Art. 80. - Procedura din 2024 internă de soluţionare a petiţiilor şi sesizărilor

M.Of. 120

În vigoare
Versiune de la: 12 Februarie 2024
Art. 80
(1)Hotărârea Colegiului director de soluţionare a unei sesizări se adoptă într-un termen de 90 de zile şi va cuprinde: numele membrilor Colegiului director care au emis hotărârea, numele, domiciliul sau reşedinţa părţilor, obiectul sesizării şi susţinerile părţilor, descrierea faptei de discriminare, motivele de fapt şi de drept care au stat la baza hotărârii Colegiului director, soluţia adoptată şi, după caz, sancţiunea dispusă, modalitatea de plată a amenzii, dacă este cazul, respectiv calea de atac şi termenul în care aceasta se poate exercita.
(2)Hotărârea se comunică părţilor într-un termen de 30 de zile de la adoptare şi produce efecte de la data comunicării. În situaţia în care procedura de comunicare a hotărârii nu poate fi îndeplinită după două încercări consecutive, din culpa exclusivă a părţilor, aceasta se consideră a fi îndeplinită prin afişarea la avizierul instituţiei. Procedura se socoteşte îndeplinită în a 15-a zi de la afişare şi se încheie printr-un proces-verbal de către consilierul/consilierul juridic desemnat în acest sens.
(3)Termenele prevăzute la alin. (1) şi (2) nu au un caracter imperativ, acestea pot varia în funcţie de specificul şi complexitatea fiecărui dosar aflat în curs de soluţionare, precum şi de alte circumstanţe exterioare cauzei (cum ar fi şi fără a se limita la acestea: volumul de petiţii şi sesizări aflate pe rolul Consiliului, resursa umană alocată acestei activităţi existentă în cadrul instituţiei).