Art. x. - Ordonanță de urgență 23/2024 privind unele măsuri pentru consolidarea capacităţii instituţionale a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, reorganizarea activităţii acesteia, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative

M.Of. 228

În vigoare
Versiune de la: 24 Mai 2024
Art. X
(1)Autoturismele prevăzute la art. 5 alin. (96) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum a fost introdus prin art. IX din prezenta ordonanţă de urgenţă, se achiziţionează centralizat, astfel cum este definit la art. 3 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, de către Oficiul Naţional pentru Achiziţii Centralizate, denumit în continuare ONAC, în numele şi pentru autorităţile din subordinea Ministerului Finanţelor care au atribuţii de prevenire şi combatere a evaziunii fiscale şi a fraudei fiscale şi vamale, cu respectarea obiectivelor şi atribuţiilor prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 46/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate, cu modificările şi completările ulterioare, care se aplică în mod corespunzător.
(2)Autorităţile din subordinea Ministerului Finanţelor care au atribuţii de prevenire şi combatere a evaziunii fiscale şi a fraudei fiscale şi vamale transmit ONAC, în vederea organizării procedurii/procedurilor de atribuire, necesităţile privind achiziţionarea autoturismelor prevăzute la art. 5 alin. (96) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv cele prevăzute la alin. (1), precum şi bunurile prevăzute la art. XII, încadrate în grupa 3 "Mobilier, aparatură birotică, sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale şi alte active corporale", însoţite de specificaţiile tehnice prin care sunt descrise respectivele produse, precum şi alte informaţii care descriu necesităţile în cauză, inclusiv o valoare estimată orientativă pe fiecare produs în parte, aceasta urmând a fi confirmată/revizuită prin procesul de cercetare şi consultare a pieţei desfăşurat de ONAC.
(3)În urma derulării procedurii/procedurilor de atribuire se încheie unul sau, după caz, mai multe acorduri-cadru ori un contract, în numele şi pentru Ministerul Finanţelor şi/sau al unităţilor subordonate. În cazul în care urmează a fi încheiat un contract de achiziţie publică de către Ministerul Finanţelor şi/sau unităţile subordonate, în urma finalizării procedurii de atribuire, ONAC pune la dispoziţie contractul în cauză în vederea semnării de către beneficiar, fără a fi parte din respectivul contract, ţinând cont că, într-o asemenea situaţie, ONAC derulează pentru beneficiar activităţi de achiziţie auxiliare, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
(4)Autorităţile din subordinea Ministerului Finanţelor care au atribuţii de prevenire şi combatere a evaziunii fiscale şi a fraudei fiscale şi vamale desemnează persoane care deţin cunoştinţe de specialitate în raport cu necesităţile comunicate către ONAC, în vederea asigurării suportului tehnic necesar pe toată perioada de organizare şi derulare a procedurilor de atribuire, inclusiv pentru evaluarea ofertelor.
(5)ONAC pune la dispoziţia autorităţilor din subordinea Ministerului Finanţelor care au atribuţii de prevenire şi combatere a evaziunii fiscale şi a fraudei fiscale şi vamale în numele cărora s-au realizat achiziţiile centralizate prevăzute la acest articol acordurile-cadru încheiate cu operatorii economici desemnaţi câştigători, în termen de 2 zile lucrătoare de la semnare.
(6)Monitorizarea procesului de implementare a acordurilor-cadru încheiate pentru achiziţiile centralizate ale autoturismelor prevăzute la art. 5 alin. (96) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv cele prevăzute la alin. (1), precum şi ale bunurilor prevăzute la art. XII, încadrate în grupa 3 "Mobilier, aparatură birotică, sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale şi alte active corporale", se realizează de către ONAC. În acest sens, autorităţile din subordinea Ministerului Finanţelor care au atribuţii de prevenire şi combatere a evaziunii fiscale şi a fraudei fiscale şi vamale în numele cărora s-au realizat achiziţiile centralizate prevăzute la acest articol au obligaţia de a pune la dispoziţia ONAC contractele subsecvente atribuite, precum şi orice alte informaţii aferente implementării acestora, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la semnare, respectiv de la solicitarea lor de către ONAC.