Art. 4. - Procedura din 2024 de ocupare a funcţiilor specifice corpului instructorilor din unităţile de învăţământ ale Ministerului Afacerilor Interne
M.Of. 736
În vigoare Versiune de la: 29 Iulie 2024
Art. 4
(1)Funcţiile vacante de instructori se ocupă, de regulă, prin concurs organizat cu respectarea prevederilor legale în vigoare şi ale prezentei proceduri.
(2)În situaţia concursurilor organizate pentru ocuparea posturilor vacante de instructor prevăzute a fi ocupate cu ofiţeri de poliţie sau, după caz, cu agenţi de poliţie, dispoziţiile art. 2-66 din anexa nr. 3 şi ale art. 23 din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător.
(3)În situaţia concursurilor organizate pentru ocuparea posturilor vacante de instructor prevăzute a fi ocupate cu ofiţeri sau, după caz, cu maiştri militari ori subofiţeri, dispoziţiile art. 2-74 din anexa nr. 3 şi ale art. 47 din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător.
(4)În situaţia concursurilor organizate pentru ocuparea posturilor de execuţie vacante de instructor, prin excepţie de la dispoziţiile art. 24 alin. (2) lit. a) din anexa nr. 3 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare, se susţine în mod obligatoriu proba practică.
(5)Proba prevăzută la alin. (4) constă în pregătirea şi susţinerea unei activităţi didactice la clasă, în cadrul unei teme aferente curriculumului, din specialitatea postului didactic scos la concurs şi asigură aprecierea de către comisie a unor capacităţi precum: proiectarea didactică, comunicarea eficientă cu elevii, prelucrarea didactică a conţinuturilor predării, folosirea metodelor activ-participative, obţinerea rezultatelor şi a feedbackului clasei/grupei de elevi.
(6)Susţinerea probei practice se desfăşoară cu o formaţiune de studiu, în baza unui proiect didactic, pe durata unei ore convenţionale. Un exemplar al proiectului didactic se predă comisiei de concurs înainte de desfăşurarea probei. Comisia de concurs apreciază calitatea prestaţiei didactice şi a proiectului didactic, potrivit unei fişe de observare a lecţiei stabilite de comisie în dimineaţa susţinerii probei.