Art. 17. - Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N. dispune, în funcţie de consecinţele produse, măsura revocării licenţei de organizare a jocurilor de noroc şi a licenţei clasa a II-a pentru activităţi conexe, în una dintre următoarele situaţii: - Ordonanță de urgență 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc
M.Of. 439
În vigoare Versiune de la: 18 Decembrie 2025 până la: 20 Ianuarie 2026
Arată norme de aplicare
Art. 17
(1)Comitetul de supraveghere al O.N.J.N. dispune anularea licenţei de organizare a jocurilor de noroc sau a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, precum şi a licenţelor clasa a II-a pentru activităţi conexe, după caz, atunci când se constată că la data acordării acesteia solicitanţii au oferit informaţii incorecte sau inexacte, care, dacă ar fi fost cunoscute, ar fi condus la neacordarea licenţei de organizare a jocurilor de noroc sau a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, după caz. În această situaţie, o nouă solicitare de autorizare poate fi făcută după cel puţin 5 ani de la data la care decizia de anulare devine definitivă în sistemul căilor administrative de atac sau de la data hotărârii judecătoreşti definitive. Efectele anulării nu se răsfrâng asupra premiilor acordate participanţilor la jocurile de noroc care au acţionat cu bună-credinţă. În cazul anulării licenţei sau a autorizaţiei de organizare a jocurilor de noroc, sumele încasate de organizator/licenţiatul clasa a II-a vor fi confiscate şi se fac venit la bugetul de stat.
(3)Comisia poate dispune, pentru o perioadă de cel mult 6 luni, măsura suspendării licenţei de organizare a jocurilor de noroc pentru nerespectarea, în mod repetat, de către organizator a prevederilor art. 13 alin. (4), (5), (6) sau (7), pentru nerespectarea regulamentelor de joc care au făcut obiectul aprobării, având ca rezultat prejudicierea participanţilor la jocul de noroc respectiv, sau a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc în cazurile pentru care s-a prevăzut prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă măsura de suspendare a autorizaţiei, după caz.
(4)Comitetul de supraveghere al O.N.J.N. poate dispune măsura suspendării sau revocării licenţei de organizare a jocurilor de noroc, după caz, la solicitarea motivată a:
(i)Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, pentru nerespectarea prevederilor legislaţiei privind prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţarea terorismului, constatată prin acte administrative rămase definitive în sistemul căilor administrative de atac sau prin hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile;
(ii)Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;
(iii)organelor de poliţie specializate în investigarea criminalităţii economice din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române din Ministerul Afacerilor Interne.
(9)La revocarea licenţei de organizare a jocurilor de noroc, pe perioada suspendării autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc sau în orice situaţie în care organizatorul nu mai exploatează mijloace de joc pentru care deţine licenţă şi autorizaţie/autorizaţii valabile, operatorii economici organizatori de jocuri de noroc sunt obligaţi să achite diferenţa rămasă de plată din taxa anuală aferentă autorizaţiei/autorizaţiilor de exploatare a jocurilor de noroc.
(91)Comitetul de supraveghere al O.N.J.N. poate suspenda activitatea organizatorilor de jocuri de noroc sau a operatorilor economici ce deţin licenţa clasa a 2-a, la propunerea motivată a direcţiilor de specialitate ale O.N.J.N., până la încetarea situaţiei care a generat suspendarea.
(92)Prin excepţie de la prevederea alin. (9), nu mai datorează diferenţa rămasă de plată din taxa anuală, aferentă autorizaţiei/autorizaţiilor de exploatare a jocurilor de noroc, organizatorii de jocuri de noroc care notifică Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc asupra faptului că renunţă la licenţa de organizator sau încetează să mai exploateze anumite activităţi de jocuri de noroc sau mijloace de joc, ca urmare a faptului că nu mai îndeplinesc condiţiile legale de organizare sau exploatare, devenindu-le incidente modificări legislative cu privire la condiţiile de autorizare, ulterior datei de obţinere a autorizaţiei. În această ipoteză, verificarea condiţiilor va fi realizată de către Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc, prin emiterea unei decizii a Comitetului de Supraveghere, care va fi folosită în raporturile cu terţii, iar taxa anuală achitată anticipat pentru mijloacele de joc tip slot-machines care nu se mai exploatează se restituie proporţional cu perioada cuprinsă între data de întâi a lunii următoare celei în care îşi încetează activitatea şi sfârşitul perioadei autorizate. Restituirea sumelor reprezentând taxa anuală achitată anticipat se realizează potrivit prevederilor art. 168 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
(10)[textul din Art. 17, alin. (10) a fost abrogat la 12-iun-2015 de Art. I, punctul 20. din Legea 124/2015]
(11)Comitetul de supraveghere al O.N.J.N. instituie o «listă neagră» a site-urilor de jocuri de noroc neautorizate în România. «Lista neagră» conţine site-urile de jocuri care desfăşoară ori au desfăşurat activităţi de jocuri de noroc neautorizate, precum şi o listă care conţine persoanele fizice sau juridice care au desfăşurat sau desfăşoară activităţi în domeniul jocurilor de noroc, fără licenţă în România. O.N.J.N. va pune la dispoziţia publicului o metodă prin care pot fi semnalate cazuri de site-uri/locaţii/persoane care oferă posibilitatea participării la jocuri de noroc, în România, fără să deţină licenţa de funcţionare şi autorizaţiile valabile, emise de O.N.J.N.
(12)Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N. va lua decizii în toate cauzele şi situaţiile care au legătură cu domeniul jocurilor de noroc.
Art. 17
(1)Comitetul de supraveghere al O.N.J.N. dispune anularea licenţei de organizare a jocurilor de noroc sau a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, precum şi a licenţelor clasa a II-a pentru activităţi conexe, după caz, atunci când se constată că la data acordării acesteia solicitanţii au oferit informaţii incorecte sau inexacte, care, dacă ar fi fost cunoscute, ar fi condus la neacordarea licenţei de organizare a jocurilor de noroc sau a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, după caz. În această situaţie, o nouă solicitare de autorizare poate fi făcută după cel puţin 5 ani de la data la care decizia de anulare devine definitivă în sistemul căilor administrative de atac sau de la data hotărârii judecătoreşti definitive. Efectele anulării nu se răsfrâng asupra premiilor acordate participanţilor la jocurile de noroc care au acţionat cu bună-credinţă. În cazul anulării licenţei sau a autorizaţiei de organizare a jocurilor de noroc, sumele încasate de organizator/licenţiatul clasa a II-a vor fi confiscate şi se fac venit la bugetul de stat.(2)Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N. dispune, în funcţie de consecinţele produse, măsura revocării licenţei de organizare a jocurilor de noroc şi a licenţei clasa a II-a pentru activităţi conexe, în una dintre următoarele situaţii:
h1)constatarea unor nereguli în ceea ce priveşte evidenţierea câştigurilor acordate, reţinerea la sursă a sumelor aferente şi neplata acestora sau plata cu o întârziere mai mare de 30 de zile, precum şi în ceea ce priveşte nerespectarea oricăror condiţii de licenţiere şi autorizare stabilite prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă sau prin alte reglementări specifice;
h2)constatarea în activitatea de jocuri de noroc a nerespectării prevederilor Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării actelor de terorism, cu modificările şi completările ulterioare;
i)nerespectarea oricăreia dintre prevederile cuprinse la art. 5 alin. (8) şi alin. (9), art. 10 alin. (4) şi alin. (6), art. 12 alin. (2), alin. (8) şi alin. (9), art. 14 alin. (2), art. 15 alin. (2) şi (6), art. 16 şi art. 21.
a)neîndeplinirea obligaţiilor de plată faţă de bugetul general consolidat sau plata acestora, conform prevederilor legale în vigoare, cu o întârziere mai mare de 30 de zile de la data la care obligaţiile respective sunt scadente în condiţiile legii;
b)organizatorul nu mai are ca obiect de activitate principal organizarea de jocuri de noroc;
c)după retragerea avizului organelor de poliţie acordat reprezentanţilor legali ai persoanei juridice, aceştia îşi menţin poziţia respectivă după parcurgerea unui interval de 30 de zile de la data comunicării retragerii avizului;
d)împotriva persoanei juridice s-a pronunţat o hotărâre definitivă de condamnare pentru care nu a intervenit reabilitarea;
e)reprezentanţii legali ai operatorului economic se află într-o stare de incompatibilitate pentru o perioadă mai mare de 30 de zile de la data la care a intervenit starea de incompatibilitate;
f)menţinerea poziţiei deţinute pentru mai mult de 30 de zile de către oricare dintre asociaţii sau reprezentanţii legali ai persoanei juridice împotriva cărora s-a pronunţat o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare pentru care nu a intervenit reabilitarea, în România sau într-un stat străin, pentru o infracţiune prevăzută de prezenta ordonanţă de urgenţă sau pentru o altă infracţiune săvârşită cu intenţie pentru care a fost aplicată o pedeapsă de minimum 2 ani cu închisoarea;
g)organizarea de jocuri de noroc frauduloase;
h)neconstituirea garanţiei în cuantumul, în forma şi la termenul prevăzut în prezenta ordonanţă de urgenţă;
h1)constatarea unor nereguli în ceea ce priveşte evidenţierea câştigurilor acordate, reţinerea la sursă a sumelor aferente şi neplata acestora sau plata cu o întârziere mai mare de 30 de zile, precum şi în ceea ce priveşte nerespectarea oricăror condiţii de licenţiere şi autorizare stabilite prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă sau prin alte reglementări specifice;
h2)constatarea în activitatea de jocuri de noroc a nerespectării prevederilor Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării actelor de terorism, cu modificările şi completările ulterioare;
i)nerespectarea oricăreia dintre prevederile cuprinse la art. 5 alin. (8) şi alin. (9), art. 10 alin. (4) şi alin. (6), art. 12 alin. (2), alin. (8) şi alin. (9), art. 14 alin. (2), art. 15 alin. (2) şi (6), art. 16 şi art. 21.
(3)Comisia poate dispune, pentru o perioadă de cel mult 6 luni, măsura suspendării licenţei de organizare a jocurilor de noroc pentru nerespectarea, în mod repetat, de către organizator a prevederilor art. 13 alin. (4), (5), (6) sau (7), pentru nerespectarea regulamentelor de joc care au făcut obiectul aprobării, având ca rezultat prejudicierea participanţilor la jocul de noroc respectiv, sau a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc în cazurile pentru care s-a prevăzut prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă măsura de suspendare a autorizaţiei, după caz.
(4)Comitetul de supraveghere al O.N.J.N. poate dispune măsura suspendării sau revocării licenţei de organizare a jocurilor de noroc, după caz, la solicitarea motivată a:
(i)Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, pentru nerespectarea prevederilor legislaţiei privind prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţarea terorismului, constatată prin acte administrative rămase definitive în sistemul căilor administrative de atac sau prin hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile;
(ii)Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;
(iii)organelor de poliţie specializate în investigarea criminalităţii economice din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române din Ministerul Afacerilor Interne.(5)În vederea dispunerii măsurilor prevăzute la alin. (1)-(3), comisia se poate sesiza din oficiu sau ca urmare a sesizării efectuate de organele cu atribuţii de control prevăzute la art. 28 alin. (1).
(6)În situaţia în care se constată că, după expirarea perioadei de suspendare prevăzute la alin. (3), se menţin motivele care au stat la baza deciziei de suspendare, perioada de suspendare se prelungeşte până la remedierea neregulilor care au atras dispunerea măsurii de suspendare.
(7)După revocarea licenţei de organizare a jocurilor de noroc în situaţiile prevăzute la alin. (2), o nouă solicitare poate fi făcută după cel puţin un an de la data la care decizia de revocare a rămas irevocabilă în sistemul căilor de atac.
(8)Neprezentarea la direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice a documentelor care atestă plata obligaţiilor pentru care termenul prevăzut la art. 14 alin. (2) este data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care documentaţia a fost aprobată atrage revocarea aprobării acordate de comisie, fără a se mai emite licenţa de organizare a jocurilor de noroc sau autorizaţia de exploatare a jocurilor de noroc respectivă, după caz.
(9)La revocarea licenţei de organizare a jocurilor de noroc, pe perioada suspendării autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc sau în orice situaţie în care organizatorul nu mai exploatează mijloace de joc pentru care deţine licenţă şi autorizaţie/autorizaţii valabile, operatorii economici organizatori de jocuri de noroc sunt obligaţi să achite diferenţa rămasă de plată din taxa anuală aferentă autorizaţiei/autorizaţiilor de exploatare a jocurilor de noroc.
(91)Comitetul de supraveghere al O.N.J.N. poate suspenda activitatea organizatorilor de jocuri de noroc sau a operatorilor economici ce deţin licenţa clasa a 2-a, la propunerea motivată a direcţiilor de specialitate ale O.N.J.N., până la încetarea situaţiei care a generat suspendarea.
(92)Prin excepţie de la prevederea alin. (9), nu mai datorează diferenţa rămasă de plată din taxa anuală, aferentă autorizaţiei/autorizaţiilor de exploatare a jocurilor de noroc, organizatorii de jocuri de noroc care notifică Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc asupra faptului că renunţă la licenţa de organizator sau încetează să mai exploateze anumite activităţi de jocuri de noroc sau mijloace de joc, ca urmare a faptului că nu mai îndeplinesc condiţiile legale de organizare sau exploatare, devenindu-le incidente modificări legislative cu privire la condiţiile de autorizare, ulterior datei de obţinere a autorizaţiei. În această ipoteză, verificarea condiţiilor va fi realizată de către Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc, prin emiterea unei decizii a Comitetului de Supraveghere, care va fi folosită în raporturile cu terţii, iar taxa anuală achitată anticipat pentru mijloacele de joc tip slot-machines care nu se mai exploatează se restituie proporţional cu perioada cuprinsă între data de întâi a lunii următoare celei în care îşi încetează activitatea şi sfârşitul perioadei autorizate. Restituirea sumelor reprezentând taxa anuală achitată anticipat se realizează potrivit prevederilor art. 168 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
(10)[textul din Art. 17, alin. (10) a fost abrogat la 12-iun-2015 de Art. I, punctul 20. din Legea 124/2015]
(11)Comitetul de supraveghere al O.N.J.N. instituie o «listă neagră» a site-urilor de jocuri de noroc neautorizate în România. «Lista neagră» conţine site-urile de jocuri care desfăşoară ori au desfăşurat activităţi de jocuri de noroc neautorizate, precum şi o listă care conţine persoanele fizice sau juridice care au desfăşurat sau desfăşoară activităţi în domeniul jocurilor de noroc, fără licenţă în România. O.N.J.N. va pune la dispoziţia publicului o metodă prin care pot fi semnalate cazuri de site-uri/locaţii/persoane care oferă posibilitatea participării la jocuri de noroc, în România, fără să deţină licenţa de funcţionare şi autorizaţiile valabile, emise de O.N.J.N.(111)Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc va publica pe site-ul propriu şi va actualiza, lunar sau ori de câte ori este necesar, listele, indicându-se data ultimei actualizări. Aprobarea pentru introducerea şi eliminarea din «lista neagră» se va face cu respectarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, a normelor de aplicare a acesteia şi a ordinului preşedintelui O.N.J.N.
(12)Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N. va lua decizii în toate cauzele şi situaţiile care au legătură cu domeniul jocurilor de noroc.Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (3)
Influenţat de numărul de obiecte din listă: (3)
- Ordinul 6652/2024 privind aprobarea Procedurii de restituire a diferenţei achitate anticipat din taxa anuală de către organizatorii de jocuri de noroc care renunţă la licenţa de organizator sau încetează să mai exploateze anumite activităţi de jocuri de noroc sau mijloace de joc, ca urmare a faptului că nu mai îndeplinesc condiţiile legale
- Decizia 857/2020 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 15 alin. (4) lit. c) şi ale art. 17 alin. (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 92/2014 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare şi modificarea unor acte normative, în ansamblu, precum şi ale art. I pct. 36 din această ordonanţă de urgenţă [cu referire la art. 22 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009] şi ale Legii nr. 124/2015 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 92/2014 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare şi modificarea unor acte normative
- Decizia 1344/2011 [R/R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, în ansamblu, şi a dispoziţiilor art. 1 alin. (1), art. 12 alin. (5), art. 14, art. 15 alin. (1) lit. a) pct. (ii), alin. (4) şi (6), art. 17 alin. (1), (7) şi (9), art. 20, art. 22 alin. (2), art. 27 alin. (1), (3) şi (4), art. 28 alin. (3) şi (4) şi art. 29 din aceasta, în special, precum şi a dispoziţiilor art. 77 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (478)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (478)
- Decizie nr. RJ 393223574/2025 din 13-mar-2025, Curtea de Apel Timisoara, infractiuni la alte legi speciale (Penal)
- Sentinta nr. RJ de3e35e5g/2023 din 11-apr-2023, Curtea de Apel Galati, suspendare executare act administrativ (Contencios administrativ si fiscal)
- Decizie nr. RJ 867d42357/2023 din 30-mar-2023, Curtea de Apel Craiova, infractiuni la alte legi speciale (Penal)