilă, masa maximă tehnic admisibilă a ansamblului, masa maximă tehnic admisibilă pe axă/grup de axe |
RAR | - Registrul Auto Român |
Regulament CEE (CE) | - Regulament al Uniunii Europene |
Regulament CEE - ONU | - Regulament anexă la Acordul de la Geneva din 1958 |
RNTR-1 | - Reglementări privind certificarea încadrării vehiculelor rutiere, înmatriculate, în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţa conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică |
RNTR-2 | - Reglementări privind omologarea de tip şi eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea |
Sistem | - un ansamblu de dispozitive combinate pentru a permite efectuarea unei funcţii specifice într-un vehicul şi care trebuie să îndeplinească prevederile cuprinse în prezentele reglementări |
Solicitant | - persoana care prezintă vehiculul şi cere în scris reprezentantului RAR efectuarea unei prestaţii |
Tip de vehicul | - vehiculele dintr-o anumită categorie, identice cel puţin în ceea ce priveşte aspectele esenţiale indicate în RNTR-2. Un tip de vehicul poate avea variante şi versiuni diferite |
Variantă | - vehiculele dintr-un anumit tip, identice cel puţin în ceea ce priveşte aspectele esenţiale indicate în RNTR-2 |
Vehicul alimentat cu GPL sau GNC | - un vehicul echipat cu un echipament specific care permite utilizarea GPL sau GNC în sistemul său de propulsie. Vehiculele care funcţionează cu GPL sau GNC pot fi fabricate ca vehicul monocarburant sau bicarburant |
Vehicul de bază | - vehicul incomplet, al cărui număr de identificare ca vehicul se păstrează în timpul următoarelor etape ale procesului de construcţie şi omologare în mâi multe etape |
Vehicul complet | - vehicul care a fost supus unui proces de omologare într-o sigură etapă şi care îndeplineşte toate prescripţiile relevante ale prezentelor reglementări |
Vehicul completat | - vehicul care a fost supus unui proces de omologare în mai multe etape şi care îndeplineşte toate prescripţiile relevante ale prezentelor reglementări |
Vehicul incomplet | - vehicul care necesită completarea în cel puţin o etapă de fabricaţie pentru a îndeplini toate prescripţiile relevante ale prezentelor reglementări |
Vehicul (rutier) | - un sistem mecanic care circulă pe drum, cu sau fără mijloace de autopropulsare, şi care se utilizează în mod normal pentru transportul de persoane şi/sau mărfuri ori efectuarea de servicii sau lucrări |
Vehicul cu temperatură controlată | - vehicul a cărui suprastructură fixă sau mobilă este echipată în mod special pentru transportul de mărfuri la temperaturi controlate şi ai cărei pereţi laterali au o grosime (inclusiv izolaţia) de cel puţin 45 mm |
Versiune | - vehiculele dintr-o anumită variantă, identice cel puţin în ceea ce priveşte aspectele esenţiale indicate în RNTR-2 |
*) - termenul "Formular-tip" se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Formular-tip - imprimat care se completează în vederea întocmirii unui document de înmatriculare"
*) - termenul "Identificarea vehiculului" se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Identificarea vehiculului - activitate prin care RAR evaluează starea elementelor de identificare ale unui vehicul şi stabileşte caracteristicile sale constructive"
*) - termenul "Număr de omologare (număr de registru)" se abrogă.
*) - termenul "Numărul de identificare a unui vehicul (VIN)" se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Numărul de identificare al unui vehicul (VIN) - combinaţie structurală de caractere atribuite unui vehicul de către producătorul său ori de către o autoritate competentă, în vederea identificării respectivului vehicul"
*) - termenul "Omologare individuală" se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Omologare individuală - procedura prin care RAR sau o autoritate competentă din alt stat membru al Uniunii Europene certifică faptul că un vehicul rutier îndeplineşte individual cerinţele prevăzute de legislaţia naţională în vigoare, valabilitatea omologării fiind limitată la teritoriul statului care a acordat-o"
*) La titlul "Prescurtări şi definirea unor termeni utilizaţi" se adaugă următorii termeni:
Certificat de conformitate CE (CoC) - document eliberat de producător şi care certifică faptul că, în momentul fabricării, un vehicul aparţinând seriei tipului omologat comunitar a respectat toate reglementările referitoare la omologarea vehiculelor rutiere
Certificat de omologare individuală - document prin care RAR sau autoritatea de omologare a unui alt stat membru al Uniunii Europene certifică în mod oficial faptul că un anumit vehicul este omologat individual
Maşină autopropulsată pentru lucrări (utilaj autopropulsat pentru lucrări, utilaj mobil) - vehicul autopropulsat special conceput şi construit pentru efectuarea de lucrări şi care, datorită caracteristicilor sale constructive, nu este adecvat pentru transportul pasagerilor sau al mărfurilor. Autovehiculele pe şasiul cărora sunt montate diverse utilaje nu sunt considerate maşini autopropulsate pentru lucrări.
MTI - Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
Număr naţional de registru - număr acordat de RAR unui vehicul căruia i s-a acordat omologarea întregului vehicul, în funcţie de tipul/varianta/versiunea/configuraţia elementelor constructive menţionate în cartea de identitate a vehiculului în cadrul aceleiaşi versiuni, dacă este cazul. Numărul naţional de registru atestă luarea în evidenţă în vederea înmatriculării, înregistrării sau comercializării în România.
SM - stat membru al (state membre ale) Uniunii Europene
*) La rubrica "Prescurtări şi definirea unor termeni utilizaţi", după termenul "Directivă cadru" se introduc 9 noi termeni, termenii "Directiva 70/220/CEE", "Directiva 88/77/CEE", "Directiva 97/68/CE", "Directiva 98/69/CE", "Directiva 1999/96/CE", "Directiva 2005/55/CE", "Directiva 2007/46/CE", "Directiva 2009/40/CE" şi "Directiva 2014/45/UE", cu următorul cuprins:
"Directiva 70/220/CEE - Directiva 70/220/CEE a Consiliului din 20 martie 1970 privind apropierea legislaţiilor statelor membre referitoare la măsurile preconizate împotriva poluării aerului cu emisiile poluante provenite de la motoarele cu aprindere prin scânteie ale autovehiculelor
Directiva 88/77/CEE - Directiva 88/77/CEE a Consiliului din 3 decembrie 1987 privind apropierea legislaţiilor statelor membre referitoare la măsurile preconizate împotriva emisiilor poluante gazoase provenite de la motoarele diesel ale autovehiculelor
Directiva 97/68/CE - Directiva 97/68/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 16 decembrie 1997 privind apropierea legislaţiilor statelor membre referitoare la măsurile împotriva emisiei de poluanţi gazoşi şi de pulberi provenind de la motoarele cu ardere internă care urmează să fie instalate pe echipamentele mobile fără destinaţie rutieră
Directiva 98/69/CE - Directiva 98/69/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 octombrie 1998 privind măsurile care urmează a fi adoptate împotriva poluării aerului cu emisii poluante provenind de la autovehicule, precum şi modificarea Directivei 70/220/CEE
Directiva 1999/96/CE - Directiva 1999/96/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 decembrie 1999 privind apropierea legislaţiilor statelor membre referitoare la măsurile ce se adoptă împotriva emisiilor de gaze poluante şi de particule poluante provenind de la motoarele cu aprindere prin compresie destinate propulsiei vehiculelor şi emisiilor de gaze poluante provenind de la motoarele cu aprindere comandată care funcţionează cu gaze naturale sau cu gaze de petrol lichefiat şi destinate pentru propulsia vehiculelor şi de modificare a Directivei 88/77/CEE a Consiliului
Directiva 2005/55/CE - Directiva 2005/55/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 28 septembrie 2005 privind apropierea legislaţiilor statelor membre cu privire la măsurile care trebuie luate împotriva emisiilor de gaze şi de particule poluante provenite de la motoarele cu aprindere prin comprimare utilizate la vehicule şi împotriva emisiilor de gaze poluante provenite de la motoarele cu aprindere prin scânteie alimentate cu gaz sau cu gaz petrolier lichefiat utilizate la vehicule
Directiva 2007/46/CE - Directiva 2007/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 5 septembrie 2007 de stabilire a unui cadru pentru omologarea autovehiculelor şi remorcilor acestora, precum şi a sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate destinate vehiculelor respective
Directiva 2009/40/CE - Directiva 2009/40/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 6 mai 2009 privind inspecţia tehnică auto pentru autovehicule şi remorcile acestora (reformare)
Directiva 2014/45/UE - Directiva 2014/45/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 3 aprilie 2014 privind inspecţia tehnică periodică a autovehiculelor şi a remorcilor acestora şi de abrogare a Directivei 2009/40/CE"
*) La rubrica "Prescurtări şi definirea unor termeni utilizaţi", după termenul "Identificarea vehiculului" se introduce o nouă prescurtare, prescurtarea "ITP", cu următorul cuprins:
"ITP - inspecţie tehnică periodică"
*) La rubrica "Prescurtări şi definirea unor termeni utilizaţi", după termenul "Regulament CEE (CE)" se introduc 10 noi termeni, termenii "Regulament (CE) nr. 715/2007", "Regulament (CE) nr. 692/2008", "Regulament (CE) nr. 595/2009", "Regulament (CE) nr. 582/2011", "Regulament (UE) nr. 167/2013", "Regulament (UE) nr. 168/2013", "Regulament delegat (UE) nr. 134/2014", "Regulament delegat (UE) nr. 2015/96", "Regulament (UE) nr. 2016/1628" şi "Regulament (UE) nr. 2017/1.151/UE", cu următorul cuprins:
"Regulament (CE) nr. 715/2007 - Regulamentul (CE) nr. 715/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 iunie 2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveşte emisiile provenind de la vehiculele uşoare pentru pasageri şi de la vehiculele uşoare comerciale (Euro 5 şi Euro 6) şi privind accesul la informaţiile referitoare la repararea şi întreţinerea vehiculelor
Regulament (CE) nr. 692/2008 - Regulamentul (CE) nr. 692/2008 al Comisiei din 18 iulie 2008 de punere în aplicare şi modificare a Regulamentului (CE) nr. 715/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveşte emisiile provenind de la vehiculele uşoare pentru pasageri şi de la vehiculele uşoare comerciale (Euro 5 şi Euro 6) şi privind accesul la informaţiile referitoare la repararea şi întreţinerea vehiculelor
Regulament (CE) nr. 595/2009 - Regulamentul (CE) nr. 595/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 18 iunie 2009 privind omologarea de tip a autovehiculelor şi a motoarelor cu privire la emisiile provenite de la vehicule grele (Euro VI) şi accesul la informaţii privind repararea şi întreţinerea vehiculelor şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 715/2007 şi a Directivei 2007/46/CE şi de abrogare a Directivelor 80/1269/CEE, 2005/55/CE şi 2005/78/CE
Regulament (UE) nr. 582/2011 - Regulamentul (UE) nr. 582/2011 al Comisiei din 25 mai 2011 de punere în aplicare şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 595/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului cu privire la emisiile provenite de la vehicule grele (Euro VI) şi de modificare a anexelor I şi III la Directiva 2007/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului
Regulament (UE) nr. 167/2013 - Regulamentul (UE) nr. 167/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 februarie 2013 privind omologarea şi supravegherea pieţei pentru vehiculele agricole şi forestiere Regulament (UE) nr. 168/2013 - Regulamentul (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 ianuarie 2013 privind omologarea şi supravegherea pieţei pentru vehiculele cu două sau trei roţi şi pentru cvadricicluri
Regulament delegat (UE) nr. 134/2014 - Regulamentul delegat (UE) nr. 134/2014 al Comisiei din 16 decembrie 2013 de completare a Regulamentului (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului privind cerinţele referitoare la performanţele de mediu şi ale sistemului de propulsie şi de modificare a anexei V la acesta
Regulament delegat (UE) nr. 2015/96 - Regulamentul delegat (UE) nr. 2015/96 al Comisiei din 1 octombrie 2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 167/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte cerinţele de performanţă de mediu şi de performanţă a unităţii de propulsie ale vehiculelor agricole şi forestiere
Regulament (UE) nr. 2016/1.628 - Regulamentul (UE) nr. 2016/1.628 al Parlamentului European şi al Consiliului din 14 septembrie 2016 privind cerinţele referitoare la limitele emisiilor de poluanţi gazoşi şi de particule poluante şi omologarea de tip pentru motoarele cu ardere internă pentru echipamentele mobile fără destinaţie rutieră, de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.024/2012 şi (UE) nr. 167/2013 şi de modificare şi abrogare a Directivei 97/68/CE
Regulament (UE) nr. 2017/1.151 - Regulamentul (UE) nr. 2017/1.151 al Comisiei din 1 iunie 2017 de completare a Regulamentului (CE) nr. 715/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveşte emisiile provenind de la vehiculele uşoare pentru pasageri şi de la vehiculele uşoare comerciale (Euro 5 şi Euro 6) şi privind accesul la informaţiile referitoare la repararea şi întreţinerea vehiculelor, de modificare a Directivei 2007/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, a Regulamentului (CE) nr. 692/2008 al Comisiei şi a Regulamentului (UE) nr. 1.230/2012 al Comisiei şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 692/2008 al Comisiei"
*) La rubrica "Prescurtări şi definirea unor termeni utilizaţi", după termenul "Solicitant" se introduce un nou termen, termenul "Stat de provenienţă", cu următorul cuprins:
"Stat de provenienţă - statul unde a fost fabricat sau înmatriculat un vehicul, înainte de introducerea sa în România"
*) La rubrica "Prescurtări şi definirea unor termeni utilizaţi", după termenul "Versiune" se introduc două noi prescurtări, prescurtările "WHSC" şi "WHTC", cu următorul cuprins:
"WHSC - ciclul de încercare în regim stabilizat armonizat la nivel mondial, precizat în Regulamentul (CE) nr. 595/2009
WHTC - ciclul de încercare în regim tranzitoriu armonizat la nivel mondial, precizat în Regulamentul (CE) nr. 595/2009"
*) La rubrica "Prescurtări şi definirea unor termeni utilizaţi", după termenul "GPL" se introduce un nou termen, termenul "GNL", cu următorul cuprins: GNL - gaz natural lichefiat
*) La rubrica "Prescurtări şi definirea unor termeni utilizaţi", termenele "Maşină autopropulsată pentru lucrări (utilaj autopropulsat pentru lucrări, utilaj mobil) " şi "Număr naţional de registru" se abrogă.
*) La rubrica "Prescurtări şi definirea unor termeni utilizaţi", după termenul "Regulament (CE) nr. 692/2008" se introduce un nou termen, termenul "Regulament (CE) nr. 79/2009", cu următorul cuprins: Regulament (CE) nr. 79/2009 - Regulamentul (CE) nr. 79/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 14 ianuarie 2009 privind omologarea de tip a autovehiculelor pe bază de hidrogen şi de modificare a Directivei 2007/46/CE
*) La rubrica "Prescurtări şi definirea unor termeni utilizaţi", după termenul "Regulament (UE) nr. 2017/1.151" se introduc trei noi termeni, termenul "Regulament (UE) 2018/858", termenul "Regulament de punere în aplicare (UE) 2020/683" şi termenul "Regulament de punere în aplicare (UE) 2021/535" cu următorul cuprins:
Regulament (UE) 2018/858 - Regulamentul (UE) 2018/858 al Parlamentului European şi al Consiliului din 30 mai 2018 privind omologarea şi supravegherea pieţei autovehiculelor şi remorcilor acestora, precum şi ale sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate destinate vehiculelor respective, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 715/2007 şi (CE) nr. 595/2009 şi de abrogare a Directivei 2007/46/CE
Regulament de punere în aplicare (UE) 2020/683 - Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/683 al Comisiei din 15 aprilie 2020 pentru punerea în aplicare a Regulamentului (UE) 2018/858 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte cerinţele administrative pentru omologarea şi supravegherea pieţei autovehiculelor şi remorcilor acestora, precum şi ale sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate destinate vehiculelor respective
Regulament de punere în aplicare (UE) 2021/535 - Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/535 al Comisiei din 31 martie 2021 pentru punerea în aplicare a Regulamentului (UE) 2019/2.144 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte procedurile şi specificaţiile tehnice uniforme pentru omologarea de tip a autovehiculelor, precum şi a sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate destinate unor astfel de vehicule, în ceea ce priveşte caracteristicile lor de construcţie generale şi siguranţa generală a acestora