Art. 9. - Cu ajutorul acestei evidenţe se organizează monitorizarea, după caz, a titlurilor de creanţă fiscală şi a veniturilor suplimentare încasate la bugetul de stat din aplicarea S.I.I.S.N. şi a modulelor de valorificare specifice, fiind organizată pe categorii de venituri ale bugetelor, după cum urmează: - Ordonanță de urgență 116/2023 privind unele măsuri pentru gestionarea şi evidenţierea veniturilor curente ale bugetului public prin implementarea unor proiecte de digitalizare

M.Of. 1138

În vigoare
Versiune de la: 18 Decembrie 2025
Art. 9
(1)Începând cu data de 1 ianuarie 2024 se înfiinţează, la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Evidenţa operativă a veniturilor din digitalizare, care are drept scop evidenţierea/urmărirea/monitorizarea lunară a veniturilor suplimentare rezultate din utilizarea S.I.I.S.N. şi a modulelor de valorificare pentru gestionarea veniturilor publice.
(2)Prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se stabileşte procedura de înregistrare a titlurilor de creanţă şi a veniturilor încasate în evidenţa operativă.
(3)Cu ajutorul acestei evidenţe se organizează monitorizarea, după caz, a titlurilor de creanţă fiscală şi a veniturilor suplimentare încasate la bugetul de stat din aplicarea S.I.I.S.N. şi a modulelor de valorificare specifice, fiind organizată pe categorii de venituri ale bugetelor, după cum urmează:
a)venituri ale bugetului de stat;
b)venituri ale bugetului asigurărilor sociale;
c)venituri ale bugetului asigurărilor sociale de sănătate;
d)venituri ale bugetului fondului pentru şomaj.
(4)Agenţia Naţională de Administrare Fiscală are următoarele atribuţii şi responsabilităţi în legătură cu Evidenţa operativă a veniturilor din digitalizare:
a)organizează evidenţa sumelor constatate suplimentar ca urmare a utilizării neconcordanţelor şi/sau inadvertenţelor identificate prin S.I.I.S.N. şi modulele de valorificare, precum şi a sumelor constatate suplimentar ca urmare a utilizării profilelor
de risc pentru zonele de evaziune fiscală, identificate prin intermediul instrumentelor specifice;
b)urmăreşte şi monitorizează veniturile evidenţiate, precum şi încasarea acestora;
c)raportează lunar Ministerului Finanţelor situaţia rezultată în această evidenţă până la data de 30 a fiecărei luni pentru luna precedentă;
d)îndeplineşte orice alte atribuţii care decurg pentru evidenţa sumelor şi încasarea acestora la termenele scadente, precum şi pentru întocmirea de rapoarte lunare către Ministerul Finanţelor.