Art. 2. - Art. 2 - Procedura din 2020 ŞI CRITERII de evaluare a activităţilor de educaţie medicală continuă, precum şi criteriile şi normele de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor şi formelor de educaţie medicală continuă

M.Of. 1063

În vigoare
Versiune de la: 9 Septembrie 2024
Art. 2
În înţelesul prezentei proceduri, termenii de mai jos se definesc astfel:
a)educaţia medicală continuă - denumită în continuare EMC, constă în activităţi educaţionale care au ca scop menţinerea, dezvoltarea sau creşterea nivelului de cunoştinţe, abilităţi, aptitudini profesionale şi sociale în scopul exercitării competente, independente şi în condiţii de siguranţă a profesiei de fizioterapeut şi pentru a realiza o creştere reală a calităţii serviciilor de fizioterapie prestate pentru pacient, societate şi profesie;
b)educaţia medicală continuă la distanţă - denumită în continuare EMCD, constă în forme de EMC care sunt organizate sau desfăşurate online în modalităţi interactive, care pot fi accesate prin intermediul tehnologiilor digitale şi online;
c)credit de EMC - unitatea de cuantificare a formelor de EMC;
d)creditarea formelor de EMC - modalitatea prin care Colegiul Fizioterapeuţilor din România, denumit în continuare CFZRO, la nivel naţional, prin Comisia pentru avizare profesională, evaluează şi acordă credite de EMC formelor de EMC organizate de furnizorii acreditaţi;
e)furnizorii de EMC - entităţi juridice publice sau private ori persoane fizice autorizate/independente care pot asigura managementul formelor de EMC;
f)acreditarea furnizorilor de EMC - modalitatea prin care CFZRO, la nivel naţional, prin Comisia pentru avizare profesională, evaluează, selectează şi autorizează furnizorii să deruleze forme de EMC;
g)reacreditarea furnizorilor de EMC - modalitatea prin care CFZRO, la nivel naţional, prin Comisia pentru avizare profesională, verifică anual, la cerere, îndeplinirea criteriilor de acreditare în vederea menţinerii calităţii de furnizor acreditat CFZRO;
h)formator - persoana fizică, profesionist cu experienţă şi cunoştinţe aprofundate în domeniul sănătăţii sau alt domeniu relevant, care planifică, organizează, conduce şi desfăşoară activităţi de instruire destinate fizioterapeuţilor cu scopul de a actualiza şi îmbunătăţi cunoştinţele, abilităţile şi competenţele acestora în vederea îmbunătăţirii calităţii actului conex medical şi a siguranţei pacientului;
i)curs - program de instruire structurat, destinat să ofere cunoştinţe teoretice şi/sau practice într-un anumit domeniu de studiu, care include prelegeri, discuţii, aplicaţii practice şi evaluări pentru măsurarea progresului de învăţare; se desfăşoară pe o perioadă determinată (ca durată, poate varia de la câteva ore până la câteva săptămâni sau luni);
j)atelier de lucru/practică (workshop) - eveniment educaţional interactiv care combină teoria cu aplicaţiile practice, permiţând participanţilor să îşi dezvolte abilităţi specifice prin activităţi aplicative şi colaborative; poate include şi studii de caz, demonstraţii şi discuţii interactive; se desfăşoară pe o perioadă determinată (ca durată, poate varia de la câteva ore până la câteva zile);
k)congres - reuniune naţională sau internaţională în care participanţii prezintă şi dezbat probleme majore de ordin ştiinţific dintr-un anumit domeniu, pe diverse teme de actualitate, şi prezintă cele mai recente cercetări; poate include sesiuni plenare, simpozioane, workshopuri, paneluri, sesiuni de postere şi alte activităţi academice şi sociale; se desfăşoară pe o perioadă determinată (ca durată, poate varia de la câteva zile până la o săptămână);
l)conferinţă - eveniment academic sau profesional, reuniune a reprezentanţilor unor organizaţii/asociaţii/societăţi ştiinţifice, experţi dintr-un anumit domeniu, în cadrul căreia se prezintă lucrări şi se susţin prelegeri pe teme specifice, urmate de discuţii şi sesiuni de întrebări şi răspunsuri, cu scopul de a dezbate şi de a dezvolta strategii asupra unor probleme curente şi de perspectivă ale activităţii lor; poate include şi sesiuni de postere, paneluri, ateliere (ca durată, poate varia de la una până la câteva zile);
m)simpozion - eveniment academic focalizat pe un subiect sau pe o temă specifică, unde experţi şi cercetători îşi prezintă rezultatele şi ideile, urmate de discuţii între participanţi; include prelegeri, prezentări de lucrări, discuţii şi sesiuni de întrebări şi răspunsuri (ca durată, poate varia de la câteva ore până la câteva zile);
n)masă rotundă - reuniune ştiinţifică moderată de un facilitator, în cadrul căreia se dezbat anumite probleme şi care este fundamentată pe principiul egalităţii între participanţi, permiţând schimbul liber de idei şi perspective, într-un format informal (ca durată, poate varia de la minimum o oră până la câteva ore);
o)sesiune ştiinţifică - întâlniri organizate în cadrul unei manifestări ştiinţifice, în care participanţii prezintă lucrări ştiinţifice, studii de caz sau descoperiri recente dintr-un anumit domeniu, urmate de o sesiune de întrebări şi discuţii (ca durată, poate dura câteva ore);
p)seminar - formă de instruire academică ce are scopul de a reuni grupuri mici pentru întâlniri recurente, concentrându-se pe un anumit subiect, iar comunicarea se produce într-o singură direcţie - de la vorbitor spre audienţă; scopul unui seminar este de a informa sau de a aduce cunoştinţe noi (ca durată, poate dura câteva ore);
q)webinar - seminar care se desfăşoară online în timp real sau înregistrat;
r)publicaţii ştiinţifice de specialitate - articole, studii sau lucrări de cercetare publicate în reviste sau edituri, după caz, incluse în Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice de specialitate creditate de CFZRO sau în Lista publicaţiilor ştiinţifice de specialitate agreate de CFZRO.