Art. 211. - Art. 21 1 - Ordonanță de urgență 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române - REPUBLICARE
M.Of. 834
În vigoare Versiune de la: 12 Septembrie 2025
Art. 211
(1)În perioada în care transportul feroviar public nu poate concura cu alte moduri de transport în cadrul de tarifare existent, pe baza unei concurenţe echitabile şi nediscriminatorii între diversele moduri de transport, statul, prin Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, urmăreşte să asigure echilibrul financiar al companiei naţionale care administrează infrastructura feroviară prin:
a)fonduri alocate de la bugetul de stat, pe baza unui program multianual de finanţare, în scopul acoperirii costurilor necesare pentru administrarea infrastructurii feroviare;
b)garantarea de către Guvern, prin Ministerul Finanţelor, a unor credite interne sau externe destinate finanţării activităţilor de administrare a infrastructurii feroviare.
(2)Programul multianual de finanţare prevăzut la alin. (1) se stabileşte pe baza necesităţilor de finanţare determinate prin strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare şi se adoptă prin hotărâre a guvernului, la propunerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
(3)Cheltuielile anuale necesare pentru asigurarea funcţionării infrastructurii feroviare din România se stabilesc de către compania naţională care administrează infrastructura feroviară, în principal pe baza următoarelor elemente:
a)necesităţile de finanţare determinate conform prevederilor alin. (2);
b)normativele tehnice de întreţinere, reparaţie şi reînnoire a infrastructurii feroviare;
c)planul de realizare a proiectelor de investiţii pentru reînnoirea, reabilitarea, consolidarea, modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii feroviare.
(4)Compania naţională care administrează infrastructura feroviară va prezenta anual Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în vederea aprobării:
a)justificarea elementelor de cheltuială din bugetul de venituri şi cheltuieli necesare pentru a asigura funcţionarea infrastructurii feroviare în condiţii de siguranţă şi desfăşurarea traficului feroviar contractat cu operatorii feroviari;
b)justificarea veniturilor prognozate din tarifarea serviciilor oferite operatorilor feroviari prin tariful de utilizare a infrastructurii şi alte tarife specifice;
c)justificarea sumelor necesar a fi alocate de la bugetul de stat în completarea veniturilor proprii pentru asigurarea echilibrului financiar al companiei.