Art. 36. - Principalele atribuţii ale Plenului Curţii de Conturi sunt următoarele: - Ordonanță de urgență 43/2006 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi
M.Of. 525
Ieşit din vigoare Versiune de la: 19 Iunie 2006
Art. 36
(1)Principalele atribuţii ale Plenului Curţii de Conturi sunt următoarele:
a)adoptă politicile şi strategiile Curţii de Conturi;
b)aprobă standardele proprii de audit ale Curţii de Conturi şi dispune publicarea lor în Monitorul Oficial al României, Partea I;
c)aprobă manuale de audit şi ghiduri pe domenii specifice, elaborate pe baza standardelor proprii de audit ale Curţii de Conturi, şi alte norme procedurale;
d)aprobă programele multianuale şi anuale de activitate ale Curţii de Conturi;
e)aprobă modul de desfăşurare a acţiunilor de control solicitate prin hotărârile Camerei Deputaţilor sau ale Senatului, precum şi a altor acţiuni, care nu sunt prevăzute în programul anual de activitate a Curţii de Conturi;
f)aprobă structura pe funcţii a auditorilor publici;
g)aprobă denumirea, sfera de activitate şi structura organizatorică ale departamentelor Curţii de Conturi;
h)aprobă proiectul de buget al Curţii de Conturi;
i)dezbate şi avizează execuţia anuală a bugetului Curţii de Conturi;
j)aprobă regulamentul propriu al Plenului, Regulamentul de organizare şi funcţionare al Curţii de Conturi, Codul de conduită etică şi profesională al personalului Curţii de Conturi;
k)aprobă Normele de recrutare şi promovare a personalului Curţii de Conturi;
l)aprobă statul de funcţii, precum şi lista cuprinzând posturile vacante, în vederea ocupării acestora;
m)aprobă rapoartele prevăzute la art. 14 alin. (1) şi (2), în vederea transmiterii către Parlament;
n)aprobă rapoartele prevăzute la art. 15, în vederea transmiterii către Guvern;
o)aprobă avize potrivit art. 17 şi 18.
(2)Prin regulamentul de organizare şi funcţionare se pot stabili şi alte atribuţii ale Plenului Curţii de Conturi.