Art. 51. - Art. 51 - Ordonanță de urgență 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice

M.Of. 883

În vigoare
Versiune de la: 9 Septembrie 2024
Art. 51
(1)Întreprinderea publică, prin grija preşedintelui consiliului de administraţie sau al consiliului de supraveghere, după caz, trebuie să publice pe pagina proprie de internet, pentru accesul acţionarilor şi al publicului, următoarele documente şi informaţii:
a)hotărârile adunărilor generale ale acţionarilor, în termen de 2 zile lucrătoare de la data adunării;
b)situaţiile financiare anuale, în termen de 2 zile lucrătoare de la data aprobării;
c)raportările contabile semestriale, în termen de 45 de zile de la încheierea semestrului;
d)componenţa consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere/directoratului, inclusiv: numele şi prenumele fiecărui membru al consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere/directoratului, CV-ul fiecărui membru al consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere/directoratului, data încetării mandatului fiecărui membru al consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere/directoratului, afilierea politică a fiecărui membru al consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere/directoratului, statutul fiecărui membru al consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere/directoratului, respectiv definitivi sau provizorii, remuneraţia fiecărui membru al consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere/directoratului, inclusiv eventuale bonusuri sau beneficii;
e)declaraţiile de avere şi de interese ale fiecărui membru al consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere/directoratului de pe întreaga durată a mandatului;
f)raportul anual cu privire la remuneraţiile şi alte avantaje acordate administratorilor şi directorilor, respectiv membrilor consiliului de supraveghere şi membrilor directoratului în cursul anului financiar;
g)Codul de etică, în 2 zile lucrătoare de la data adoptării, respectiv la data de 31 mai a fiecărui an, în cazul revizuirii acestuia;
h)procedura prin care s-a făcut selecţia membrilor consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere/directoratului, precum şi revocările din funcţiile respective în ultimii 3 ani şi motivele revocărilor;
i)scrisoarea de aşteptări;
j)contractul de mandat;
k)bugetul pentru investiţii în fiecare dintre ultimii 3 ani financiari;
l)cheltuielile totale cu personalul în ultimii 3 ani (inclusiv salarii, sporuri, bonusuri, traininguri sau formare profesională, decontări şi alte beneficii);
m)datoriile întreprinderii publice către bugetul de stat, către instituţii de creditare şi către parteneri comerciali, cu menţiunea pentru fiecare categorie cât la sută este reprezentat de restanţe de plată;
n)valoarea subvenţiei operaţionale primite de la bugetul de stat;
o)serviciile sau bunurile produse de întreprindere în interes public;
p)menţionarea obiectivului de politică publică a întreprinderii;
q)situaţiile de risc/analiza de risc din domeniul de activitate al întreprinderii;
r)raportul anual agregat pe pagina web a întreprinderii;
s)menţionarea obiectivului de politică publică a întreprinderii;
ş)planul de integritate al întreprinderii (dezvoltat în concordanţă cu Ghidul de bună practică al OCDE privind controlul intern, etica şi conformitatea) şi mecanismul de raportare de către avertizorii în interes public a încălcărilor legii;
t)raportul de audit extern.
(2)Situaţiile financiare anuale şi raportările contabile semestriale, rapoartele consiliului de administraţie sau, după caz, ale consiliului de supraveghere şi raportul de audit anual sunt păstrate pe pagina de internet a întreprinderii publice pe o perioadă de cel puţin 3 ani, după aprobarea acestora.
(3)Publicarea informaţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se va realiza într-o secţiune distinctă de pe pagina de internet a respectivei întreprinderi publice. În situaţia în care întreprinderea nu deţine o pagină de internet dedicată, aceste informaţii vor fi publicate pe pagina de internet a autorităţii tutelare.
(4)Politica generală de dividende şi politica de remunerare a autorităţilor publice tutelare locale se publică într-o secţiune distinctă de pe pagina de internet a acestora.
(5)Dispoziţiile alin. (1) se aplică întreprinderilor publice prevăzute la art. 1 alin. (3)-(5) în măsura în care legislaţia specială aplicabilă nu conţine dispoziţii contrare.