Art. 17. - Art. 17: Cererea de înregistrare prin NPOTP - Procedura din 2022 de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică

M.Of. 585

În vigoare
Versiune de la: 16 Iunie 2022
Art. 17: Cererea de înregistrare prin NPOTP
(1)Pentru completarea cererii de înregistrare pentru identificarea electronică prin NPOTP, persoana fizică utilizează serviciul de înregistrare oferit de platforma informatică dedicată.
(2)Cererea prevăzută la alin. (1) cuprinde informaţii obligatorii şi opţionale.
(3)Informaţiile obligatoriu a fi furnizate sunt:
a)datele de identificare a persoanei fizice, precum şi tipul documentului de identitate, seria şi numărul documentului de identitate, numărul de telefon mobil valid;
b)datele de identificare în mediul electronic: identificatorul utilizatorului, parola, întrebarea de siguranţă, răspunsul la întrebarea de siguranţă;
c)modalitatea de verificare a datelor furnizate de persoana fizică;
d)acceptul privind termenii şi condiţiile de utilizare a SPV;
e)adresa de poştă electronică.
(4)Informaţia opţional a fi furnizată se referă la acordul pentru primirea de atenţionări prin poştă electronică.
(5)Utilizatorul trebuie să aibă un identificator unic şi să folosească o singură adresă de poştă electronică.
(6)Persoana fizică decide modalitatea de verificare a datelor furnizate în cerere prin alegerea uneia dintre următoarele opţiuni:
a)aprobare în mediul electronic. În acest caz, persoana fizică trebuie să indice o informaţie fiscală personală cunoscută numai de organul fiscal central şi persoana fizică, aşa cum este cerută de aplicaţia informatică, în scopul identificării electronice;
b)aprobare la ghişeu. În acest caz persoana fizică trebuie să se prezinte la orice organ fiscal din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în scopul identificării fizice;
c)aprobare prin identificarea persoanei la distanţă prin mijloace video. În acest caz, persoana fizică furnizează informaţiile prevăzute la alin. (3), precum şi documentul electronic copie a imaginii documentului de identitate şi efectuează programare online, prin intermediul aplicaţiei disponibile pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, selectând data şi ora la care este disponibilă pentru a fi iniţiată procedura de identificare a persoanei la distanţă prin mijloace video.
(7)După completarea cererii şi lansarea de către utilizator a procedurii de verificare a datelor acesteia, organul fiscal central înregistrează cererea şi atribuie un număr de înregistrare pe care îl comunică persoanei fizice prin aplicaţia dedicată.