Secţiunea 3 - Conducerea filialelor UNPIR - Ordonanță de urgență 86/2006 privind organizarea activităţii practicienilor în insolvenţă - REPUBLICARE*)
M.Of. 724
În vigoare Versiune de la: 17 Iulie 2022
SECŢIUNEA 3:Conducerea filialelor UNPIR
Art. 61
În cazul filialelor UNPIR, organele de conducere sunt adunarea generală şi consiliul de conducere.
Art. 62
(1)Adunarea generală a filialelor este formată din membri practicieni în insolvenţă, cu domiciliul, respectiv cu sediul principal stabilit în judeţul respectiv sau în municipiul Bucureşti, după caz. Practicienii în insolvenţă incompatibili nu au drept de vot în Adunarea generală a filialei.
(1)Adunarea generală a filialelor este formată din membri practicieni în insolvenţă, cu domiciliul, respectiv cu sediul principal stabilit în judeţul respectiv sau în municipiul Bucureşti, după caz. Practicienii în insolvenţă incompatibili nu au drept de vot în Adunarea generală a filialei.(2)Adunarea generală a filialei este legal constituită în prezenţa majorităţii membrilor prevăzuţi la alin. (1), iar hotărârile sunt valabil adoptate cu majoritatea celor prezenţi.
(3)Dacă la prima convocare nu se întruneşte cvorumul necesar desfăşurării adunării generale, aceasta va avea loc în condiţiile prevăzute de Statut.
(4)Filiala dobândeşte personalitate juridică la data înregistrării sale legale la UNPIR.
Art. 63
c)alege şi revocă preşedintele, membrii consiliului de conducere, ai instanţei de disciplină a filialei;
d)propune, dintre membrii săi, candidaţi pentru funcţia de preşedinte, Consiliul naţional de conducere al UNPIR, Instanţa superioară de disciplină, instanţele locale de disciplină şi Comisia de cenzori, în conformitate cu normele de desemnare prevăzute în Statut;
Adunarea generală a filialei are următoarele atribuţii:
a)examinează şi aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli al filialei şi execuţia acestuia;
b)asigură buna desfăşurare a activităţii profesionale pe plan local;
c)alege şi revocă preşedintele, membrii consiliului de conducere, ai instanţei de disciplină a filialei;
d)propune, dintre membrii săi, candidaţi pentru funcţia de preşedinte, Consiliul naţional de conducere al UNPIR, Instanţa superioară de disciplină, instanţele locale de disciplină şi Comisia de cenzori, în conformitate cu normele de desemnare prevăzute în Statut;e)examinează activitatea desfăşurată de consiliul de conducere al filialei şi de comitetul de disciplină care funcţionează pe lângă acesta şi hotărăşte.
Art. 64
(1)Consiliul de conducere al filialei este compus din 3-5 membri, dintre care un preşedinte, precum şi 2 membri supleanţi, aleşi de adunarea generală a filialei dintre membrii filialei, pe o perioadă de 4 ani.
(2)Prevederile art. 59 alin. (1) şi (2), referitoare la alegeri, sunt aplicabile în mod corespunzător şi consiliilor de conducere ale filialelor UNPIR.
(3)Consiliul de conducere gestionează sumele rezultând din cotizaţii şi contribuţii ale membrilor filialei, precum şi sumele din fondul de lichidare aflate la dispoziţia filialei, primite de la UNPIR. Din sumele rezultate din cotizaţii şi contribuţii, 50% se virează către UNPIR.
(4)Consiliul de conducere al filialei convoacă adunarea generală a filialei în termen de maximum 30 de zile, în cazul în care numărul membrilor săi a scăzut sub jumătate.
(5)În cazul scăderii numărului de membri ai consiliilor de conducere ale filialelor UNPIR, locul vacant va fi ocupat de un membru supleant desemnat prin vot secret de Consiliu.
Art. 65
(1)[textul din Art. 65, alin. (1) din capitolul VI, sectiunea 3 a fost abrogat la 30-nov-2012 de Art. I, punctul 29. din Legea 222/2012]
(2)Pe lângă consiliul de conducere funcţionează şi o comisie de cenzori, formată din 3 membri, dintre care cel puţin unul are calitatea de contabil autorizat sau expert contabil.
Art. 66
(1)Uniunea şi filialele sale îşi acoperă cheltuielile din venituri care se constituie din:
a)taxa de înscriere la examenul de dobândire a calităţii de practician în insolvenţă şi la examenul de definitivare în profesie;
b)taxa de înscriere în evidenţa Tabloului UNPIR;
c)contribuţiile membrilor, stabilite pe tranşe de venituri, precum şi cotizaţiile acestora;
d)încasări din vânzarea publicaţiilor proprii;
e)alte venituri din activitatea UNPIR şi a filialelor sale, stabilite prin Statut.
(2)50% din veniturile realizate de filiale se varsă la UNPIR, potrivit normelor stabilite în Statut.
(3)Taxele de înscriere în evidenţă, taxele de examen de acces în profesie şi taxele de examen de definitivat, taxele de eliberare de certificate, cotizaţia şi contribuţiile pe tranşe de venituri se stabilesc anual de către Congresul UNPIR.