Art. 6. - În îndeplinirea funcţiei de control ex ante, ANAP efectuează controlul de calitate şi regularitate asupra: - Ordonanță de urgență 98/2017 privind funcţia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziţie publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii
M.Of. 1004
În vigoare Versiune de la: 30 August 2021
Arată norme de aplicare
Art. 6
(3)Fac obiectul controlului ex ante toate procedurile de atribuire prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. g), cu excepţia procedurilor prevăzute la art. 68 alin. (1) lit. h) şi art. 104 alin. (1) lit. c), alin. (5) lit. c)-d) şi alin. (7) din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv la art. 82 alin. (11) lit. b) şi art. 117 alin. (1) lit. d), g), h), i) şi j) din Legea nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
(4)Controlul de calitate şi regularitate ex ante al modificărilor contractuale, prevăzut la alin. (1) lit. b), presupune doar verificarea argumentelor prezentate de autorităţile contractante pentru a demonstra încadrarea în circumstanţele prevăzute la art. 221 alin. (1) lit. b) şi c) din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, art. 237 şi 238 din Legea nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv art. 102 şi 103 din Legea nr. 100/2016, cu modificările şi completările ulterioare, ce permit efectuarea respectivelor modificări.
(1)În îndeplinirea funcţiei de control ex ante, ANAP efectuează controlul de calitate şi regularitate asupra:
a)procesului de atribuire a contractelor, după încărcarea documentelor procedurii în SEAP/transmiterea invitaţiei de participare aferente procedurii de negociere fără publicare prealabilă şi până la momentul în care comunicările privind rezultatul procedurii de atribuire au rămas definitive;
b)modificărilor contractelor incluse în verificare potrivit dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenţă.
(2)Controlul de calitate şi regularitate ex ante al procesului de atribuire, prevăzut la alin. (1) lit. a), presupune:
a)verificarea conformităţii cu dispoziţiile legale în domeniul achiziţiilor publice/sectoriale, respectiv concesiunilor de servicii sau lucrări a documentaţiei de atribuire, împreună cu strategia de contractare şi celelalte documente ce o însoţesc, a anunţului de tip erată, precum şi a propunerilor de răspuns ale autorităţii contractante la solicitările de clarificări formulate de operatorii economici şi a oricăror informaţii suplimentare publicate de aceasta în relaţie cu respectiva documentaţie de atribuire, cu excepţia studiului de fundamentare prevăzut la art. 229 din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
a)verificarea conformităţii cu dispoziţiile legale în domeniul achiziţiilor publice/sectoriale, respectiv concesiunilor de servicii sau lucrări a documentaţiei de atribuire, împreună cu strategia de contractare şi celelalte documente ce o însoţesc, a anunţului de tip erată, precum şi a propunerilor de răspuns ale autorităţii contractante la solicitările de clarificări formulate de operatorii economici şi a oricăror informaţii suplimentare publicate de aceasta în relaţie cu respectiva documentaţie de atribuire, cu excepţia studiului de fundamentare prevăzut la art. 229 din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare;b)verificarea deciziilor luate în procesul de evaluare a ofertelor şi de atribuire a contractului.
(3)Fac obiectul controlului ex ante toate procedurile de atribuire prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. g), cu excepţia procedurilor prevăzute la art. 68 alin. (1) lit. h) şi art. 104 alin. (1) lit. c), alin. (5) lit. c)-d) şi alin. (7) din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv la art. 82 alin. (11) lit. b) şi art. 117 alin. (1) lit. d), g), h), i) şi j) din Legea nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
(4)Controlul de calitate şi regularitate ex ante al modificărilor contractuale, prevăzut la alin. (1) lit. b), presupune doar verificarea argumentelor prezentate de autorităţile contractante pentru a demonstra încadrarea în circumstanţele prevăzute la art. 221 alin. (1) lit. b) şi c) din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, art. 237 şi 238 din Legea nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv art. 102 şi 103 din Legea nr. 100/2016, cu modificările şi completările ulterioare, ce permit efectuarea respectivelor modificări.Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Repertoar numărul de obiecte din listă: (3)
Repertoar numărul de obiecte din listă: (2)
- Care sunt situatiile in care autoritatea contractanta are obligatia transmiterii notificarii catre ANAP, in cazul modificarii contractelor de achizitie publica in baza art. 221 din Legea nr. 98/2016?
- Care sunt situatiile in care autoritatea contractanta are obligatia transmiterii notificarii catre ANAP, in cazul modificarii contractelor de achizitie publica in baza art. 221 din Legea nr. 98/2016?
Răspunsuri Achiziţii Publice numărul de obiecte din listă: (1)
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (8)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (8)
- Incheiere nr. RJ 629g8d892/2022 din 22-feb-2022, Curtea de Apel Bucuresti, litigiu privind achizitiile publice (Contencios administrativ si fiscal)
- Decizie nr. 646/2021 din 31-mai-2021, Curtea de Apel Alba Iulia, litigiu privind achizitiile publice (Contencios administrativ si fiscal)
- Hotarare nr. 152/2020 din 26-mai-2020, Tribunalul Alba, anulare act administrativ (Contencios administrativ si fiscal)