Art. 13. - Plata alocaţiei de stat pentru copii se efectuează în funcţie de înscrisurile din cuprinsul permisului de şedere temporară şi de opţiunea părintelui/reprezentantului, după cum urmează: - Ordonanță de urgență 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina

M.Of. 616

În vigoare
Versiune de la: 6 Septembrie 2024
Art. 13
(1)Prin derogare de la prevederile art. 2 din Legea nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de alocaţia de stat pentru copii şi copiii beneficiarilor, precum şi ai beneficiarilor anteriori, dacă permisul de şedere temporară are înscrisă o adresă. Adresa prevăzută în permisul de şedere temporară se asimilează domiciliului sau reşedinţei.
(2)Prin derogare de la prevederile art. 4 alin. (1) din Legea nr. 61/1993, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, alocaţia de stat se acordă şi în situaţia în care copiii prevăzuţi la alin. (1) se află pe teritoriul României însoţiţi de un singur părinte ori care se află în îngrijirea unui reprezentant.
(3)În situaţiile prevăzute la alin. (1) şi (2), alocaţia de stat pentru copii se acordă pe bază de cerere însoţită de copia permisului de şedere temporară în termen de valabilitate, precum şi de o declaraţie pe propria răspundere prin care certifică faptul că minorul se află în întreţinerea părintelui sau a reprezentantului acestuia. Modelul declaraţiei se stabileşte prin ordin al ministrului muncii şi solidarităţii sociale, la propunerea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. În cazul în care persoana deţine documente doveditoare privind calitatea de reprezentant al minorului eliberate de autorităţile din România, prezintă copie şi după aceste documente.
(4)Cererea şi documentele doveditoare prevăzute la alin. (3) se depun la unitatea administrativ-teritorială pe a cărei rază se află adresa înscrisă în permisul de şedere temporară. Dreptul la alocaţia de stat pentru copii se stabileşte cu luna următoare depunerii cererii.
(5)Plata alocaţiei de stat pentru copii se efectuează în funcţie de înscrisurile din cuprinsul permisului de şedere temporară şi de opţiunea părintelui/reprezentantului, după cum urmează:
a)la domiciliu sau reşedinţă, pe bază de mandat poştal, ori în cont bancar în cazul în care permisul de şedere temporară conţine o adresă completă;
b)doar în cont bancar în cazul în care permisul de şedere temporară conţine o adresă incompletă.
(6)Celelalte prevederi ale Legii nr. 61/1993, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător.
(7)Părinţii sau, după caz, reprezentanţii minorilor au obligaţia ca, din 3 în 3 luni, începând cu luna depunerii cererii, să dovedească faptul că locuiesc la adresa înscrisă în permisul de şedere temporară prin depunerea unei declaraţii pe propria răspundere la agenţia pentru plăţi şi inspecţie socială judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti care efectuează plata dreptului, fie prin mijloace electronice, fie prin înregistrare la sediul acesteia. Modelul declaraţiei se stabileşte prin ordin al ministrului muncii şi solidarităţii sociale, la propunerea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(8)Neprezentarea de către părinte sau reprezentantul minorului a declaraţiei pe propria răspundere prevăzute la alin. (7) atrage după sine suspendarea plăţii alocaţiei de stat pentru copii.
(9)În situaţia prevăzută la alin. (8), reluarea plăţii alocaţiei de stat pentru copii se face începând cu luna următoare prezentării declaraţiei prevăzute la alin. (7).