Art. 14. - Art. 14: Aprobarea cererii de înregistrare ca utilizator SPV a persoanelor juridice, a altor entităţi fără personalitate juridică, a reprezentanţilor, precum şi a împuterniciţilor - Procedura din 2022 de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică
M.Of. 585
În vigoare Versiune de la: 16 Iunie 2022
Art. 14: Aprobarea cererii de înregistrare ca utilizator SPV a persoanelor juridice, a altor entităţi fără personalitate juridică, a reprezentanţilor, precum şi a împuterniciţilor
(1)După completarea şi transmiterea cererii de înregistrare prevăzută la art. 13, organul fiscal central înregistrează cererea şi atribuie un număr de înregistrare pe care îl comunică solicitantului prin aplicaţia dedicată.
(2)Organul fiscal central verifică corectitudinea informaţiilor înscrise în cerere şi în documentul prevăzut la art. 13 şi validează informaţiile. Validarea informaţiilor are ca efect aprobarea cererii.
(3)În situaţia în care informaţiile referitoare la datele de identificare înscrise în cerere sunt incorecte, cererea de înregistrare în SPV a persoanei juridice, a entităţii fără personalitate juridică sau a persoanei fizice se respinge.
(4)În situaţia în care solicitantul nu este de acord cu termenii şi condiţiile de utilizare a SPV sau numărul de telefon mobil nu este valid, nu se poate finaliza procedura de înregistrare.
(5)În situaţia în care împuternicirea nu este generală pentru toate operaţiunile din SPV sau desemnarea ca reprezentant nu este generală pentru toate operaţiunile din SPV, se informează solicitantul la adresa de poştă electronică, în termen de 5 zile de la înregistrare. În acest caz cererea se respinge.
(6)În situaţia în care informaţiile referitoare la datele de identificare înscrise în cerere sunt corecte, dar informaţiile referitoare la calitatea de reprezentant sau calitatea de împuternicit nu se pot verifica sau din verificarea documentului rezultă că acesta conţine informaţii incomplete sau incorecte, se notifică solicitantul la adresa de poştă electronică, în termen de 5 zile de la înregistrare, cu privire la faptul că aprobarea cererii de înregistrare se face la ghişeu.
(7)În cazul în care documentul furnizat este un document electronic copie a imaginii documentului care atestă calitatea de reprezentant desemnat sau împuternicit, se notifică solicitantul la adresa de poştă electronică, în termen de 5 zile de la înregistrare, cu privire la faptul că aprobarea cererii de înregistrare se face la ghişeu.
(8)În cazul aprobării la ghişeu, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/împuternicitul se prezintă la orice unitate fiscală din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
(9)În vederea aprobării la ghişeu a cererii prevăzute la alin. (1), reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/împuternicitul prezintă organului fiscal central prevăzut la alin. (8) următoarele:
a)numărul de înregistrare atribuit potrivit alin. (1);
b)documentul de identitate, în original;
c)documentul din care rezultă calitatea de reprezentant legal sau reprezentant desemnat, respectiv de împuternicit potrivit art. 18 alin. (2) din Codul de procedură fiscală, în original sau copie legalizată, după caz, indicate în cererea cu numărul de înregistrare prevăzut la lit. a).
(10)Organul fiscal procedează la aprobarea cererii la ghişeu ori de câte ori a fost realizată identificarea fizică, verificarea documentelor justificative a fost realizată cu succes, documentul de desemnare a reprezentantului sau împuternicirea sunt generale şi, după caz, verificarea informaţiilor sau documentelor prezentate a fost realizată cu succes.
(11)În cazul în care documentul furnizat/prezentat din care rezultă calitatea de reprezentant legal/reprezentant desemnat sau de împuternicit este în formă autentică, accesul în SPV este aprobat în termen de două zile lucrătoare de la înregistrarea cererii prevăzute la alin. (1) sau de la prezentarea la ghişeu prevăzută la alin. (8).
(12)În situaţia în care cererea nu este aprobată, organul fiscal central comunică solicitantului, la adresa de poştă electronică, respingerea cererii, precum şi motivele respingerii.
(13)În cazul în care persoana fizică, persoana juridică sau entitatea care a desemnat un împuternicit sau un reprezentant este utilizator SPV, aprobarea sau respingerea cererii prevăzute la alin. (1), precum şi motivele respingerii se comunică prin SPV şi acestora.
(14)Punerea la dispoziţia solicitantului a serviciilor de comunicare electronică, drept urmare a aprobării cererii, se realizează în 2 zile lucrătoare de la verificarea corectitudinii informaţiilor şi se comunică solicitantului la adresa de poştă electronică completată în cererea prevăzută la art. 13.
(15)În situaţia în care, în termen de 10 zile de la completarea şi activarea procedurii de verificare a datelor înscrise în cererea prevăzută la art. 13, nu sunt îndeplinite obligaţiile prevăzute la alin. (6)-(9), cererea se consideră respinsă.