Subcapitolul i - A. Procedura de înregistrare fiscală - Procedura din 2017 de administrare şi monitorizare a marilor contribuabili
M.Of. 277
În vigoare Versiune de la: 7 August 2024
SUBCAPITOLUL I:A. Procedura de înregistrare fiscală
1.Modificările intervenite în datele declarate iniţial de marii contribuabili şi înscrise în certificatul de înregistrare se fac prin depunerea cererii de preschimbare a certificatului de înregistrare la biroul unic din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal, în a cărui rază teritorială marele contribuabil îşi are sediul social.
2.Modificările intervenite în datele declarate iniţial de marii contribuabili în vectorul fiscal vor fi declarate de către aceştia la Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili.
3.La primirea de la oficiul registrului comerţului a modificărilor menţionate la pct. 1 din prezenta secţiune, Direcţia generală de tehnologia informaţiei va actualiza cu aceste date Registrul contribuabililor al Direcţiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili.
4.Înregistrarea sediilor secundare ale marilor contribuabili ca plătitoare de salarii şi de venituri asimilate salariilor, cu excepţia sucursalelor care se înregistrează conform procedurilor speciale în materie de înregistrare a comercianţilor, se face prin completarea şi depunerea formularului "Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni/Declaraţie de radiere pentru sediile secundare (060)" la organul fiscal central competent din cadrul direcţiei generale regionale a finanţelor publice, în a cărui rază teritorială îşi desfăşoară activitatea sediul secundar.
5.Prin excepţie de la prevederile pct. 4, sediile secundare ale marilor contribuabili aflate în raza teritorială a municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov se înregistrează la Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili.
6.Radierea înregistrării fiscale a sediilor secundare ale marilor contribuabili înfiinţate pe raza municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov de marii contribuabili se face prin depunerea formularului (060), menţionat mai sus, la Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili, împreună cu certificatul de înregistrare fiscală, în vederea anulării.
7.Informaţiile referitoare la înfiinţarea sediilor secundare ale marilor contribuabili, care îşi desfăşoară activitatea pe raza direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice, se transmit Direcţiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili şi se evidenţiază într-o secţiune separată a Registrului contribuabililor.
8.Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili va transmite Activităţii de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti orice modificare cu privire la luarea sau scoaterea din administrare a marilor contribuabili ori a sediilor secundare din municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov la data producerii modificării.