Art. 19. - Art. 19 - Ordonanță de urgență 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români*) - Republicare

M.Of. 719

În vigoare
Versiune de la: 27 Martie 2025
Art. 19
(1)Serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor eliberează un nou act de identitate în următoarele cazuri:
a)la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate care urmează a fi preschimbat;
b)dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului sau data naşterii;

c)în cazul schimbării domiciliului;
c1)în cazul în care în R.N.E.P. există menţiunea "încetat valabilitate domiciliu";

d)în cazul schimbării denumirii sau rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor;
e)în cazul atribuirii unui nou C.N.P.;
f)în cazul deteriorării actului de identitate;
g)în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
h)când imaginea facială din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;

i)în cazul schimbării sexului;
j)în cazul anulării;
k)pentru preschimbarea, la cerere, a actelor de identitate aflate în termen de valabilitate.

(2)Titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat să solicite eliberarea unui nou act de identitate, după cum urmează:
a)cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai puţin de 15 zile, în situaţia prevăzută la alin. (1) lit. a);
b)în termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b), c) şi d)-j);

c)oricând, în situaţia prevăzută la alin. (1) lit. c1) şi k).

(3)Actul de identitate valabil rămâne în posesia titularului până la data înmânării noului document.